Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

PSZCZÓŁKI

 

 

ROK SZKOLNY 2024/2025

Pszczółki grupa VII
wychowawca: Wioleta Szczerba

 

 

Wierszyk Pszczółek

 

PSZCZÓŁKI – TAK SIĘ NAZYWAMY

PRACOWITOŚC W SOBIE MAMY

 

PASIASTE UBRANKA UBIERAMY

Z UŚMIECHEM KAŻDY DZIEŃ WITAMY

 

OPRÓCZ ZABAWY JEST TEŻ NAUKA

BY KAŻDY PRZEDSZKOLAK WYRÓSŁ NA ZUCHA

 

POWIEMY WAM COŚ JESZCZE, NIE MÓWCIE NIKOMU

MY TU SIĘ CZUJEMY JAK U SIEBIE W DOMU

 

 

PIOSENKA O PSZCZÓŁCE

 

LATA PSZCZÓLKA W PASKI ŻÓLTE BZY BZY BZY

PRACOWITA TAK JAK MY BZY,BZY,BZY

 

ŻÓŁTO PSZCZÓŁKO PRACOWITA

TY JESTEŚ NIESAMOWITA

DZIĘKI TOBIE ŚWIAT ROZKWITA

I LATO NAM SZYBKO ZAWITA

 

DOMEK TWÓJ NAZYWA SIĘ UL

MIESZKA TAM CAŁY RÓJ

ROBISZ DLA NAS MIODEK ZDROWY

PYSZNY, SŁODKI NEKTAROWY

 

ŻÓŁTA PSZCZÓŁKO PRACOWITA

TY JESTEŚ NIESAMOWITA

DZIĘKI TOBIE ŚWIAT ROZKWITA

I LATO NAM SZYBKO ZAWITA

 

 

 

PLAN DNIA

8:00 - 8:30  
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne. Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowania do śniadania.

8:30 - 9:00
Śniadanie i czynności higieniczno-porządkowe.

9:00-10:00
Zajęcia dydaktyczne z zachowaniem zasad przemienności we wszystkich sferach aktywności. 

10:00-12:00
Zabawy dowolne w sali, zabawy na placu zabaw, spacery, gry sportowe, czynności higieniczne. 

12:00-13:30
Obiad, relaksacja, praca indywidualna, zabawy stolikowe, zadania dydaktyczne. 

13:30-15:00
Podwieczorek i zabiegi higieniczne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, dodatkowe, specjalistyczne. 

 


 

 

Wrzesień

Witamy po wakacjach !!! - Przedszkole nr 330

 

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w m-cu wrzesień:

  • rozwijanie mowy,
  • poszerzanie wiadomości o Polsce,
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • ćwiczenie drobnych ruchów rąk.
  • kształtowanie orientacji przestrzennej,
  • przygotowanie do czytania
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie świadomości własnego ciała
  • doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką,
  • aktywizowanie różnych części ciała podczas zabaw przy muzyce
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach,
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  •  różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku,
  • uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłu.
  • budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
  • ustalanie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania,
  • kształtowanie umiejętności planowania pracy,
  • poznanie sposobu wykonywania pracy plastycznej techniką kolażu
  • posługiwanie się umownymi znakami,
  • wyrabianie skupienia uwagi podczas działania,
  • udział w zabawach integrujących grupę,
  • wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych,
  • rozumienie konieczności podporządkowania się ustalonym wymaganiom dyżurnych
  • nazywanie pomieszczeń w przedszkolu i osób tam pracujących,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  •  rozwijanie funkcji poznawczych.
  • nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię,
  • zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy,
  • kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym.
  • zapoznanie z figurą geometryczną – kołem,
  • rozwijanie intuicji geometrycznej,
  • przyjmowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców),
  • rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania.
  • poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych,
  • poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym.
  • rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
  • wyszukiwanie wskazanych elementów,
  • rozpoznawanie figur geometrycznych.
  • utrwalenie oznak jesieni,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy
  • zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem,
  • posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas tańca w rytmie walczyka,
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych,
  • nazywanie wybranych drzew iglastych.
  • rozwijanie inwencji twórczej,
  •  rozwijanie umiejętności muzycznych,
  • doskonalenie rozumowania matematycznego.

 

 

                                                                                                                                         

                                                                                                              Tematy kompleksowe w miesiącu wrześniu

Tydzień I    To jestem ja

 

Wesole Dzieci Zdjęcia - darmowe pobieranie na Freepik

wspomnienia z wakacji

Mój wygląd, moje imię

Moje ulubione zajęcia

Widzę, czuję, słyszę, myślę, czyli jak poznaję świat

Moje emocje

Tydzień II   Moja grupa

Prywatne przedszkole integracyjne Raz Dwa Trzy ? My, Warszawa Mokotów

Nasz kodeks grupowy

Wspólne zabawy

Dbamy o naszą salę

Kąciki zainteresowań

Pomieszczenia w przedszkolu

Tydzień III  Moja droga do przedszkola

BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA'' - Szkoła Podstawowa w Osiu

Wiem, jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię

Sygnalizatory świetlnedla pieszych i dla pojazdów

Zasady ruchu drogowego

Wiem, jak wezwać pomoc

Pierwsza pomoc

Tydzień IV  Idzie jesień...przez las, park

Jesienne zabawy dla dzieci | Wikikids

Szukamy kolorów jesieni

Jesienne zabawy darami przyrody

Park jesienią

Las jesienią

Kolorowa jesień

 

 

 

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

 

 

 

PAŹDZIERNIK

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w październiku

Tydzień 1 .Krąg tematyczny (temat tygodnia): Idzie jesień… przez ogród i sad

• rozwijanie mowy,

• wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

• rozwijanie słuchu fonematycznego.

• odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała.

• rozwijanie ekspresji ruchowej,

• doskonalenie poczucia rytmu,

• rozwijanie mowy,

• roz rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała,

• rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, węchowej, smakowej i dotykowej,

• rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.wijanie słuchu fonematycznego.

• rozwijanie sprawności manualnej,

• rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych,

• rozwijanie wyobraźni i kreatywności,

• rozwijanie myślenia logicznego.

Tydzień 2. Krąg tematyczny (temat tygodnia): Idzie jesień… do zwierząt

rozwijanie mowy,

• zdobywanie wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

• rozwijanie słuchu fonematycznego.

odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała

ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych,

• rozwijanie umiejętności wokalnych,

• rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,

• rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.

rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała,

• poznawanie w zabawie właściwości wybranych produktów (orzechów),

• kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk

• rozwijanie sprawności manualnej,

• dostrzeganie walorów poznawczych książek, albumów,

• rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,

• nazywanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu.

Tydzień 3. Krąg tematyczny (temat tygodnia): Skąd mamy te produkty?

• rozwijanie mowy,

• poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

• rozwijanie słuchu fonematycznego

zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem,

• utrwalanie nazw liczebników porządkowych,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• wdrażanie do rekreacji ruchowej.

rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały,

• opanowanie tekstu nowej piosenki,

• zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz z etapami produkcji chleba (w piekarni),

• ro rozwijanie sprawności ruchowej,

• wdrażanie do rekreacji ruchowej,

• poznawanie zastosowania i właściwości fizycznych mąki i wełny,

• pobudzanie zmysłów.rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego

• rozwijanie sprawności manualnej,

• poznawanie etapów otrzymywania papieru,

• doskonalenie umiejętności myślenia logicznego,

• wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych.

Tydzień 4. Krąg tematyczny (temat tygodnia): Idzie jesień… z deszczem

• rozwijanie mowy,

• utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

• rozwijanie słuchu fonematycznego.

• odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

• rozwijanie sprawności ruchowej,

• wdrażanie do rekreacji ruchowej.

• reagowanie na ustalone sygnały,

• wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu,

• rozwijanie umiejętności układania rymów,

• rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych.

rozwijanie sprawności fizycznej,

• wdrażanie do rekreacji ruchowej,

• rozwijanie zainteresowań otaczającą przyrodą,

• uświadamianie wpływu wiatru na życie człowieka.

• rozwijanie sprawności manualnej,

• budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,

• doskonalenie umiejętności myślenia logicznego,

• rozwijanie orientacji na płaszczyźnie.

 

 

WSZYSTKIM NAUCZYCIELOM ORAZ INNYM PRACOWNIKOM OŚWIATY Z OKAZJI DNIA EDUKACJI NARODOWEJ SKŁADAMY NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA ZDROWIA, CIERPLIWOŚCI, ZAPAŁU I ENERGII...

Dzień Nauczyciela | Wesoła Kraina | Niepubliczne przedszkole ...

 

 

Piosenka

 

Ala i DARY JESIENI film edukacyjny dla dzieci ????Jesień dla dzieci ???? Bajka  po polsku

 Dary jesieni (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

 

1. Jesień już się rozgościła w sadzie i w ogrodzie,

słodkich jabłek, śliwek, gruszek zbiera wielkie kosze.

Wykopuje z grządek pory, pietruszkę, marchewkę.

Ścina piękne kalafiory, chrupką kalarepkę

. Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień

, pełne kosze cennych darów nam w podarku niesie.

2. Pani Jesień pracowita krząta się wytrwale

i ze zbiorem plonów radzi sobie doskonale.

Deszcz jesienny jej przeszkadza, wiatr włosy rozwiewa,

lecz obfite plony z sadu zebrać przecież trzeba

. Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień… (bis)

3. Już kapusta i ogórki w beczkach zakiszone

i warzywa do piwnicy w skrzynkach są wstawione.

A w spiżarni są powidła, owocowe dżemy,

więc jesieni za te dary pięknie dziękujemy.

Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień… (bis)

 

listopad

Wydarzenia Listopad 2017 ? Przedszkole nr 23

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w listopadzie

Krąg tematyczny (1 temat tygodnia): Moja rodzina i mój dom

• rozwijanie mowy,

• wzmacnianie więzi rodzinnych,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

•zapoznanie z figurą geometryczną – trójkątem,

• przybliżenie dzieciom efektu odbicia i symetrii,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała.

• doskonalenie koncentracji podczas działania,

• rozwijanie aktywności ruchowej,

• rozwijanie mowy,

• kształtowanie właściwych zachowań wobec zwierząt domowych.

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała,

• rozwijanie umiejętności formułowania wniosków,

• zapoznanie z wybranymi właściwościami magnesu.

rozwijanie sprawności manualnej,

• zapoznanie z wybranymi urządzeniami wykorzystywanymi w gospodarstwie domowym dawniej i dziś,

• doskonalenie umiejętności eksperymentowania i przewidywania,

• doskonalenie umiejętność tworzenia symetrycznych wzorów

Krąg tematyczny (2 temat tygodnia): Co powinienem wiedzieć o Polsce?

• rozwijanie mowy,

• zapoznanie z polskimi legendami,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoz

nawanie i nazywanie poznanych liter,

• rozwijanie słuchu fonematycznego

• odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała.

• rozwijanie poczucia rytmu,

• rozwijanie umiejętności wokalnych,

• rozwijanie zainteresowania kulturą ludową,

• zapoznanie z wyglądem polskich strojów ludowych.

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała,

• zapoznanie z postaciami znanych Polek i Polaków,

• rozwijanie mowy.

• rozwijanie sprawności manualnej,

• utrwalenie wiadomości na temat Polski,

• rozwijanie procesów poznawczych,

• rozwijanie umiejętności planowania i podejmowania intencjonalnego działania.

Krąg tematyczny (3 temat tygodnia): Moje prawa i obowiązki

  • rozwijanie mowy,
  • uświadamianie dzieciom ich praw,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • rozwijanie zdolności właściwej reakcji na ustalone sygnały,
  • opanowanie nowej piosenki,
  • uświadomienie dzieciom, że dzieci i dorośli mają nie tylko prawa, ale i obowiązki,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi.
  • sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do rekreacji ruchowej,
  • zachęcanie do dbania o czystość,
  • rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków,
  • rozwijanie poczucia bycia częścią grupy,
  • tworzenie przyjemnej atmosfery.
  •  

Krąg tematyczny (4 temat tygodnia): Moje zdrowie i bezpieczeństwo

 

  • rozwijanie mowy,
  • dokonywanie oceny zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6,
  • umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • udział w zabawach integrujących grupę,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • poznawanie przedmiotów służących do utrzymywania czystości, opisywanie ich zastosowania,
  • przyzwyczajanie do systematycznego dbania o czystość ciała.
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
  • rozwijanie mowy
  • zachęcanie do zdrowego stylu życia.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z akcesoriami niezbędnymi do bezpiecznej jazdy na rowerze,
  • nazywanie symboli i znaków, wyjaśnianie ich znaczenia,
  • określanie kierunków.

 

 

11 listopada- Dzień Niepodległości

11 listopada- Święto Odzyskania Niepodległości - Szkoła Podstawowa Zakonu  Pijarów im. ks. Stanisława Konarskiego w Krakowie

 

 

 

 

ZAPRASZAM NA ZEBRANIE RODZICÓW PODSUMOWUJĄCE OBSERWACJĘ DZIECI W PIERWSZYM PÓŁROCZU,

KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ 20 LISTOPADA O GODZ.15.15

 

Kolorowanki Dzień Babci i Dziadka

ZAPRASZAMY TEŻ NASZE KOCHANE BABCIE I DZIADKÓW

NA URROCZYSTOŚĆ Z OKAZJI ICH ŚWIĘTA

17.01.2024r., O GODZ.15.30

 

Zestaw Dekoracji Świątecznych ?Hej kolęda, kolęda!? ? Magiczna Sceneria  Bożonarodzeniowa ? Nowy Sklep

KOLĘDA

 

W grudniowe noce, w zimowe noce,

Dzieciątko Boże z zimna dygoce,

Idzie przez pola pokryte szronem,

Wiatr Mu wydzwania piosnki znajome.

 

Hej kolęda, kolęda, hej kolędy to czas,

Kto ogrzeje rączęta? Kto schronienie Mu da?

 

Tyle tych domów i okien tyle,

Może Go schronią choćby przez chwilę,

Może przygarną do serca – ludzie,

Może nakarmią, nim dalej pójdzie?

Hej kolęda...

 

Świeczki się jarzą w świerkach zielonych,

I złote gwiazdy wieńczą korony,

Bo zewsząd dzwoni kolęda święta,

Lecz o Nim, o Nim, nikt nie pamięta.

Hej kolęda...

 

Przybieżeli do Betlejem Pasterze - Kolęda Dla dzieci - tekst akordy chwyty  - Muzyka #42

PRZYBIEŻELI DO BETLEJEM PASTERZE

Przybieżeli do Betlejem pasterze,
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.
Chwała na wysokości, chwała na wysokości,
A pokój na ziemi.

Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!
Chwała na wysokości...

Anioł Pański sam ogłosił te dziwy,
Których oni nie słyszeli, jak żywi.
Chwała na wysokości...