SOWY
SOWY
Grupa dzieci 5 - letnich
Wychowawca:
ANNA FRANCZYK - PAKMUR
WRZESIEŃ
Piosenka "Sowa"
Ref: Mała sowa mądra jest
mała sowa wszystko wie.
W oczach jej zobaczysz świat
leśny, nocny, piękny tak.
Kiedy wszystkie dzieci śpią
sowa mówi ho, ho, ho
i zaczyna opowiadać
co widziała i słyszała.
I. Ona wie, gdzie są jagódki,
gdzie mieszkają krasnoludki,
muchomory dobrze zna,
gdzie kryjówkę lisek ma.
Kiedy zgubisz w lesie ślad
sowa tylko drogę zna.
Wiersz „Sówki”
My jesteśmy małe sówki
Pracowite jak te mrówki.
Bystre oczy, mądre główki
Takie cechy mają sówki.
Kiedy Pani woła uhu
To siedzimy już bez ruchu.
TEMATYKA KOMPLEKTOWA
1. Witaj przedszkole
2. Razem jest weselej
3. Nasze emocje i uczucia
4. Powitanie jesieni
W tym miesiącu dziecko:
- dowie się jak korzystać z kącików zainteresowań,
- pozna zasady zgodnej zabawy,
- rozpozna swój znaczek rozpoznawczy spośród wielu innych,
- odłoży zabawki na miejsce po skończonej zabawie,
- opowie co się dzieje na obrazku,
- poczyni próby nazywania swoich uczuć,
- wyrazi w zabawie swoje emocje,
- usprawni narządy mowy podczas naśladowania odgłosów zwierząt,
- połączy zdjęcia dzieci z właściwymi Emotkami,
- zbierze „skarby jesieni” do kącika przyrody,
- wzbogaci słownik czynny i bierny przez nazywanie darów jesieni,
- dokona klasyfikacji listków i figur geometrycznych ze względu na wielkość, kształt, kolor,
PAŹDZIERNIK
Piosenka "14 października"
14 października
jest święto, które nam nie umyka.
Każdego dnia o przedszkole dbacie
tyle pracy codziennie tutaj macie.
I dlatego chcemy podziękować
z całego serca
coś Wam podarować.
Czarodziejskie rzeczy mamy
wszystko wam zaraz wyśpiewamy.
Mamy złotą kartę
co spełnia marzenia
wystarczy tylko
wypisać życzenia.
I kubek uśmiechu oraz radości
a do tego łyżeczka cierpliwości.
Magiczną gitarę i farby mamy
by każdy dzień był piosenką malowany.
Mamy dla każdego różowe okulary.
Z tych prezentów będą czary.
Dziękujemy serdecznie,
że tu czujemy się bezpiecznie.
Wiersz „Pani Jesień”
Przez świat idzie pani Jesień
duży kosz ze sobą niesie.
A w nim same niespodzianki:
szyszki, grzyby i kasztanki,
i owoce, i warzywa.
Co się jeszcze tam ukrywa?
Liście różnokolorowe,
żółte, rude i brązowe.
Wiatr porywa je do tańca
i już tańczą dla nas walca.
TEMATYKA KOMPLEKTOWA
1. W sadzie i w ogrodzie
2. Złota jesień wokół Nas
3. Dbam o swoje bezpieczeństwo
4. Ważne wynalazki
5.Sposoby na jesienną szarugę
W tym miesiącu dziecko:
- pozna w zabawie kolejność wykonania sałatki owocowej
- pozna znaczenie witamin dla zdrowia
- wykona pracę plastyczną – papierową marchewkę
- podejmie próby tworzenia zdrobnień od wskazanych wyrazów
- utrwali nazwy owoców i warzyw
- określi cechy przedmiotów
- odtworzy jesienne odgłosy
- weźmie udział w wycieczce do parku
- zapamięta kształty liści
- utrwali nazewnictwo kolorów
- pozna właściwości liści jesiennych
- wysłucha opowiadania pt. „Złota jesień”
- w sposób pozytywny buduje relacje z innymi dziećmi
- wykorzysta w zabawie kasztany i liście
- policzy kasztany bez kontroli wzroku
- weźmie udział w zabawach z kodowaniem
- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
- zaprojektuje wzór na jesienny płaszczyk
- nazwie części garderoby
- zagra na instrumentach perkusyjnych zgodnie z ustalonym kodem
- połączy cienie z darami jesieni
- określi położenie przedmiotów w przestrzeni,
- wysłucha muzyki klasycznej
- utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię w praktyce
- dokona syntezy sylabowej wyrazów
- zapamięta krótką rymowankę „Jedzie rowerek…”
- utrwali symbolikę kolorów w sygnalizatorach świetlnych
- powtórzy dźwięki wydawane przez pojazdy
- wymyśli tematy rozmów podróżujących dzieci przedstawionych na obrazku
- utrwali znajomość figury geometrycznej – koła
- weźmie udział w ćwiczeniach inhibicyjno – incytacyjnych
- dokona wyboru przedmiotów umilających czas w podróży
- dostosuje swoje ruchy do treści piosenki
-potrafi zorganizować własną przestrzeń podczas zabawy
- pozna znaczenie kilku znaków drogowych
- zwróci uwagę na różne kształty znaków drogowych
- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
- wykona pracę plastyczną „Znak drogowy”
- stworzy „geometryczne cudaki”
- zareaguje na muzyczne zmiany tempa i dynamiki
- wskaże kierunek, z którego dochodzi dźwięk
- skoncentruje uwagę na obserwacji doświadczenia pt. „Wędrujące bąbelki”
- wykona szereg zabaw i ćwiczeń ruchowych
- pozna właściwości magnesu
- porówna liczebność zbiorów
- podejmie próby rytmizowania przysłów,
- utrwali pojęcia: czyste – brudne
- wykona automasażyk „Pada deszczyk”
- odkryje zaskakujące efekty nakładania się barw
- odgadnie, kto jest ukryty pod chustą
- odwzoruje kompozycję narysowaną przez nauczyciela
- spróbuje domyślić się znaczenia podanych słów
- stosuje formy grzecznościowe podczas zabawy
- rozpozna stany emocjonalne przedstawione na obrazku
- wzbogaci słownictwo przy wyliczaniu przedmiotów
- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
- pozna nową technikę plastyczną – rysowanie zmoczoną kredą na papierze
- narysuje po śladzie kształt chmury i opadów deszczu
- powtórzy ruchy i gesty ustalone przez kolegę/koleżankę
- podejmie próby dmuchania przez słomkę na piłeczkę pingpongową
- spróbuje określić swoje mocne strony
- zastosuje pojęcia: przed siebie, za siebie, do tyłu, do przodu
- rozwiąże zagadki melodyczne i dźwiękowe
- ustali, którego elementu zabrakło w budowli z klocków
- użyje pojęć: mniej- więcej podczas gry z kostką