BIEDRONKI
WYCHOWAWCA: Dorota Żurawska
Dzieci z naszej grupy bardzo chętnie przychodzą do przedszkola, uczestniczą w różnych zajęciach i zabawach. Bardzo lubią śpiewać i tańczyć, wykonywać prace plastyczne różnymi technikami, budować przeróżne budowle podczas zabaw konstrukcyjnych. Wiele radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym oraz spacery po najbliższej okolicy. Dzieci starają się być dla siebie miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. Zawsze dbamy o naszą salę sprzątając zabawki oraz pomagając w jej upiększaniu i dekorowaniu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej oraz bajek.
STYCZEŃ
Tematyka tygodniowa:
W karnawale czas na bale
Moja Babcia i mój dziadek
W tym miesiącu dziecko:
-zaznajomi się z pojęciem "Karnawał"
-rozwijanie słuchu wysokościowego,
-rozwinie koordynacje wzrokowo - ruchowo - słuchową,
-nazwie przedmioty kojarzące się z babcią i dziadkiem,-
- wykona upominiki dla babci i dziadka,
-odaża szacunkiem dorosłych.
Piosenka
GRUDZIEŃ
Tematyka tygodniowa:
Imieniny Mikołaja
Kuchenne laboratorium
Czekamy na święta
W tym miesiącu dziecko:
-wypowie się na temat tgo czy lubi zimę i za co ją lubi,
-pozna legędę o św. Mikołaju,
-rozwnie kompetencje matematyczne,
-rozwinie umiejętności indentyfikacji źródła i kierunku dźwięku,
-rownie koncentracje,
-rozwinie myślenie analityczne,
-rozwiąże zagadki słowne,
- rozwinie sprawność fizyczną,
-wzbogaci słownictwo,
-wzbogaci doświadczenia zmysłowe,
-pozna tradycje Świąt Bożego Narodzenia
Piosenka
Mikołaju. chodź,
Mikołaju, chodź,
Mikołaju, chodź!
Puk, puk, puk, nasz Mikołaj Święty, bardzo jest zajęty.
Dzwoni dzwonkiem dzyń, dzyń, dzyń!
Już prezenty w saniach z nim.
ref: Woła głośno ho, ho, ho
Wesołych Świąt, Wesołych Świat!
Mikołaju. chodź,
Mikołaju, chodź,
Mikołaju, chodź!
Tup, tup, tup już Mikołaj idzie,
Tup, tup, tup, kiedy do nas przyjdzie?
Nie wie, nie wie, nie wie nikt,
Wpadł kominem, szybko znikł.
Wiersz
Mikołaju drogi, Mikołaju święty.
Dzisiaj chyba każdy chodzi uśmiechnięty.
Za prezenty dziękujemy, bardzo się cieszymy.
A Tobie dużo zdrowia i radości życzymy.
LISTOPAD
Tematyka tygodniowa:
Mamy różne domy
Leśne śpiochy i nieśpiochy
Odkrywamy kosmos
Zabawy w teatr
W tym miesiącu dziecko:
-wzbogacenie słownictwa
-przygotowanie do definiowania
-rozwijanie logicznego myślenia
-rozwijanie umiejętności współpracy w parze
-nauczy się posługiwać pojęciami mały -duży,
-utrwali symbole narodowe
-z uwagą będzię słuchać akademi,
- pozna świat zwierząt leśnych
- dowie się jakie zwierzęta zasypiają na zimę,
- odkryją jakie zapasy robią zwierzęta na zmię,
- wzbogaci swoją wiedzę o kosmosie,
-ułoży rytm: dzień – noc
- wymieni czynności, które wykonuje rano, w dzień, wieczorem, w nocy
- wykona pracę plastyczną „Noc”,
-rozwinie umiejętność odwzorowywania liczebności zbioru w zakresie 4,
- połączy postać bajkową z pasującym do niej rekwizytem
-jest kreatywne podczas zabawy,
- podejmie próby wyrażania uczuć poprzez muzykę (grę na instrumentach),
-weźmie udział w zabawie teatralnej na podstawie bajki „Czerwony Kapturek”,
PAŹDZIERNIK
Tematyka tygodniowa:
W SADZIE I W OGRODZIE
ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS
DBAMY O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO
WAŻNE WYNALAZKI
SPOSÓB NA JESIENNĄ SZARUGĘ
W tym miesiącu dziecko:
- pozna nazwy owoców i warzyw,
- porówna liczebność zbiorów,
- porządkuje salę po skończonej zabawie,
- utrwali nazwy owoców i warzyw,
- pozna walory zdrowotne owoców i warzyw,
- weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych,
- nazwie kolory jesiennych liści,
- zagra na instrumentach: kołatce i marakasach,
- dobierze do liści ich cienie,
- pozna/utrwali figurę geometryczną – koło,
- pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego,
- pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię,
- pozna znaczenie kilku znaków drogowych,
- pozna numer alarmowy 112,
- odtworzy dźwięk pojazdów uprzywilejowanych,
- rozwinie umiejętność różnicowania pojęć: dużo, mało, tyle samo,
- wzbogaci słownictwo o nazwy pojazdów wodnych, lądowych, powietrznych,
- pozna nazwy urządzeń technicznych,
- pogrupuje śrubki i nakrętki,
- zatańczy przy muzyce wg instrukcji nauczyciela
Piosnka :Jesień kolorowa"
1.Jesień się zaczyna,
lecą liście z dzrewa.
Kasztany spadają,
A ptak już nie śpiewa.
ref. Jesień kolorowa,
żółta i brązowa.
Troszę też czerwona
i pomarańczowa.
2. Lubie zbierać liście,
liście kolorowe.
Żołędzie, kasztnay
na ludziki nowe.
ref.
Jesień kolorowa,
żółta i brązowa.
Troszę też czerwona
i pomarańczowa.
WIERSZ „Jesienne skarby”
Kolorowe liście mam,
piękny bukiet zrobię sam.
Widzę też kasztany wszędzie,
z nich to zaraz ludzik będzie.
Z jarzębiny sznur korali
podaruję lalce Ali.
WRZESIEŃ
WRZESIEŃ
Tematyka kompleksowa w miesiącu wrzesień:
I „Witaj przedszkole”
II „Razem jest weselej”
III „Nasze emocje i uczucia”
IV „Powitanie jesieni”
W tym miesiącu dzieci dowiedzą się:
-pozna swoją nową salę, koleżanki i kolegów
- dowie się jak korzystać z kącików zainteresowań
- utrwali znajomość imion koleżanek i kolegów,
- wzbogaci słownik czynny (nazwy zabawek)
- utrwali zasady zgodnej zabawy,
- utrwali pląs ze śpiewem „Krasnoludki”
- nauczy się piosenki "Dzielne Ślimaki",
- powtórzy dźwięki zaprezentowane przez nauczyciela,
- opowie co się dzieje na obrazku,
-nabyje poczucie przynależności do grupy przedszkolnej,
-rozwijanie pamięci dowolnej
-nabywanie zwyczaju używania zwrotów grzecznościowych
-rozwijanie orientacji przestrzennej
-rozumienie konsekwencji niewłaściwego użytkowania zabawek
-wywołanie pozytywnego nastroju
-rozwijanie małej i dużej motoryki
-rozwijanie pamięci dowolnej
-nabywanie zwyczaju używania zwrotów grzecznościowych
- spostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie
- rozróżnia cechy charakterystyczne "Jesieni"
Wiersz
Biedroneczko, biedroneczko,
tyle kropek masz!
Jeśłi ładnie Cię poproszę,
to mi jedną dasz.
Nie dam, nie dam Ci kropeczek,
mama patrzy z dala.
I kropeczek z sukieneczki dawać nie pozwala.