Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

SŁONECZKA

 

Wychowawczynie grupy: Wioleta Szczerba, Magdalena Wiśniewska

 

 

"Dziecko chce być dobre.

Jeśli nie umie – naucz.

Jeśli nie wie – wytłumacz.

Jeśli nie może – pomóż.

Dziecko nie jest głupsze od dorosłych, tylko ma mniej doświadczenia."

                                                                                    - Janusz Korczak

 

 

WIERSZ GRUPOWY

 

Słoneczka zawsze się uśmiechają,

promykami ciepła świat rozweselają!

Wiedzę chętnie zdobywają i talentów mnóstwo mają.

Każdy dzień jest nową przygodą,

nie martwią się złą pogodą.

Ciemne chmury rozganiają,

całe niebo rozjaśniają...

i chętnie z Przedszkolem się witają!

 

 

PIOSENKA GRUPOWA

 

"Słoneczko hej hej! Proszę pokaż się i świeć jaśniutko nam!
Słoneczko hej hej! Proszę ogrzej nas za drzewem nie chowaj się...
Dzieci razem pięknie proszą Cię
- Zza chmury wyjdź i z nami pobaw się!
Słoneczko hej hej! Proszę pokaż się i świeć jaśniutko nam!

Słoneczko hej hej! Proszę pokaż się i świeć jaśniutko nam!
Słoneczko hej hej! Proszę ogrzej nas za drzewem nie chowaj się...
Dzieci razem pięknie proszą Cię zza chmury wyjdź i z nami pobaw się!
SLoneczko hej hej! Proszę pokaż się i świeć jaśniutko i świeć jaśniutko i świec jaśniutko nam!".

 

 

 


PLAN DNIA

6:00 - 8:30  
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne, praca indywidualna, zabawy stolikowe, zadania dydaktyczne.
Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do śniadania.

8:30 - 9:00
Śniadanie i czynności higieniczno-porządkowe.

9:00-10:00
Zajęcia dydaktyczne z zachowaniem zasad przemienności we wszystkich sferach aktywności. 

10:00-12:00
Zabawy dowolne w sali, zabawy na placu zabaw, spacery, gry sportowe, czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu.

12:00-13:30
Obiad, relaksacja, praca indywidualna, zabawy stolikowe, zadania dydaktyczne, zajęcia dodatkowe.

13:30-16:00
Podwieczorek i zabiegi higieniczne. Zajęcia dodatkowe/specjalistyczne. Zabawy na placu zabaw, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

 


TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ

Poniedziałek - rozwijanie mowy i myślenia,  plastyka

Wtorek - ćwiczenia gimnastyczne, muzyka

Środa - matematyka, plastyka

Czwartek - rozwijanie mowy i myślenia, muzyka, język angielski

Piątek - matematyka, ćwiczenia gimnastyczne


 

P A Ź D Z I E R N I K 

  •  

 

Tydzień 1. ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS

Tydzień 2. CO W SADZIE DOJRZEWA?

Tydzień 3. ŚWIAT WYNALAZKÓW

Tydzień 4. SZARO, BURO I PONURO

Tydzień 5. PRZEDSTAWIENIE CZAS ZACZĄĆ

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w miesiącu październiku:

 

- rozwijanie mowy oraz logicznego myślenia,

- rozwijanie sprawności manualnej, umiejętności posługiwania się nożyczkami,

- rozwijanie funkcji językowych,

- rozwijanie zainteresowań plastycznych,

- rozwijanie wyobraźni przestrzennej,

- rozwijanie spostrzegawczości,

- rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zajęcia gimnastyczne,

- wyrabianie zręczności i zwinności, dbanie o poprawną postawę ciała,

- poznanie charakterystycznych cech jesieni,

- zapoznanie z obrazem graficznym liter: a, A, i, I, e, E, t, T, m, M,

- dbanie o prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- zapoznanie z obrazem graficznym cyfr: 2, 3, 4 oraz w aspekcie kardynalnym
i porządkowym,

- utrwalanie wiedzy dotyczącej figur geometrycznych,

- doskonalenie umiejętności przeliczania zbiorów,

- zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych,

- rozwijanie poczucia rytmu oraz pamięci muzycznej,

- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,

- zwrócenie uwagi na piękno jesiennego krajobrazu,

- rozwijanie umiejętności rytmizowania tekstów,

- utrwalanie nazw owoców rosnących w sadzie,

- doskonalenie umiejętności kodowania,

- kształtowanie orientacji w przestrzeni,

- nauka rozpoznawania monet i banknotów o niskich nominałach,

- doskonalenie umiejętności dostrzegania regularności,

- rozwijanie zmysłu dotyku,

- zapoznanie dzieci ze sposobem robienia przetworów z owoców,

- utrwalanie wiedzy z zakresu zjawisk atmosferycznych,

- ćwiczenie reakcji na sygnał słowno-muzyczny,

- wdrażanie do aktywnego słuchania tekstów, m.in.: bajek, opowiadań, wierszy,

- zapoznanie z tematykom wynalazków, przedmiotów użytku domowego,

- doskonalenie analizy i syntezy sylabowej,

- rozwijanie zainteresowania teatrem, sztuką.

 

 

PIOSENKA

"Roztańczona jesień"

1. Roztańczona jesień
po parku wędruje.
Kolorowe liście
wszędzie rozsypuje.

Refren: Sypnie liśćmi w górę,
na dróżki rozrzuci.
Pobiegnie do lasu
i do parku wróci.

2. Spłoszy czarne wrony,
zaprosi wiewiórki.
Rozda im orzechy
z leszczynowej górki.

Refren: Sypnie liśćmi w górę,
na dróżki rozrzuci.
Pobiegnie do lasu
i do parku wróci.

3. Nocą mgły przyniesie,
przywita dzień rosą,
babie lato przędzie,
zieleń zmienia w złoto.

Refren: Sypnie liśćmi w górę,
na dróżki rozrzuci.
Pobiegnie do lasu
i do parku wróci.

 

 

 

 

 

 


 

W R Z E S I E Ń

 

 

Tematyka kompleksowa:

 

Tydzień 1. ROK PRZEDSZKOLNY SIĘ ZACZYNA

Tydzień 2. UMIEM DBAĆ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO

Tydzień 3. NASZE EMOCJE

Tydzień 4. JESIEŃ W OGRODZIE

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- rozwijanie mowy,

- poszerzanie wiadomości o Polsce,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- ćwiczenie drobnych ruchów rąk,

- kształtowanie orientacji przestrzennej,

- przygotowanie do umiejętności czytania,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- rozwijanie świadomości własnego ciała,

- doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką,

- aktywizowanie różnych części ciała podczas zabaw przy muzyce,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach,

- rozwijanie percepcji słuchowej,

- różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku,

- uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłu,

- budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów,

-ustalanie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania,

- kształtowanie umiejętności planowania pracy,

- poznanie sposobu wykonywania pracy plastycznej różnymi technikami plastycznymi,

- posługiwanie się umownymi znakami,

- wyrabianie skupienia uwagi podczas działania,

- udział w zabawach integrujących grupę,

- wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych,

- rozumienie konieczności podporządkowania się ustalonym wymaganiom dyżurnych,

- nazywanie pomieszczeń w przedszkolu i osób tam pracujących,

- rozwijanie percepcji słuchowej,

 - rozwijanie funkcji poznawczych.

- nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię,

- zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy,

- kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym,

- zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, kwadratem,

- rozwijanie intuicji geometrycznej,

- przyjmowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.

- opanowanie melodii i tekstu piosenki,

- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,

- poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców),

- rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania.

- poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych,

- poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym.

- rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,

- wyszukiwanie wskazanych elementów,

- rozpoznawanie figur geometrycznych.

- utrwalenie oznak jesieni,

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,

- rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy,

- posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,

- rozwijanie wyobraźni muzycznej,

- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,

- stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych,

- rozwijanie inwencji twórczej,

 - rozwijanie umiejętności muzycznych,

- doskonalenie rozumowania matematycznego.

 

 

 

 

 

 

 

Galerie