BOCIANY
Grupa Bociany
wychowawca: Małgorzata Kobus, Monika Gutowska
Kwiecień
Tematy kompleksowe:
1. Wiosna na wsi
2. Wielkanoc
3. Dbamy o przyrodę
4. Polska - moje Ojczyzna
Ad.1. W tym tygodniu dzieci:
-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej "Wizyta na wsi" oraz tekstu Bożeny Formy
"Taniec wywijaniec"
− wzbogacą wiedzę na temat zwierząt hodowanych na wsi
− poznają litery f, F w toku zabaw
− poznają litery f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają wagę szalkową
− będą porównywać masę przedmiotów i zwierząt
− wysłuchają i nauczą się piosenki "Wesoła zagroda"
− będą nazywać domy zwierząt hodowanych na wsi i pokarmy zwierząt
− będą nazywać dorosłe zwierzęta i ich młode
− będą rozpoznawać głosy zwierząt z wiejskiego podwórka
− wzbogacą wiedzę na temat prac wykonywanych na wsi
− będą nazywać narzędzia ogrodnicze
− będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego
− będą współdziałać w zespole
− wykonają pracę plastyczną "W wiejskiej zagrodzie"
Ad.2. W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej "Pisanki, kraszanki"
− poznają zwyczaje wielkanocne
− będą układać rymy do nazw związanych z Wielkanocą
− poznają litery j, J w toku zabaw
− poznają litery j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą ozdabiać pisanki
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki "Wielkanocne zamieszanie"
− wykonają kartkę świąteczną
− ułożą życzenia wielkanocne
− będą aktywnie uczestniczyć w doświadczeniach
− poznają dawne rozumienie śmigusa-dyngusa
− będą wymieniać, co znajduje się w koszyczku wielkanocnym
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne i myślenie logiczne
− wykonają pracę plastyczną Koszyczek wielkanocny
Ad.3 W tym tygodniu dzieci:
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej "Pomocnicy Ziemi"
− będą kształtować świadomość ekologiczną
− poznają litery ż, Ż w toku zabaw
− poznają litery ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− rozwiążą proste zadania matematyczne
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− utrwalą poznane liczby i znaki matematyczne
− wysłuchają i nauczą się piosenki "Nasza błękitna planeta"
− zrozumieją konieczność ochrony środowiska przyrodniczego
− poznają znaczenie drzew dla ludzi i środowiska
− poznają budowę drzewa
− będą kształtować nawyki proekologiczne
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne
− będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego
− wykonają pracę plastyczną "Ekoplaneta – chrońmy Ziemię"
Ad.4. W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej "Sen o Polsce"
− utrwalą wiadomości o Polsce
− poznają litery h, H w toku zabaw
− poznają litery h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą porównywać ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary
− poznają miary płynów
− wysłuchają i nauczą się piosenki "Moja Polsko"
− wysłuchają legendy o powstaniu Polski
− utrwalą wiadomości o symbolach narodowych
− wyjaśnią znaczenie słowa stolica
− poznają herb Warszawy
− poznają ważne i charakterystyczne miejsca znajdujące się w Warszawie
− dowiedzą się, jak obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
− będą doskonalić spostrzegawczość, koncentrację i uwagę
− będą doskonalić umiejętność rozumowania logicznego
− wykonają pracę plastyczną "Polskie barwy narodowe"
Marzec
Tematy kompleksowe
- Niezwykły świat zwierząt
- Marcowa pogoda
- Wiosenne przebudzenia i powroty
- Zwierzęta naszych pól i lasów
ad.1- w tym tygodniu dzieci;
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelęgowskiej Wielka podróż małpki Miki
- bedą wzbogacać wiedzę o zwierzętach egzotycznych
- poznają literę z,Z w toku zabaw
- poznają zapis graficzny liter z,Z
- odkryją zapis cyfrowy liczby 10
- będą przeliczac w dostępnym dla siebie zakresie
- wysłuchają piosenki Niezwykły świat zwierząt
- poznają zwierzęta mieszkające w morzach,oceanach,dżungli i na sawnnie
- pozna znaczenie kolorów w życiu zwierząt
- będą wymieniać cechy wybranych zwierząt
- wykonają pracę plastyczną
ad.2 dzieci
- uczestniczą w zabawach ruchowych,ćwiczeniach gimnastycznych,spacerach
- wysłuchaja opowiadania Agaty Widzowskiej Marcowe bliżniaki
- poznają elementy marcowej pogody
- w toku zabaw poznają literę u,U
- pozna obraz graficzny tych liter u,U
- bedą porównywać liczebność zbiorów
- bedą rozwijać umiejętność posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym w zakresie 10
- wysłuchają i nauczą się piosenki Żartowniś marzec
- założą zielony ogródek
- poznają stany skupienia wody i ich właściwości
- poznają tradycje topienia marzanny
- wykona pracę plastyczną na podany temat
- wezmą udział w powitaniu wiosny
-
-
-
Luty
Tematyka tygodniowa :Baśnie, bajki i bajeczki
1.W zaczarowanej krainie
2.Postacie znane i lubiane
3.W bibliotece i księgarni
4.Uwalniamy ksiażki
-Dzieci będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
-poznają literę g,G
-poznają znak matematyczny "-"
-dowiedzą sie co oznacza znak -
-będą przeliczać w dostepnym dla siebie zakresie
-wysłuchają piosenki Bajkowe marzenia -nauka na pamięć metodą echa
-pozna etapy powstawania papieru
-dowiedzą się ,na czym polega praca autora,drukarza,grafika
-bedą doskonalić oriętację przestrzenną
-będą rozwijać umiejętność czytania ze zrozumieniem
-wykonają pracę plastyczna na dany temat
Piosenka- Bajkowe marzenia -www.yotube.com/wach
Tydzień drugi- Puk,puk,to ja sztuka
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej "Grajek"
-wzbogacą wiedzę na temat instrumentów muzycznych
-poznają literę w,W
-poznają zapis cyfry 9
- liczą w dostępnym dla siebie zakresie
- wysłuchają piosenkę Co to jest sztuka?
- pozna etapy powstawania filmu
- wzbogaci wiedzę na temat zawodów związanych z teatrem, kinem, filharmonią
- pozna rodzaje muzeów
- będą doskonalić rozumowanie matematyczne
- wykonają pracę plastyczną związaną z tematyką instrumentów muzycznych
Tydzień trzeci-Tajemnice kosmosu
- wzbogacą wiedzę o kosmosie
- rozwija zainteresowania
- słucha opowiadania Agaty Widzowskiej " Wywiad z kosmitą"
- słucha piosenki " Kosmiczne niedzwiedzie"
- doskonali umiejętność liczenia w tym odejmowania w zakresie dostępnym dla dziecka
- rozwija mowę
- pozna właściwości niektórych substancji
- będzie doskonalić umiejętność porządkowania elementów zgodnie z podanym kryterium
-wykona pracę plastyczną Droga Mleczna
- pozna literę p,P
Tydzień czwarty- Zawody
-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych,spacerach
-wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej "Kim zostanę, gdy dorosnę"
- będą wzbogacać wiedzę na temat zawodów dawnych i wspólczesnych
-poznają nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów
- będą dostrzegać rytm w ciągu obrazków i go kontynuować
- bedą aktywnie brać udział w zabawach muzycznych i słuchać muzyki
-będą rozróżniać i nazywać figury geometryczne i podawać ich cechy
-będą doskonalić położenie obiektu na płaszczyżnie
-wykona pracę plastyczną związaną z wybranym zawodem
Drodzy rodzice,proszę ćwiczyć z dzieckiem w domu poznane litery,cyfry
-dziecko podaje pierwsze głoski w przykładowym słowie,wyrazie o prostej budowie np. ogórek itp.
-zaznacza np. w gazecie poznane litery
-podaje słowo na usłyszaną głoskę np."U"-ulica,Ula
- swpólne głoskowanie słów np.podczas powrotu z przedszkola
-przeliczanie w tym dodawanie i odejmowanie na konkratach np.cukierki lub w pamieci jesli dziecko będzie chciało
- proszę bardzo rownież o czytanie dziecku bajek np. przed snem o omówienie treści zadając mu pytania w celu doskonalenia koncentracji uwagi i umiejętności budowania pełnych zdań.
Dziękujemy za współpracę i prosimy aby dzieci przyniosły chusteczki do nosa.
-
-
tyczeń
Tematy kompleksowe:
1. Mijają dni, miesiące, lata
2. Zima i zwierzęta
3. Babcia i dziadek
4. Karnawał
Przewidywane osiągnięcia:
Ad.1. Mijają dni, miesiące, lata
− Dzieci będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej "Upływający czas"
− poznają różne rodzaje zegarów
− poznają litery s, S w toku zabaw
− poznają litery s, S: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki "Czasolot"
− odczytają godziny z tarczy zegara
− powtórzą nazwy pór roku
− poznają nazwy miesięcy
− dopasują miesiące do pór roku
− zauważą stałe następstwo lat, miesięcy, pór roku, dnia i nocy
− założą kalendarz obserwacji przyrodniczych
− będą rozwijać myślenie logiczne
− będą rozwijać umiejętność planowania podczas wykonania kalendarza zabaw
− wykonają pracę plastyczną "Moje pudełko wspomnień"
Przewidywane osiągnięcia:
Ad.2. Zima i zwierzęta
- Dzieci będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego "Dokarmianie ptaków"
− zrozumieją potrzebę dokarmiania zwierząt zimą
− poznają litery n, N w toku zabaw
− poznają litery n, N: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem
− poznają znak dodawania: +
− będą przeliczać w dostępnym zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki "Dokarmiajmy zwierzęta"
− poznają pracę leśnika
− będą poznawać ciekawostki z życia zwierząt leśnych
− poznają przysmaki zwierząt za pomocą zmysłu dotyku
− poznają zwierzęta mieszkające w Arktyce
− będą rozwijać rozumowanie matematyczne
− wykonają pracę plastyczną "Niedźwiedź polarny"
Przewidywane osiągnięcia:
Ad.3. Babcia i dziadek
− Dzieci będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej "Babcia i dziadek"
− będą tworzyć drzewo genealogiczne
− poznają litery b, B w toku zabaw
− poznają litery b, B: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 8
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenek "Moja babcia i moj dziadek", "Babcia od bajek, dziadek od zagadek"
− będą opowiadać o swoich babciach i dziadkach
− wzbudzą zainteresowanie członkami najbliższej rodziny
− rozwiążą zagadki
− wypowiedzą się na temat spędzania czasu z rodziną
− wykonają słodki poczęstunek dla babć i dziadków
− będą doskonalić umiejętność dodawania
− będą współdziałać w grupie podczas wykonywania zadania− wykonają prace plastyczne Prezenty dla babci i dziadka
Przewidywane osiągnięcia:
Ad.4. Karnawał
- Dzieci będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej "W karnawale"
− poznają tradycje karnawałowe w Polsce i na świecie
− będą porównywać liczebność dwóch zbiorów
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− będą doskonalić myślenie matematyczne
− wysłuchają i nauczą się piosenki Bale w karnawale
− będą doskonalić myślenie logiczne
− rozwiążą zagadki
− będą uczestniczyć w zabawach badawczych
− będą współdziałać z rówieśnikami podczas zajęć
− wykonają pracę plastyczną "Maska karnawałowa"
grudzień
Tematy kompleksowe:
1. Jak wyglądał świat przed milionami lat?
2. Idzie zima ze śniegiem
3. Idą święta
4. Planeta fantazja
Przewidywane osiągnięcia:
Ad.1. Jak wyglądął świat przed milionami lat
- dzieci będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- wysłuchają wiersza A. Widzowskiej "Dinozaury w przedszkolu",
- wzbogacą wiedzę na temat czasów prehistorycznych
- poznają ciekawostki z życia dinozaurów,
- poznają literę l, L w toku zabawy, drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- poznają znaki matematyczne <,>,=,
- będą porównywać liczebność zbiorów,
- wysłuchają piosenki "Zwierzęta dawnych czasów",
- poznają termin "epoka lodowcowa",
-określą różnice w stroju roboczym i galowym górnika,
- obejrzą film o pracy górników w kopalni,
- zbadają właściwości węgla,
-- wymienią produkty, które otrzymujemy z węgla,
- będą brały udział w zabawie andrzejkowej,
-poznają tradycje i zwyczaje andrejkowe,
- wyjaśnią termin "mikołajki"
- będą współpracować podczas zabaw,
- będą stawiać budowle zgodnie z podanymi warunkami,
- będą wykonywać pracę plastyczną "Mikołaj"
Ad.2. Idzie zima ze śniegiem:
- dzieci będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- wysłuchają wiersza K. Datkun-Czerwniak "Pracowita zima",
- poznają cechy charakterystyczne zimy,
- poznają literę y, Y w toku zabawy, drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- odkryją zapis cyfrowy liczby 7,
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie,
- wysłuchają i nauczą się piosenki "List do zimy",
- będą oglądać reprodukcje malarskie,
- wyjaśnią znaczenie przysłów o zimie,
- będą poszukiwać zimy w najbliższym otoczeniu,
- będą wykonywać ćwiczenia dźwiękonaśladowcze,
- ustalą zasady bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych,
- będą określać i badać właściwości śniegu,
- będą doskonalić um. szacowania, przewidowania, eksperymentowania,
- będą doskonalić um. liczenia i przeliczania obiektów,
- wykonają pracę plasyczną "Mój bałwanek"
Ad.3. Idą święta
- dzieci będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- wysłuchają wiersza A.Widzowskiej "Wspomnienia prababci Pelagii"
- poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia,
- poznają literę r,R w toku zabawy, drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie,
- wysłuchają i nauczą się piosenki "Domowe święta"
- będą nazywać dni tygodnia,
- zauważą rytm i stałe następstwo dni tygodnia,
- będą badać ozdoby choinkowe z różnych tworzyw,
- opowiedzą o tradycji ubierania choinki, przygotowywania wieczerzy wigilijnej, składania sobie życzeń podczas świąt,
- będą nazywać potrawy wigilijne,
- będą rozwijać myślenie logiczne,
- będą określać kierunki i ustalać położenie obiektu na płaszczyźnie,
- wykonają prace plastyczne zwiazane ze świętami Bożego Narodzenia.
Ad.4. Planeta Fantazji
- dzieci będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- wysłuchają wiersza M. Czoik-Nowickiej ''Planeta Fantazji",
- będą rozwijać inwencję twórczą i myślenie logiczne,
- będą klasyfikować figury zgodnie z podanymi warunkami,
- wysłuchają i nauczą się piosenki 'Moje piękne marzenia",
- poznają nazwy żywiołów,
- obejrzą domy przyszłości,
- będą czynnie uczewstniczyć w eksperymencie,
- będą rowijać kreatywność,
- ułożą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń,
- wykonają pracę plastyczną "Ściana fantazji"
listopad
ważne wydarzenia w tym miesiącu:
- 6.11.2024 - Dzień Postaci z Bajek
- 8.11.2024 - występ dzieci z okazji Święta Niepodległości
- 13.11.2024 - wycieczka do kina
- 22.11.2024 - Dzień Pluszowego Misia
- 29.11.2024 - Andrzejki
Tematy kompleksowe:
1. Moja rodzina i mój dom
2. Co powinienem wiedzieć o Polsce?
3. Moje prawa i obowiązki
4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo
Ad.1. Przewidywane osiągnięcia:
- dziecko uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- słucha opowiadania B. Szelągowskiej "Nasze ulubione miejsca",
- opisuje członków swojej rodziny,
- poznaje literę i, I w toku zabawy,
- zna literę i, I (małą i wielką, drukowaną i pisaną),
- pozna figurę geometryczną - trójkąt,
- rozwija słuch fonematyczny,
- zna piosenkę "Magiczne miejsce",
- dostrzega efekt odbicia i symetri,
- składa figury według osi symetrii,
- wyjaśnia, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt,
wykonuje kotka z papieru techniką origami,
- pozna właściwości magnesu,
- wymienia nazwy urządzeń elektrycznych używanych kiedyś i dzisiaj,
- wykonuje pracę plasyczną "Pralka"
- rozwiązuje zagadki pantomimiczne,
Ad.2. Przewidywane osiągnięcia
- Dziecko będzie uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- słucha opowiadania B. Szelągowskiej "Wizyta w bibliotece",
- zna polskie legendy,
-poznaje literę t, T w toku zabawy
-zna literę t, T (małą i wielką, drukowaną i pisaną)
-odkrywa zapis cyfrowy liczby 5,
- przelicza w dostępnym dla siebie zakresie,
- wysłucha i nauczy się piosenki "To jest Polska"
-pozna miejsca charakterystyczne dla Polski,
-będzie nazywać potrawy regionalne,
- będzie opisywać polskie stroje ludowe,
- wysłucha polskich pieśni ludowych,
- pozna kroki poloneza,
- będzie rozpoznawać znanych Polaków i Polki,
- wypowie się na temat "Czy dobrze być znanym?"
- wymieni polskie symbole narodowe,
- pozna znaczenie słowa niepodległość,
- wykona pracę plastyczną "Kokarda narodowa",
- zaśpiewa hymn,
- będzie nazywać symbole i znaki określające kierunek drogi, wyjaśni ich znaczenie
- będzie wykonywać ruchy zgodnie z instrukcją podczas zabaw.
Ad.3. Przewidywane osiągnięcia
- Dziecko będzie uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
-wysłucha wiersza A. Widzowskiej "Prawa i obowiązki"
- dowie się, jakie ma prawa
- pozna literę d, D w toku zabawy
- zna literę d, D (małą i wielką, drukowaną i pisaną)
- odkrywa zapis cyfrowy liczby 0
- przelicza w dostępnym dla siebie zakresie
- utrwala nazwy poznanych figur geometrycznych
- słucha i zna piosenkę "Prawa i obowiązki dziecka"
- dowie się, czym zajmuje się organizacja UNICEF,
- będzie liczyć słowa w zdaniu,
- będzie rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka,
- będzie uczestniczyć w zabawach badawczych,
- będzie rozróżniać i nazywać emocje,
- będzie nazywać kierunki w przestrzeni (prawo, lewo, góra, dół)
- będzie posługiwać się symbolami przy określaniu kierunków,
- wykona pracę plastyczną "Moje emocje"
Ad. 4. Przewidywane osiągnięcia:
- Dziecko będzie uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- wysłucha opowiadania S. Karaszewskiego "Jazda bez trzymanki"
- pozna numery telefonów alarmowych,
- pozna literę k, K w toku zabawy,
- zna literę k, K (małą i wielką, drukowaną i pisaną)
- odkryje cyfrowy zapis liczby 6,
- będzie przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie,
- będzie tworzyć zbiory,
- wysłucha i nauczy się piosenki "Lekcja zdrowia"
- wymieni zachowania sprzyjające i zagrażające zdrowiu,
- dowie się, co zrobić w przypadku kontaktu z nieznajomą osobą,
- będzie nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach, opisze ich zastosowanie,
- wyjaśni znaczenie powiedzeń związanych z czystością i ze zdrowiem,
- wyjaśni na czym polega zdrowy tryb życia,
- dowie się, co to jest piramida zdrowego żywienia,
- będzie określać kierunki,
- będzie wyjaśniać znaczenie symboli i znaków,
- wykona pracę plastyczną "Rower"
Październik
Tematy tygodniowe :
- Idzie jesień przez ogród i sad
-Idzie jesień do zwierząt
- Skąd mamy te produkty ?
- Idzie jesień z deszczem
Dziecko powinno osiągnąć nastepujący cel wych-dydaktyczny :
* ad.1- uczestniczy w zabawach ruchowych
* słucha opowiadań,skupia uwagę na tekscie
* pozna literę O,o w toku zabaw
* pozna zapis litery O,o drukowana i pisana
* pozna zapis cyfrowy liczb 1,2
* przelicza w dostępnym zakresie
* słucha piosenek tematycznych o jesieni -ćwiczy pamięć ,słuch muzyczny
* nazywa owoce krajowe i zagraniczne,stosuje słownictwo; krajowe, egzotyczne
* dzieli slowa na sylaby i na głoski
* układa puzzle-ćwiczy spostrzegawczość
* wypowiada się zdaniem na temat
* rozpoznaje poznane litery i cyfry
* wzbogaca wiedze na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt,rozwija zainteresowania przyrodnicze i ekologiczne
Nauka wiersza Powiewa flaga"-przygotowywania do wystepów z okazji Dzień Niepodległości
Powiewa flaga,gdy wiatr się zerwie
a na tej fladze jest
biel i czerwień
Czerwień to miłość
biel serce czyste
piekne są nasze barwy ojczyste
Nauka piosenki Mój dom
Zapoznajcie się z piosenką pt.: „Mój dom” - piosenka na cały tydzień
Tekst piosenki:
1. Mój dom to dom rodzinny, gdzie wszyscy bliscy są, brat ,siostra, mama, tata to mój prawdziwy dom.
Ref. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom.
2. Mój drugi dom przedszkole, gdzie dzieci razem są, tu bawię się wesoło, tu jest mój drugi dom…
Ref. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom.
3. Mój dom to cała Polska, tam góry, rzeki są, tysiące miast i wiosek to polskich dzieci dom…
Ref. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom.
* wyrabianie udzieci takich cech charakteru; poczu -
- cie pewności, wiara we własne możliwości
* poczucie przynależności do grupy,społeczności przedszkolnej i narodowej
ad.2 Idzie jesień do zwierząt
* -dziecko będzie uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
* pozna literę A,a drukowaną i pisaną
*rozpozna zapis graficzny poznanych liter
*pisze po śladzie i samodzielnie poznane litery- ćwiczy motorykę,sprawność manualną,poprawnie trzyma narzędzie pisarskie
* wyodrębni głoskę w nagłosie i na końcu słowa
* dzieli słowa na sylaby i przelicza je
* wspólne głoskowanie nazw obrazków- ćwiczy słuch fonematyczny
* buduje wypowiedzi całym zdaniem
* wypowiada sie na dany temat, nie przerywa wypowiedzi innym,doskonali mowę komunikatywną
* pozna zapis cyfry 3
* przelicza w zakresie 5 i więcej
* stosuje liczebniki porządkowe
* zdobywa wiedzę o niektórych zwierzętach ,o zmianach zachodzacych w ich życiu związanych z porą roku- jesień
* budzenie zainteresowań przyrodniczych,literami
* potrafi wyjaśnić w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
*dzieli się zabawkami,dba o mienie w sali,stosuje formy grzecznościowe
* chętnie bierze udział w zabawach rucowo-muzucznych
* zachęcanie dzieci nieśmiałe do udziału w zabawach ruchowych i samodzielnych
* wzmacnianie więzi emocjonalnej między rówieśnikami-uwrażliwienie na krzywdę-wdrażanie do zgłaszania n-lowi
swoich potrzeb,dolegliwości
* rozwijanie samodzielnego logicznego myślenia-np.układa kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
* potrafi zagospodarować czas wolny-rozwija zainteresowania
* potrafi wyciągać samodzielnie wnioski z podjetych działań-dostrzega zależności przyczyno-skutkowe miedzy działaniem a uzyskanym efektem.
ad.3 Skąd mamy te produkty?
* pozna pracę osób wykonujących wybrane zawody( rolnika,mlecarza,hutnika)
* ze skupieniem słucha opowiadań n-la,tekstów czytanych
* pozna właściwości mąki,wełny
* pozna rodzaje pieczywa i ziaren
* weżmie udział w wycieczce do piekarni,pozna pracę piekarza
* wdrażanie do kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym
* potrafi zadać pytanie na dany temat
* wykona pracę plastyczną wybraną techniką
* pozna literę M,m
* będzie klasyfikować i kontynuować rytm
* pozna figurę grometryczną - prostokąt
* doskonali myślenie logiczne
* utrwali nazwy liczebników porządkowych
* rozpoznaje poznane litery zapis graficzny(drukowany i pisany)
* wymienia cechy prostokąta,potrafi wskazać przedmioty w tym kształcie i samodzielnie go narysować
* dalsza praca nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego,zabaw w sali,na placu i ogrodzie.
* wykonuje polecenia i doprowadza pracę do końca,stara się o estetykę
* chętnie bierze udział w zabawie muzycznej ,doskonali poczucie rytmu,czerpie radość ze wspólnej zabawy i śpiewu.
ad.4 - Idzie jesień z deszczem
* dziecko rozwinie umiejętność samodzielnego logicznego myślenia
* umiejętność szacowania i przewidywania
* wykona prace plastyczne wykorzystując różnorodne materiały,wykorzystując materiały z recyklingu (kształtowanie postaw proekologicznytch)
* wskaże szkodliwą i pożyteczna działalność wiatru
* wskaże przedmioty , które toną lub unoszą się na wodzie
* naucza się nowej piosenki otematyce zwiazanej z aktualną porą roku-potrafi wymienić wg.kolejności pory roku
* przelicza w dostepnym mu zakresie
* pozna zapis cyfrowy liczy 4
*doskonali sprawność manualną wykonując ćwiczenia graficzne np. pisze po śladzie poznane litery i cyfry,szlaczki literopodobne,koloruje obrazki wg.instrukcji starając się nie wykraczać poza kontury
* pozna literę e,E
* dzieli słowa na sylaby,dzieli proste slowa na głoski
* dalsza praca nad przestrzeganiem zasad ponujących w grupie
* rozwijanie zainteresowań dzieci
* dziecko prawidłowo wypowiada poszczególne głoski
* aktywnie uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu-dz.potrafi wymienić pozytywne korzyści aktywnego trybu życia
wrzesień
Tematy kompleksowe:
Tydzień 1: To jestem ja
Tydzień 2: Moja grupa
Tydzień 3: Moja droga do przedszkola
Tydzien 4: Idzie jesień... przez las, park
Osiągnięcia:
-zorganizuje sobie zabawę
-współdziała w zabawie
- pozna/utrwali imiona kolegów i koleżanek
-podejmie próby nazywania emocji
-opowie, jak spędziło wakacje
-wypowie się zdaniami
-dba o porządek w miejscu pracy
-utrwali obraz graficzny swojego imienia
-policzy zabawki w sali
-utrwali zabawy ruchowe ze śpiewem z lat ubiegłych
-rozwinie umiejętność poruszania się w przestrzeni – w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu
-pozna/utrwali czynność temperowania kredek
-pamięta o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na palcu przedszkolnym
-utrwali znajomość liczb w zakresie 1 – 10
-wspólnie z całą grupą ustali kodeks przedszkolaka
-przestrzega zasad ustalonego kodeksu
-spróbuje na drodze pokojowe rozwiązać samodzielnie każdy konflikt
-rozwinie umiejętność opowiadania
-podzieli swoje imię na sylaby
-dokona analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów
-pozna obowiązki dyżurnego
-odwzoruje elementy zbioru
-przelicza liczebnikami głównymi
- podejmie próby mierzenia odległości wspólną miarą
-utrwali znajomość bajki o Czerwonym Kapturku
-narysuje zawartość koszyczka Czerwonego Kapturka
- ustali kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
-weźmie udział w przygotowaniu jesiennej dekoracji sali.
PIOSENKA:
https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA
Kle kle bocku,kle kle
Witaj nam bocianie Łaka ci szykuje x2
Żabki na śniadanie
Kle kle bocku, kle kle
Usiadź na stodole Chłopcy ci zrobili x2
Gniazdo w starym kole
Kle kle bocku, kle kle
Witamy cię radzi
Gdy zza morza wrócisz x2
Wiosnę nam sprowadzisz!
Drodzy Rodzice.
Serdecznie zapraszamy na zebranie,
które odbędzie się 05.09.2024 o godzinie 15.40
w naszej sali.
Monika Gutowska, Małgorzata Kobus