Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

ZAJĄCZKI

 

WITAJCIE ZAJĄCZKI!

Wychowawca: Paulina Kobusińska

 

Zając długie uszy ma
trala la, trala la,
nosek słodki oczka dwa
hopsa, hopsa sa.

Każdy zając skacze: - HOP!
HOP, HOP HOP
HOP HOP HOP
Jeden skok, drugi skok
Teraz wszyscy: HOP!

 


Wiersz grupowy:

Zając zwierzakiem jest wyjątkowym, długie ma uszy na czubku głowy.
Tymi uszami wciąż nasłuchuje, czy nikt na niego dziś nie poluje.
Oczka ma śliczne, ogon mięciutki, i zawsze lubi być wesolutki.
Skacze wysoko, pełno go wszędzie, szczęśliwy zając niech zawsze będzie.

 

 

Serdecznie zapraszam Rodziców na zebranie organizacyjne, które odbędzie się 04.09. (czwartek) o godzinie 15.30 w naszej sali. 

 

 

 

PAŹDZIERNIK

 

Październik -tematyka kompleksowa. ? Miejskie Przedszkole nr6 w Płocku

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

 

Tydzień 5: ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS (29.09.25-03.10.25)

Tydzień 6: CO W SADZIE DOJRZEWA? (06.09.25-10.10.25)

Tydzień 7: ŚWIAT WYNALAZKÓW (13.10.25-17.10.25)

Tydzień 8: SZARO, BURO I PONURO (20.10.25-24.10.25)

Tydzień 9: PRZEDSTAWIENIE CZAS ZACZĄĆ (27.10.25- 31.10.25)

 

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

-posługuje się właściwym natężeniem głosu w czasie zabawy

-zna charakterystyczne cechy jesieni

-potrafi opisać jesień

-wykonuje ruch do muzyki

-zna znak graficzny litery a, A

-rozwija słuch fonematyczny

-jest twórcze i pomysłowe

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną

-sprawnie wykonuje ćwiczenia ortofoniczne

-rysuje na podany temat

-zachęca do zabawy dzieci nieśmiałe

-potrafi rozwiązać sudoku

-zna znak graficzny cyfry 2

-przelicza liczebnikami porządkowymi i głównymi

-utrwala nazwy owoców, warzyw

-układa kompozycję z darów przyrody

-oberwuje jesienne drzewa

-bierze udział w zabawie

-zna znak graficzny litery i, I

-przestrzega ustalonych zasad

-prawidłowo przelicza

-ma orientację w przestrzeni

-odgaduje zagadki obrazkowe

-zna znak graficzny litery e, E

-zna znak graficzny cyfry 3

-zna figury geometryczne

-zna znak graficzny litery t, T

-zna ptaki odlatujące do ciepłych krajów

-obserwuje chmury

-prawidłowo przelicza słowa w zdaniu

-zna znak graficzny litery m, M

-zna znak graficzny cyfry 4

-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi

-wzbogaca słownictwo związane z teatrem

-przestrzega ustalonych zasad.

 

Piosenka

Jesienna poleczka

Spotkały się listeczki
pod drzewem na polanie,
podały sobie rączki
na miłe powitanie.
Wtem psotny wietrzyk powiał
i wszystkie z nim listeczki
Wirują już wesoło
w rytm jesiennej poleczki.

Hopsa – hej trala, la
Wiatr jesienną polkę gra.

Listeczki się zmęczyły
usiadły na polanie.
Wiatr także chciał odpocząć
więc przerwał swe dmuchanie.
Lecz długo nie próżnował
i wszystkie z nim listeczki
wirują już wesoło
w rytm jesiennej poleczki.

Hopsa – hej trala, la
Wiatr jesienną polkę gra.

 

 

 

WRZESIEŃ

 

800+ darmowych obrazów z kategorii Wrzesień i Natura - Pixabay

 

Tematyka kompleksowa:

 

Tydzień 1: ROK PRZEDSZKOLNY SIĘ ZACZYNA (01.09.-05.09.25)

Tydzień 2: UMIEM DBAĆ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO (08.09-12.09.25)

Tydzień 3: NASZE EMOCJE (15.09- 19.09.25)

Tydzień 4: JESIEŃ W OGRODZIE (22.09-26.09.25)

 

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

-tworzy przyjazną atmosferę w grupie

-szybko reaguje na przerwę w muzyce

-przelicza zdania

-szybko reaguje na bodźce słuchowe

-zna różne formy spędzania wakacji

-buduje wypowiedzi wielozdaniowe

-rysuje na określony temat

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi

-poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe

-uczestniczy w zabawie społeczno-emocjonalnej

-zachęca dzieci nieśmiałe do zabawy

-mówi umiarkowanym głosem

-zna zasady zachowania się w przedszkolu

-zna słowa i melodię piosenki

-sprząta po skończonej zabawie

-szybko reaguje na bodźce słuchowe

-wspólnie z całą grupą ustala kodeks przedszkolaka

-przestrzega zasad ustalonego kodeksu

-dzieli się zabawkami z innymi

-potrafi współpracować z rówieśnikami

-zna datę swoich urodzin

-porównuje liczebność zbiorów

-zna określenia: mniej, więcej, tyle samo

-utrwala obraz graficzny swojego imienia

-precyzyjnie wycina

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi

-dokonuje analizy i syntezy sylabowej

-prawidłowo przelicza

-obserwuje znaki drogowe

-ma dobrą orientację w przestrzeni

-nie przeszkadza kolegom podczas zabawy

-wyraża swoje emocje w sposób akceptowany społecznie

-nazywa różne stany emocjonalne

-przełamuje nieśmiałość

-odczytuje nastroje innych osób

-zna znak graficzny cyfry 1

-przelicza liczebnikami porządkowymi i głównymi

-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne

-zna znak graficzny litery o, O

-wzbogaca wiedzę na temat wartości odżywczych dyni

-tworzy przeciwieństwa do podanych wyrazów

-dzieli wyrazy na sylaby

-zna pojęcia związane z wielkością

-jest aktywne podczas zajęć

-lepi z plasteliny określone formy

-mówi umiarkowanym głosem

-zna charakterystyczne cechy jesieni

-potrafi określić słowami warzywa

-bierze udział w zabawach z sylabami

-precyzyjnie wycina i skleja szablon marchewki