Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

STOKROTKI


                          Grupa„STOKROTKI” wychowawca: Agnieszka Murawska
 
 
To naprawdę grupa wyjątkowa, tu każdy przedszkolak talent jakiś chowa. 
Do każdej zabawy wielki zapał mamy, ładnie już mówimy, tańczymy, śpiewamy.
Dobrze nam w przedszkolu, wszyscy się już znamy
i zapas energii ogromny wprost mamy!
 
 
 "STOKROTKI” to grupa dzieci 6 – letnich. 
W naszej grupie każdego dnia rano spotyka się 20dzieci
Przed nami rok pełen zabaw i przygód. 
 poprzez zabawe bedziemy się starali
jak najwiecej nauczyć
 
 
 
 

TYGODNIOWE TEMATY W MARCU:
1. Niezwykły świat zwierząt
2. Marcowa pogoda
3. Wiosenne przebudzenia i powroty
4. Zwierzęta naszych pól i lasów

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w marcu
Dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wielka podróż małpki Mini
− będą wzbogacać wiedzę o zwierzętach egzotycznych
− poznają litery z, Z w toku zabaw
− poznają litery z, Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 10
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Niezwykły świat zwierząt
− poznają zwierzęta mieszkające w morzach, oceanach, dżungli i na sawannie
− poznają znaczenia kolorów w życiu zwierząt
− ułożą rymy do nazw zwierząt
− będą wymieniać cechy wybranych zwierząt
− będą łączyć różne elementy, wskazując na cechy, które je łączą
− wykonają pracę plastyczną Kolorowa papuga
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Marcowe bliźniaczki
− poznają elementy marcowej pogody
− poznają litery u, U w toku zabaw
− poznają litery u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą porównywać liczebność zbiorów
− będą rozwijać umiejętność posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach,    liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10
− wysłuchają i nauczą się piosenki Żartowniś marzec
− założą razem z N. zielony ogródek
− będą obserwować położenie słońca na niebie
− poznają stany skupienia wody i ich właściwości
− będą samodzielnie działać, badać rzeczywistość, wnioskować
− poznają zwyczaj topienia marzanny
− będą brać udział w zabawach integracyjnych i stosować się do zasad
− będą doskonalić orientację w przestrzeni
− wykonają pracę plastyczną Pożegnanie zimy – marzanna
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Oznaki wiosny
− będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną
− wymienią charakterystyczne, pierwsze oznaki wiosny
− poznają litery c, C w toku zabaw
− poznają litery c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Nareszcie wiosna
− wzbogacą wiedzę na temat pierwszych wiosennych kwiatów
− poszerzą wiedzę na temat wybranych zwierząt
− poznają drogę, jaką przebywają ptaki podczas wędrówek
− poznają wygląd i zwyczaje bociana
− będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego
− będą doskonalić umiejętność klasyfikowania przedmiotów o takim samym kształcie
− wykonają prace plastyczne Bociany w gnieździe i Bociany
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Leśny dom
− będą wzbogacać wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie
i na polu
− poznają litery ł, Ł w toku zabaw
− poznają litery ł, Ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Mieszkańcy lasów, łąk i pól
− poznają zachowanie się wybranych zwierząt
− będą określać tempo poruszania się zwierząt
− będą podawać charakterystyczne cechy ptaków, ssaków i owadów
− będą segregować zwierzęta
− wzbogacą wiedzę na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka
− będą czynnie uczestniczyć w zabawach badawczych
− ułożą obrazki z części
− będą doskonalić umiejętność klasyfikowania elementów
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne
− wykonają pracę plastyczną Zwierzęce origami

Wiosna, wiosenka
https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk
Tekst piosenki:
1. Wiosna wiosenka
w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie
ożywia świat.
Świeżym powiewem
słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio -
pora już wstać
Ref.
Wiosna wiosna
tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna wiosna
tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
2. Gdy deszczyk zaskoczy
Otwórz swe oczy
tęczą na niebie
Namaluj szlak
Ptaki wracają,
głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio -
pora już wstać.
Ref. x2
Raz dwa trzy
Zielono mi
Cztery pięć sześć
Tak pięknie tu jest
siedem i osiem
Raduj się widokiem
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila. 

 

 
TYGODNIOWE TEMATY W LUTYM:
1. Basnie, bajki, bajeczki
2. Puk, puk, puk to ja sztuka
3. Tajemnice kosmosu
4. Zawody
 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w lutym

Dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Bal nie z tej bajki
− poznają pojęcia: baśń, bajka
− poznają litery g, G w toku zabaw
− poznają litery g, G: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− podejmą próby odejmowania
− dowiedzą się, co oznacza znak –
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Bajkowe marzenia
− będą wypowiadać się na temat bajek
− poznają pojęcie bookcrossing
− poznają etapy powstawania książki i papieru
− dowiedzą się, na czym polega praca autora, drukarza, grafika
− będą doskonalić orientację przestrzenną
− będą rozwijać umiejętność czytania ze zrozumieniem
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Grajek
− będą wzbogacać wiedzę na temat instrumentów muzycznych
− poznają litery w, W w toku zabaw
− poznają litery w, W: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 9
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Co to jest sztuka?
− przygotują sylwety do teatru cieni
− zaprezentują przedstawienie dla kolegów i koleżanek
− zdobędą wiedzę na temat etapów powstawania filmu
− wzbogacą wiedzę na temat zawodów związanych z teatrem, kinem, filharmonią
− poznają różne rodzaje muzeów
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne
− wykonają pracę plastyczną Akordeon

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wywiad z Kosmitą
− wzbogacą wiedzę o kosmosie
− poznają litery p, P w toku zabaw
− poznają litery p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wymienią nazwy planet Układu Słonecznego
− utrwalą poznane znaki matematyczne i liczby
− będą ćwiczyć słuch fonematyczny
− będą rozwijać mowę
− będą uczestniczyć w eksperymencie
− poznają właściwości fizyczne niektórych substancji
− wyjaśnią termin Droga Mleczna
− będą doskonalić umiejętność porządkowania elementów zgodnie z podanym kryterium
− będą szacować, przewidywać różne drogi prowadzące do rozwiązania podanego problemu
− wykonają pracę plastyczną Droga Mleczna

− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Kim zostanę, gdy dorosnę
− będą wzbogacać wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych
− poznają nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów
− będą dostrzegać rytm w ciągu obrazków i go kontynuować
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zawód, który cieszy
− będą aktywnie słuchać muzyki
− będą rozróżniać i nazywać figury geometryczne i podawać ich cechy
− będą doskonalić położenie obiektu na płaszczyźnie

 

„LOT KOSMICZNY” – PIOSENKA

1. Kosmos jest zagadką,

więc nie lada gratką

będzie lecieć tam.

Wsiadam do rakiety

szybszej od komety –

już przygodę mam.

Ref.: Lot kosmiczny, lot kosmiczny,

marzy o nim każdy z nas.

Ponad dźwiękiem, ponad światłem

tajemniczych szukam tras.

Lot kosmiczny, lot kosmiczny,

czy w kosmosie mieszka ktoś.

I na pewno się ucieszy,

że przybywa z ziemi gość.

2. Pędzi hen, rakieta,

bo w kosmosie czeka

mnóstwo ważnych spraw.

Planet się postaram

odkryć co nie miara

i tysiące gwiazd.

 

TYGODNIOWE TEMATY W STYCZNIU:

1. Mijają dni, miesiące, lata ...

2. Dzień Babci i Dzień Dziadka

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w styczniu

Dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Upływający czas
− poznają różne rodzaje zegarów
− poznają litery s, S w toku zabaw
− poznają litery s, S: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Czasolot
− odczytają godziny z tarczy zegara
− powtórzą nazwy pór roku
− poznają nazwy miesięcy
− dopasują miesiące do pór roku
− zauważą stałe następstwo lat, miesięcy, pór roku, dnia i nocy
− założą kalendarz obserwacji przyrodniczych
− będą rozwijać myślenie logiczne
− będą rozwijać umiejętność planowania podczas wykonania kalendarza zabaw
− wykonają pracę plastyczną Moje pudełko wspomnień

- wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Babcia i dziadek
− będą tworzyć drzewo genealogiczne
− poznają litery b, B w toku zabaw
− poznają litery b, B: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 8
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Moi kochani
− będą opowiadać o swoich babciach i dziadkach
− wzbudzą zainteresowanie członkami najbliższej rodziny
− rozwiążą zagadki
− wypowiedzą się na temat spędzania czasu z rodziną
− wykonają słodki poczęstunek dla babć i dziadków
− będą doskonalić umiejętność dodawania
− będą współdziałać w grupie podczas wykonywania zadania
− wykonają prace plastyczne Prezenty dla babci i dziadka

 

TYGODNIOWE TEMATY W GRUDNIU:

1. Jak wyglądał świat przed milionami lat

2. Idzie zima ze śniegiem

3. Planeta Fantazja

4. Idą święta

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w grudniu

Dzieci:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Dinozaury w przedszkolu
− wzbogacą wiedzę na temat czasów prehistorycznych
− poznają ciekawostki z życia dinozaurów
− poznają litery l, L w toku zabaw
− poznają litery l, L: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają znaki matematyczne: <, >, =
− będą porównywać liczebność zbiorów
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zwierzęta dawnych czasów
− poznają termin epoka lodowcowa
− określą różnice w stroju roboczym i stroju galowym górnika
− obejrzą film o pracy górników w kopalni
− zbadają właściwości węgla
− wymienią produkty, które otrzymujemy z węgla
− wyjaśnią termin mikołajki
− wykonają pracę plastyczną Mikołaj
− poznają litery y, Y w toku zabaw
− poznają litery y, Y: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 7
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− będą doskonalić umiejętność eksperymentowania, szacowania i przewidywania
− będą doskonalić umiejętność liczenia i przeliczania obiektów

− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Planeta Fantazja

− poznają litery r, R w toku zabaw
− poznają litery r, R: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą rozwijać inwencję twórczą i myślenie logiczne
− będą klasyfikować figury zgodnie z podanymi warunkami
− wysłuchają i nauczą się piosenki Moje piękne marzenia
− poznają nazwy żywiołów
− obejrzą domy przyszłości
− zaprojektują domy przyszłości
− będą czynnie uczestniczyć w eksperymencie
− będą rozwijać kreatywność
− ułożą historyjkę obrazkową z zachowaniem kolejności zdarzeń

wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wspomnienia prababci Pelagii
− poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Domowe święta
− będą nazywać dni tygodnia
− zauważą rytm i stałe następstwo dni tygodnia
− będą badać ozdoby choinkowe wykonane z różnych tworzyw
− opowiedzą o tradycji ubierania choinki, przygotowywania wieczerzy wigilijnej, składania sobie życzeń podczas świąt Bożego Narodzenia
− będą nazywać potrawy wigilijne
− będą rozwijać myślenie logiczne
− będą określać kierunki i ustalać położenie obiektu na płaszczyźnie
− wykonają pracę plastyczną Kartka bożonarodzeniowa

Utwór: Świeć gwiazdeczko -  Arka Noego
1. Zaprowadź mnie, prosto do Betlejem.
Zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się.
Zaprowadź mnie, nie mogę spóźnić się. 
Nie mogę spóźnić się! x2

Ref: Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
do Jezusa prowadź mnie! x2

2.Narodził się, Bóg zstąpił na Ziemie.
Narodził się, by uratować mnie.
Narodził się i nie zostawił mnie.
I nie zostawił mnie! x2

Ref: Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
do Jezusa prowadź mnie! x2

3. Czekaja tam, Józef i Maryja.
Śpiewają nam, śpiewają gloria. 
To gloria, święta historia. 
Święta historia! x2

Ref: Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
do Jezusa prowadź mnie! x2

4. Zaprowadź mnie, prosto do Betlejem.
Zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się.
Zaprowadź mnie, nie mogę spóźnić się.
Nie mogę spóźnić się! x2

Ref: Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
do Jezusa prowadź mnie! x2

 

Piosenka "Mikołaju, Mikołaju" - Melo Melo

Ref.: Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju

Kiedy będziesz, kiedy będziesz w naszym kraju?

Co tak długo, co tak długo, my czekamy?

Przywieź dla nas wielki worek z prezentami

1. Mikołaj, Mikołaj, w górze leci samolotem

   Mikołaj, Mikołaj, czasem idzie na piechotę

   Mikołaj, Mikołaj, dyryguje dzis saniami

   Mikołaj, Mikołaj, pędzi by się spotkać z nami

Ref.; Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju...

2. Mikołaj, Mikołaj, ma na sobie strój czerwony

   Mikołaj, Mikołaj, chyba nosi kalesony

   Mikołaj, Mikołaj, brzuch ma duży, okulary

   Mikołaj, Mikołaj, musi być już bardzo stary.

Ref.: Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju ...

 

TYGODNIOWE TEMATY W LISTOPADZIE:

1. Moja rodzina i mój dom

2. Co powinienem wiedzieć o Polsce?

3. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

4. Moje prawa i obowiązki

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w listopadzie

Dzieci:

będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Nasze ulubione miejsca
− będą opisywać członków swoich rodzin
− poznają literę i, I w toku zabaw
− poznają literę i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają figurę geometryczną – trójkąt
− będą rozwijać słuch fonematyczny
− wysłuchają i nauczą się piosenki Magiczne miejsce
− dostrzegą efekt odbicia i symetrii
− złożą figury według osi symetrii
− wyjaśnią, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt
− poznają właściwości magnesu
− wymienią nazwy urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś
− rozwiążą zagadki pantomimiczne

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wizyta w bibliotece
− poznają polskie legendy
− poznają literę t, T w toku zabaw
− poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 5
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki To jest Polska
− poznają miejsca charakterystyczne dla Polski
− będą nazywać potrawy regionalne
− będą opisywać polskie stroje ludowe
− wypowiedzą się na temat: Czy dobrze być znanym?
− wymienią polskie symbole narodowe
− poznają znaczenie pojęcia niepodległość
− wykonają pracę plastyczną Kokarda narodowa
− będą nazywać symbole i znaki określające kierunek drogi, wyjaśnią ich znaczenie

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Jazda bez trzymanki
− przypomną numery telefonów alarmowych
− poznają litery d, D w toku zabaw
− poznają litery d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 0
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− będą tworzyć zbiory
− wysłuchają i nauczą się piosenki Lekcja zdrowia
− wymienią zachowania sprzyjające lub zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu
− dowiedzą się, co zrobić w przypadku kontaktu z nieznajomą osobą
− będą nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku
w różnych pomieszczeniach, opiszą ich zastosowanie
− wyjaśnią znaczenie powiedzeń związanych ze zdrowiem i czystością
− wyjaśnią, na czym polega zdrowy styl życia
− dowiedzą się, co to jest piramida zdrowego żywienia
− będą określać kierunki
− będą wyjaśniać znaczenie określonych symboli i znaków

- zrobią sałatkę owowcową

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Prawa i obowiązki
− dowiedzą się, jakie mają prawa
− określą swoje obowiązki
− poznają litery k, K w toku zabaw
− poznają litery k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 6
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− utrwalą nazwy figur geometrycznych
− wysłuchają i nauczą się piosenki Prawa i obowiązki dziecka
− dowiedzą się, czym zajmuje się organizacja UNICEF
− będą liczyć słowa w zdaniach
− będą rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka
− zadbają o porządek w swoich szafkach
− będą uczestniczyć w zabawach badawczych
− będą rozróżniać i nazywać różne emocje
− będą nazywać kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół
− będą posługiwać się symbolami przy określaniu kierunków
− wykonają pracę plastyczną Moje emocje

Piosenka: Dbaj o zdrowie ( z płyty Ważne i ważniejsze)

1. By energię mieć i moce  

Jedz warzywa i owoce  

Dbaj o dobry, długi sen  

A urośniesz w górę, hen  

 

O higienę zadbaj śmiało  

Zęby myj i całe ciało  

Odpowiednio ubierz się  

Czy to słońce, czy to deszcz  

 

Ref. Każde dziecko Ci to powie    

Że należy dbać o zdrowie  

Każde dziecko Ci to powie    

                                                

Każde dziecko Ci to powie  

Że należy dbać o zdrowie  

Każdy dobrze o tym wie  

Zdrowie najważniejsze jest  

 

2. Zamiast leżeć wciąż na brzuchu

To pamiętaj też o ruchu

Pływaj, biegaj, zagraj mecz

Ruch to bardzo ważna rzecz

 

Ref. Każde dziecko Ci to powie    

Że należy dbać o zdrowie  

Każde dziecko Ci to powie    

                                                

Każde dziecko Ci to powie  

Że należy dbać o zdrowie  

Każdy dobrze o tym wie  

Zdrowie najważniejsze jest

 

TYGODNIOWE TEMATY W PAŹDZIERNIKU

1. Idzie jesień... przez ogród i sad

2. Idzie jesień ... do zwierząt

3. Skad mamy te produkty?

4. Idzie jesień ... z deszczem

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w październiku

Dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Owocowa uczta
− wspólnie wykonają gazetkę tematyczną
− poznają literę o, O w toku zabaw
− poznają literę o, O: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczb 1 i 2
− będą przeliczać w dostępnym zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki: " Piosenka o zasadach na jezdni"
− zdobędą informację na temat życia i zwyczajów niektórych zwierząt
− będą dzielić słowa na sylaby i na głoski
− będą nazywać owoce krajowe i zagraniczne
− będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność i myślenie logiczne

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Przyjaciele z Choinkowego Lasu
− poznają literę a, A w toku zabaw
− poznają literę a, A: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 3
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− zdobędą wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią
− będą wyjaśniać, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
− opowiedzą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń
− poznają właściwości orzechów
− będą rozwijać słuch fonematyczny
− będą oglądać albumy o zwierzętach
− będą rozwijać orientację w schemacie własnego ciała
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Historia zapisana w zdjęciach
− będą poznawać pracę osób wykonujących wybrane zawody (hutnika, rolnika, mleczarza)
− będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową i słuchową
− poznają literę m, M w toku zabaw
− poznają literę m, M: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają figurę geometryczną – prostokąt
− utrwalą nazwy liczebników porządkowych
− wysłuchają i nauczą się piosenki Jak to z chlebem było
− będą klasyfikować i kontynuować rytm
− poznają różne rodzaje ziaren i pieczywa
− będą wypowiadać się na temat historyjki obrazkowej
− poznają właściwości mąki, wełny
− poznają etapy produkcji chleba i papieru

− poznają literę e, E w toku zabaw
− poznają literę e, E: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 4
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wskażą przedmioty, które unoszą się na wodzie, i te, które toną
− będą układać antonimy i rymy
− wskażą pożyteczną i szkodliwą działalność wiatru
− wykonają pracę plastyczną Kalosze i parasol

Piosenki dla Dzieci: Piosenka o zasadach na jezdni (Mała Orkiestra Dni Naszych)

Dziecko na drodze, wiecie to sami
Nigdy nie wygra z samochodami.
By się nie stało nigdy nic złego
Prawa na drodze poznaj kolego.

Zielony, zielony
Czerwony, czerwony
Twoje anioły w drodze do szkoły.
Zielony, zielony
Czerwony, czerwony
Twoje anioły w drodze do szkoły.

Światło zielone to ulubione
Możesz przechodzić na drugą stronę.
Kolor czerwony, ruch zabroniony
Stój i poczekaj znów na zielony!

Zielony, zielony
Czerwony, czerwony
Twoje anioły w drodze do szkoły.
Zielony, zielony
Czerwony, czerwony
Twoje anioły w drodze do szkoły.

Dziecko na drodze, mądre i grzeczne
Gdy jest widoczne, to jest bezpieczne.
Kierowcy widzą cię wieczorami
Gdy masz ubranko swe z odblaskami.

Zielony, zielony
Czerwony, czerwony
Twoje anioły w drodze do szkoły.
Zielony, zielony
Czerwony, czerwony
Twoje anioły w drodze do szkoły.

Zielony, zielony
Czerwony, czerwony
Twoje anioły w drodze do szkoły.
Zielony, zielony
Czerwony, czerwony
Twoje anioły w drodze do szkoły.

 

 

TYGODNIOWE TEMATY WE WRZESNIU:

1. To jestem ja

2. Moja grupa

3. Moja droga do przedszkola

4. Idzie jesień ... przez las, park

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) we wrześniu

Dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej Bajkowe Biuro Rozwiązywania Problemów
oraz Wakacyjne wspomnienia
− powiedzą, jak spędziły wakacje
− podzielą wyrazy na sylaby
− będą opisywać swój wygląd i wygląd kolegów oraz koleżanek
− wypowiedzą się na temat swoich ulubionych zwierząt, owoców, zabawek, pojazdów
− będą nazywać i wskazywać części ciała człowieka
− poznają narządy zmysłów i ich rolę w życiu człowieka
− będą nazywać emocje
− namalują miejsca, w których spędziły wakacje
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wspomnienia z wakacji
− wykonają pracę plastyczną Kostka z emocjami
− rozwiążą zagadki logiczne

- nauczą się hymnu przedszkola : "Tęcza"

wysłuchają wierszy: Barbary Szelągowskiej Zasady przedszkolaka, Bożeny Formy Baw się
razem z nami
− ułożą zasady do kodeksu przedszkolaka
− poznają znaczenie zwrotów grzecznościowych
− będą określać położenie przedmiotów w przestrzeni
− będą odczytywać znaki znajdujące się na mapie
− poznają obowiązki dyżurnego
− wysłuchają i nauczą się piosenki Krąg dziecięcych rąk
− będą dzielić słowa na sylaby
− poznają pojęcie głoska
− określą głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie
− poznają pojęcie litera
− będą wyszukiwać pary obrazków
− będą rozwiązywać zagadki
− będą przyporządkowywać przedmioty do kącików zainteresowań
− będą nazywać pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu i osoby tam pracujące
− będą wymieniać słowa zgodnie z podaną zasadą
− pokonają ułożoną drogę zgodnie z podaną zasadą

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Michalina i bezpieczeństwo na drodze
− nauczą się prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
− będą obserwować ruch uliczny
− poznają figurę geometryczną – koło
− poznają wybrane znaki drogowe i ich rodzaje
− poznają konieczność znajomości swojego nazwiska i adresu zamieszkania
− poznają i utrwalą znajomość numerów telefonów alarmowych
− poznają pojazdy uprzywilejowane i rolę, jaką pełnią w niesieniu pomocy innym
− przedstawią scenki dramowe dotyczące udzielania pierwszej pomocy
− będą naśladować odgłosy pojazdów uprzywilejowanych
− będą rozróżniać stronę prawą i stronę lewą
− będą poruszać się zgodnie z instrukcją
− dokonają analizy sylabowej nazw obrazków
− dokonają analizy głoskowej nazw obrazków

− wysłuchają wierszy: Agaty Widzowskiej Rewia mody, Bożeny Formy Witamy Panią Jesień
− będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
− będą nazywać gatunki drzew, rozpoznawać je po liściach i owocach, określą ich budowę
− poznają grzyby jadanie i niejadalne
− utrwalą oznaki jesieni
− przyporządkują dary jesieni do środowiska, z którego pochodzą
− wykorzystają materiał przyrodniczy do zabaw
− będą tworzyć zdrobnienia i rymy
− poznają figurę geometryczną – kwadrat
− narysują obrazek zgodnie z instrukcją słowną N.
− będą uczestniczyć w zabawach badawczych
− dokonają syntezy głoskowej
− będą tworzyć schematy wyrazów trzygłoskowych i czterogłoskowych

Hymn przedszkola: „Tęcza nad łąką”
1.Ogromna chmura zakryła słońce,
lecą na ziemię deszczu kropelki.
Mokną biedronki, mokną zające,
małym ślimakom mokną muszelki.

Ref. Tęcza, tęcza! Jaka ładna!
Błyszczy w górze kolorami!
Weźmy wszyscy się za ręce,
namalujmy tęczę sami! 2x

2.Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,
wpadło na łąkę tyle promieni,
patrzą biedronki, patrzą zające –
to kolorami tęcza się mieni!

Ref. Tęcza, tęcza! Jaka ładna!…

 

Wiersz:

To grupa wyjątkowa, tu każdy przedszkolak talent jakiś chowa. 
Dobrze nam w przedszkolu, wszyscy się już znamy
i zapas energii ogromny wprost mamy!