Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

SŁONECZKA

 

WITAJCIE KOCHANE SŁONECZKA!

 

 

Wychowawca grupy: 

Paulina Kobusińska

 

Grupy przedszkolne/zdalne nauczanie - Słoneczka | Przedszkole Samorządowe w  Chmielniku

 

"DZIECKO CHCE BYĆ DOBRE.

JEŚLI NIE UMIE- NAUCZ.

JEŚLI NIE WIE- WYTŁUMACZ.

JEŚLI NIE MOŻE- POMÓŻ"

                               Janusz Korczak 

 

 

SERDECZNIE ZAPRASZAM NA ZEBRANIE ORGANIZACYJNE 03.09

NA GODZINĘ 15:30 DO NASZEJ SALI.

 

 

PLAN DNIA

8:00 - 8:30  
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne. Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowania do śniadania.

8:30 - 9:00
Śniadanie i czynności higieniczno-porządkowe.

9:00-10:00
Zajęcia dydaktyczne z zachowaniem zasad przemienności we wszystkich sferach aktywności. 

10:00-12:00
Zabawy dowolne w sali, zabawy na placu zabaw, spacery, gry sportowe, czynności higieniczne. 

12:00-13:30
Obiad, relaksacja, praca indywidualna, zabawy stolikowe, zadania dydaktyczne. 

13:30-15:00
Podwieczorek i zabiegi higieniczne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, dodatkowe, specjalistyczne. 

 

 

PIOSENKA

 

"Słoneczko hej hej proszę pokaż się i świeć jaśniutko nam
Słoneczko hej hej proszę ogrzej nas za drzewem nie chowaj się
Dzieci razem pięknie proszą Cię
Zza chmury wyjdź i z nami pobaw się
Słoneczko hej hej proszę pokaż się i świeć jaśniutko nam
Sloneczko hej hej proszę pokaż się świeć jaśniutko nam
Słoneczko hej hej proszę ogrzej nas za drzewem nie chowaj się
Dzieci razem pięknie proszą Cię zza chmury wyjdź i z nami pobaw się
SLoneczko hej hej prosze pokaż się i świeć jaśniutko i świec jaśniutko i świec jaśniutko nam".

 


 

 

MARZEC

 

Przysłowia na marzec ? ludowe mądrości i ich znaczenie

 

 

Tematyka kompleksowa na miesiąc marzec:

I – Niezwykły świat zwierząt

II – Marcowa pogoda

III – Wiosenne przebudzenia i powroty

IV -  Zwierzęta naszych pól i lasów

 

 

Dzieci w tym miesiącu:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,

- wysłuchają opowiadań i wierszy: „Wielka podróż małpki Mini”, „Marcowe bliźniaczki” , „Oznaki wiosny”, „Leśny dom” (autorów książek Nasza Bajka
– program realizowany w roku szkolnym 2024/2025) oraz inne wybrane czytanki, bajki z księgozbioru grupowego),

- poznają litery: z, Z, u, U, c, C, ł, Ł w toku zabaw,

- poznają cyfrę: 10.

- będą przeliczać w zakresie 10., będą przeliczać zbiory, doskonalić liczebniki porządkowe,

- będą wypowiadać się na temat egzotycznych zwierząt,

- poznają zwierzęta mieszkające w morzach, oceanach, dżungli i na sawannie,
w lasach, polach,

- będą wymieniać cechy niektórych zwierząt,

- ułożą rymy do nazw zwierząt,

- wymienią oznaki wiosny,

- poznają pierwsze wiosenne kwiaty,

- poznają drogę, jaką przebywają ptaki podczas wędrówek,

- poznają wpływ zanieczyszczonej wody na pióra ptaków,

- poznają wygląd i zwyczaje bociana,

- wzbogacą wiedzę na temat życia pszczół,

- będą określać tempo poruszania się zwierząt,

- będą uczestniczyć w zabawach integracyjnych,

- będą doskonalić orientację w przestrzeni,

- będą obserwować pogodę za oknem, poznają stany skupienia wody i ich właściwości,

- będą doskonalić umiejętność klasyfikowania przedmiotów o takim samym kształcie,

- ułożą obrazki z części,

- wykonają prace plastyczne:

„Kolorowa papuga”,

„Przebiśnieg”,

„Pożegnanie zimy-marzanna”,

„Bociany”,

„Zwierzęce origami”,

 

 

Piosenka

„Maszeruje Wiosna”

 

Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

Wiosno wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

 

 

 

 

LUTY

 

595 200+ zbiorów zdjęć, fotografii i beztantiemowych obrazów z kategorii  Luty - iStock

 

 

Tematyka kompleksowa w miesiącu luty:

I Baśnie, bajki, bajeczki

II Puk , puk , to ja, sztuka

III Tajemnice kosmosu

IV Zawody

 

W tym miesiącu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Bal nie z tej bajki”,

 − poznają pojęcia: baśń, bajka,

− podejmą próby odejmowania,

 − dowiedzą się, co oznacza znak ,

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie,

− będą wypowiadać się na temat bajek,

− poznają etapy powstawania książki i papieru,

 − dowiedzą się, na czym polega praca autora, drukarza, grafika,

 − będą uczestniczyć w zabawach badawczych ,

− będą doskonalić orientację przestrzenną,

 − będą rozwijać umiejętność czytania ze zrozumieniem ,

− wykonają pracę plastyczną Moja książka,

− będą wzbogacać wiedzę na temat instrumentów muzycznych ,

− przygotują sylwety do teatru cieni ,

 − wzbogacą wiedzę na temat zawodów związanych z teatrem, kinem, filharmonią ,

− poznają różne rodzaje muzeów ,

− wzbogacą wiedzę o kosmosie ,

− wymienią nazwy planet Układu Słonecznego ,

− utrwalą poznane znaki matematyczne i liczby,

 − będą ćwiczyć słuch fonematyczny ,

− wyjaśnią termin Droga Mleczna ,

− będą wzbogacać wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych,

 − poznają nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów,

 − będą dostrzegać rytm w ciągu obrazków i go kontynuować ,

− będą aktywnie słuchać muzyki,

 − będą rozróżniać i nazywać figury geometryczne i podawać ich cechy ,

− będą doskonalić położenie obiektu na płaszczyźnie .

 

 Planowane poznanie liter w toku zabaw w danym miesiącu:  g, G, w, W, p, P

 Planowane poznanie danych cyfr w miesiącu: 9, znak matematyczny „-‘’

 

 

Piosenka

Walentynkowa zabawa

 

https://www.youtube.com/watch?v=JSl--F3WloI

Zwrotka I

Dziś są Walentynki, dzień pełen radości.

Wszyscy się radują, w tym geście miłości.

W dzień piękny uśmiechem swym

obdaruj swoich bliskich.

Refren:

Uśmiechnij się do mnie i podaj mi ręce,

razem namalujemy czerwone serce.

 Zatańcz ze mną na raz, na dwa,

walentynkowa zabawa trwa.

Zwrotka II

Rysujemy serca, każde jest czerwone.

Kartki i prezenty, do tego balony.

Na każdej kartce te słowa dwa:

"Lubię Ciebie – w sercu mi gra."

Refren: Uśmiechnij się do mnie...

Zwrotka III

W domu jest cieplutko, wszędzie gra muzyka.

W ten dzień wyjątkowy, dobro nas spotyka.

W ten walentynkowy dzień,

 chwile piękne są jak sen.

Refren:  Uśmiechnij się do mnie...

Dekoracja na Walentynki - SERCA (jednostronna)

 

STYCZEŃ

 

 

Styczeń 2024 | przedszkouczek.pl

 

 

Tematyka kompleksowa na miesiąc styczeń:

I – Mijają dni, miesiące, lata
II – Babcia i dziadek

 

 

Dzieci w tym miesiącu:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,

- będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność, myślenie logiczne,

- będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową, słuchową,

- będą rozwijać słuch fonematyczny,

- wysłuchają opowiadań i wierszy:

- wspólnie wykonają gazetki tematyczne na grupowej tablicy magnetycznej,

- poznają różne rodzaje zegarów,

- powtórzą nazwy pór roku,

- powtórzą nazwy miesięcy,

- dopasowują miesiące do pór roku,

- zauważą stałe następstwo lat, miesięcy, pór roku, dnia i nocy,

- poznają zapis cyfrowy liczby 8,

- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie,

- będą doskonalić umiejętność dodawania,

- będą opowiadać o swoich babciach i dziadkach,

- wzbudzą zainteresowanie członkami najbliższej rodziny,

- wykonają upominki dla dziadków,

- będą brały udział w występie artystycznym dla dziadków,

 

Planowane poznanie liter w toku zabaw w danym miesiącu: 

S, S, b, B,

 

Wiersz

„Życzenia”

Dziś słoneczko jasno świeci, zima biała śpiewa,

A w przedszkolu przedszkolaki składają życzenia

Wszystkim babciom, wszystkim dziadkom

Zdrowia, pomyślności,

Uśmiechów na co dzień i dużo radości!

 

PIOSENKA

"Rock N Roll dla babci i dziadka" 

1. Babciu, Dziadku dzisiaj Wam śpiewamy

Babciu, Dziadku coś tu dla Was mamy

Babciu, Dziadku raczki kręcą się

Babciu, Dziadku tańczyć dla Was każdy chce!

 

Ref. Jedna noga, druga noga, trzęsie się podłoga

Jedna ręka, druga ręka, tańczą tak wnuczęta

Pokręcimy bioderkami, a wy kręćcie z nami

Tańczą nawet ręce dwie

Babciu, Dziadku, kocham cię

Babciu, Dziadku, kocham cię

Babciu, Dziadku, kocham cię

 

2. Babciu, Dziadku, obrocik zrobimy

Babciu, Dziadku, dla was tu tańczymy

Babciu, Dziadku, rączki kręcą się

Babciu, Dziadku, tańczyć dla was każdy chce

 

Ref. Jedna noga, druga noga, trzęsie się podłoga

Jedna ręka, druga ręka, tańczą tak wnuczęta

Pokręcimy bioderkami, a wy kręćcie z nami

Tańczą nawet ręce dwie

Babciu, Dziadku, kocham cię

Babciu, Dziadku, kocham cię

Babciu, Dziadku, kocham cię

 

 

GRUDZIEŃ

 

Jak narysować świętego Mikołaja?

 

 

Tematyka kompleksowa na miesiąc grudzień:

I – Jak wyglądał świat przed milionami lat?
II – Idzie zima ze śniegiem
III –Zima i zwierzęta
IV – Idą święta!

 

Dzieci w tym miesiącu:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,

- będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność, myślenie logiczne,

- będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową, słuchową,

- będą rozwijać słuch fonematyczny,

- wysłuchają opowiadań i wierszy,

- wspólnie wykonają gazetki tematyczne na grupowej tablicy magnetycznej,

- poznają ciekawostki z życia dinozaurów,

- poznają termin: epoka lodowcowa,

- obejrzą film edukacyjny dotyczący pracy górników w kopalni,

- określą różnice w stroju roboczym i stroju galowym górnika,

- wymienią produkty, które otrzymujemy z węgla,

- wyjaśnią termin: mikołajki,

- będą współpracować z rówieśnikami podczas zabaw,

- ułożą historyjkę obrazkową z zachowaniem kolejności zdarzeń,

- będą oglądać reprodukcje malarskie,

- poznają charakterystyczne cechy zimy, będą szukać zimy w najbliższym otoczeniu,

- wyjaśnią znaczenie przysłów o zimie,-

- poznają pracę leśnika,

- będą poznawać ciekawostki z życia zwierząt leśnych,

- zrozumieją potrzebę dokarmiania zwierząt leśnych zimą,

- będą wykonywać ćwiczenia dźwiękonaśladowcze,

- ustalą zasady bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw,

- poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia,

- będą śpiewały kolędy oraz pastorałki,

- będą nazywać potrawy wigilijne,

- opowiedzą o tradycji ubierania choinki, przygotowywania wieczerzy wigilijnej, składania sobie życzeń podczas świąt Bożego Narodzenia,

- poznają znaki matematyczne: <, >, = ,

- będą porównywać liczebność zbiorów,

- będą klasyfikować figury zgodnie z podanymi warunkami,

- będą określać kierunki i ustalać położenie obiektu na płaszczyźnie,

- będą nazywać dni tygodnia, zauważą rytm,

- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie, będą doskonalić umiejętność przeliczania,

- poznają cyfrę 7,

- wykonają prace plastyczno-techniczne,

Planowane poznanie liter w toku zabaw w danym miesiącu: 

l, L, r, R, y, Y, N, n

 

 

  Piosenka

„Powitanie Mikołaja”

 I.

Dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju Święty!

Dzyń, dzyń, dzyń, Witamy Cię!

Dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju Święty!

Do nas zapraszamy, ogrzej się!

     Ref.:

Mikołaju, Mikołaju Święty!

Czy masz może jakieś prezenty?

Mikołaju, Mikołaju Święty!                  2x

Niespodziankę każdy chce!

     II.

Cały rok, Mikołaju Święty!

Cały rok, nie było Cię!

Teraz, szok! Mikołaju Święty!

Tupią nam z radości nogi dwie!

 

 

 

 

LISTOPAD

 

 

Tematyka kompleksowa na miesiąc listopad:


I. Moja rodzina i mój dom.

II. Co powinienem wiedzieć o Polsce?

III. Moje prawa i obowiązki.

IV. Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

 

 

Dzieci w tym miesiącu:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,

- będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność, myślenie logiczne,

- będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową, słuchową,

- będą rozwijać słuch fonematyczny,

- wysłuchają opowiadań i wierszy,

- wspólnie wykonają gazetki tematyczne na grupowej tablicy magnetycznej,

- będą opisywać członków swoich rodzin,

- poznają polskie legendy,

- będą opisywać stroje ludowe,

- wysłuchają pieśni ludowych,

- będą nazywać potrawy regionalne,

- poznają znane Polki i znanych Polaków,

- wymienią polskie symbole narodowe,

- poznają znaczenie słowa: niepodległość,

- utrwalą słowa hymnu polskiego,

- dowiedzą się, jakie mają prawa, określą swoje obowiązki,

- będą rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka,

- dowiedzą się, czym zajmuje się organizacja UNICEF,

- wyjaśnią, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt,

- poznają właściwości magnesu,

- wymienią nazwy urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś,

- poznają figurę geometryczną: trójkąt,

- utrwalą nazwy poznanych dotychczas figur geometrycznych,

- będą tworzyć zbiory,

- będą klasyfikować i kontynuować rytm,

- będą określać kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół,

- będą liczyć słowa w podanych zdaniach,

- będą rozróżniać i nazywać różne emocje,

- będą uczestniczyć w zabawach badawczych,

- przypomną sobie numery telefonów alarmowych,

- wymienią zachowania sprzyjające lub zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu,

- dowiedzą się, co zrobić w przypadku kontaktu z nieznajomą osobą,

- będą nazywać przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach, opiszą ich zastosowanie,

- wyjaśnią, na czym polega zdrowy tryb życia,

- dowiedzą się, co to jest piramida żywienia,

- będą wyjaśniać znaczenie określonych symboli i znaków,

- wykonają prace plastyczno-techniczne,

  • Planowane poznanie liter w toku zabaw w danym miesiącu: 

i, I, t, T, d, D, k, K,

  • Planowane poznanie danych cyfr w miesiącu: 5, 6, 0,
     

 

Wiersz

Barwy ojczyste

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

 

 

Piosenka 

Jest takie miejsce na mapie świata

jest takie miejsce na mapie świata
gdzie mieszka mama ja , no i tata
gdzie płynie Wisła
Gdzie są Mazury
u góry Bałtyk
na dole góry

tu swą wielkością wszystkich zachwyca
miasto Warszawa - nasza stolica
a orła zdobi korona
flaga powiewa Biało-czerowna

to Polska właśnie
to moje miejsce
tutaj mocniej bije mi serce
to Polska właśnie
to moje miejsce
tutaj mocniej bije mi serce

Polska, Polska

 

 

 

PAŹDZIERNIK

 

Kartka z kalendarza | Biblioteka dla Dzieci w Łomży

 

 

Tematyka kompleksowa na miesiąc październik:

I – Idzie jesień…przez ogród i sad.

II – Idzie jesień…do zwierząt.

III – Skąd mamy te produkty?

IV – Idzie jesień…z deszczem.

 

 

Dzieci w tym miesiącu:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,

- będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność, myślenie logiczne,

- będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową, słuchową,

- będą rozwijać słuch fonematyczny,

- wysłuchają opowiadań i wierszy,

- będą przeliczać w dostępnym zakresie,

- zdobędą informacje na temat życia i zwyczajów niektórych zwierząt,

- będą dzielić słowa na SYLABY i wysłuchiwać pierwszą GŁOSKĘ w wyrazach,

- będą nazywać owoce krajowe i zagraniczne,

- będą wyjaśniać, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy,

- opowiedzą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń,

- będą rozwijać orientację w schemacie własnego ciała,

- poznają pracę osób wykonujących wybrane zawody,

- poznają figurę geometryczną: kwadrat,

- utrwalą nazwy liczebników porządkowych,

- będą klasyfikować i kontynuować rytm,

- poznają właściwości mąki, wełny,

- poznają etapy produkcji chleba i papieru,

- wskażą przedmioty, które unoszą się na wodzie, i te, które toną,

- wykonają prace plastyczno-techniczne,

... i świetnie się bawić!

 

Planowane poznanie liter w toku zabaw w danym miesiącu:  o, O, a, A, m, M, e, E, małe i wielkie, drukowane i pisane.

Planowane poznanie danych cyfr w miesiącu: 1, 2, 3, 4,

 

 

WIERSZ  

„Ulubiony owoc”

Dzisiaj chce powiedzieć Wam:

ulubiony owoc mam!

W sadzie wisi na  jabłoni,

później trafia do mej dłoni.

Lubię soki, lubię dżem,

w cieście jabłko także zjem.

W poniedziałek albo wtorek

jabłko mam na podwieczorek.

 

 

PIOSENKA

"Tańcowała jesień"

1. Tańcowała jesień
W lesie zamaszyście.
Żółte, rude i brązowe
Z drzew zrywała liście.

Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.

2. Postrącała w parku
Żołędzie, kasztany,
Rozrzuciła na trawniku
Liśćmi przysypanym.

Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.

3. Tańcowała jesień
W sadzie, razem z deszczem.
Jabłek, gruszek nazrywała,
Lecz jej mało jeszcze.

Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.

4. Z wiatrem się kłóciła,
Darła białe chmury,
Aż się słońce obudziło
I spojrzało z góry.

Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.

 

 

 

WRZESIEŃ:

 

Wrzesień ciekawostki - Paczka wiedzy

 

 

Tematy kompleksowe w miesiącu wrześniu:

 I To jestem ja

II Moja grupa

III Moja droga do przedszkola

IV Idzie jesień... przez las, park

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w miesiącu wrzesieniu:

  • rozwijanie mowy
  • poszerzanie wiadomości o Polsce
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • ćwiczenie drobnych ruchów rąk
  • kształtowanie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie świadomości własnego ciała
  • doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką
  • aktywizowanie różnych części ciała podczas zabaw przy muzyce
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  •  różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku
  • uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłu
  • budzenie satysfakcji z wykonanej pracy
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
  • ustalanie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania
  • kształtowanie umiejętności planowania pracy
  • poznanie sposobu wykonywania pracy plastycznej techniką kolażu
  • posługiwanie się umownymi znakami,
  • wyrabianie skupienia uwagi podczas działania,
  • udział w zabawach integrujących grupę
  • wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych
  • rozumienie konieczności podporządkowania się ustalonym wymaganiom dyżurnych
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  •  rozwijanie funkcji poznawczych
  • nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
  • zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy
  • kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym
  • rozwijanie intuicji geometrycznej
  • przyjmowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
  • poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców),
  • rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania
  • poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych
  • poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym.
  • rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy
  • wyszukiwanie wskazanych elementów
  • rozpoznawanie figur geometrycznych
  • utrwalenie oznak jesieni
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
  • rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych
  • nazywanie wybranych drzew iglastych
  • rozwijanie inwencji twórczej
  •  rozwijanie umiejętności muzycznych
  • doskonalenie rozumowania matematycznego.