Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

SOWY


Śliczna Mądra Sowa. śmieszna Sowa, Powrót Do Koncepcji Szkoły | Premium  Wektor

SOWY

Rok szkolny 2024/2025

Grupa dzieci  6 - letnich

Wychowawca:

 ANNA ĆWIKLIŃSKA 

I

AGATA SZCZERBA

 

  Śmiało przekraczamy próg przedszkola.

Jesteśmy wesołe i chętnie bawimy się ze sobą.

W czasie spędzonym w przedszkolu  poszerzamy  wiedzę

i rozwijamy swoje umiejętności.

 


WRZESIEŃ

Witam jesień jesień grafiki ? Creative Fabrica

 

 

Zebranie z rodzicami

Serdecznie zapraszam na zebranie z rodzicami 04.09. 2024 r. Godzina 16:00 w sali "Sówek"

Do zobaczenia!

 

 

 

Piosenka 

 Sowa

MAŁA SOWA MĄDRA JEST

MAŁA SOWA WSZYSTKO WIE

W OCZACH JEJ ZOBACZYSZ ŚWIAT

LEŚNY, NOCNY, PIUĘKNY TAK

 

I ZACZYNA OPOWIADAĆ 

CO WIDZIAŁA I SŁYSZAŁA

ONA WIE, GDZIE SĄ JAGÓDKI,

GDZIE MIESZKAJA KRASNOLUDKI

MUCHOMORY DOBRZE ZNA

GDZIE KRYJÓWKĘ LISEK MA

KIEDY ZGUBISZ W LESIE ŚLAD

SOWA TYLKO DROGĘ ZNA

 

WSZYSTKO WIE O STARYM LESIE

GDZIE ŚPIĄ  MAŁE NIETOPERZE

OPOWIADA O SARENKACH

O WIEWIÓRKACH Z NAD BAGIENKACH

KIEDY ZGUBISZ W LESIE ŚLAD

SOWA TYLKO DROGĘ ZNA

MAŁA SOWA MĄDRA JESTMAŁA

SOWA WSZYSTKO WIE.

 

 

 

 

Wiersz

My jesteśmy małe sówki

Pracowite jak te mrówki.

Bystre oczy, mądre główki

Takie cechy mają sówki.

Kiedy Pani woła uhu

To siedzimy już bez ruchu.

 

BLOKI TEMATYCZNE:

I     TO JESTEM  JA

II   MOJA GRUPA

III MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

IV IDZIE JESIEŃ.... PRZEZ LAS, PARK

 

 

Osiągnięcia:

-zorganizuje sobie zabawę

-współdziała w zabawie

- pozna/utrwali imiona kolegów i koleżanek

-podejmie próby nazywania emocji

-opowie, jak spędziło wakacje

-wypowie się zdaniami

-dba o porządek w miejscu pracy

-utrwali obraz graficzny swojego imienia

-policzy zabawki w sali

-utrwali zabawy ruchowe ze śpiewem z lat ubiegłych

-rozwinie umiejętność poruszania się w przestrzeni – w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu

-pozna/utrwali czynność temperowania kredek

-pamięta o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na palcu przedszkolnym

-utrwali znajomość liczb w zakresie 1 – 10

-wspólnie z całą grupą ustali kodeks przedszkolaka

-przestrzega zasad ustalonego kodeksu

-spróbuje na drodze pokojowe rozwiązać samodzielnie każdy konflikt

-rozwinie umiejętność opowiadania

-podzieli swoje imię na sylaby

-dokona analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów

-pozna obowiązki dyżurnego

-odwzoruje elementy zbioru

-przelicza liczebnikami głównymi

- podejmie próby mierzenia odległości wspólną miarą

-utrwali znajomość bajki o Czerwonym Kapturku

-narysuje zawartość koszyczka Czerwonego Kapturka

- ustali kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

-weźmie udział w przygotowaniu jesiennej dekoracji sali.

 

 


PAŹDZIERNIK

 

 

Pażdziernik

 

Tematy tygodniowe :

- Idzie jesień przez ogród i sad

-Idzie jesień do zwierząt

- Skąd mamy te produkty ?

- Idzie jesień z deszczem

 

 

Dziecko powinno osiągnąć nastepujący cel wych-dydaktyczny :

* ad.1- uczestniczy w zabawach ruchowych

* słucha opowiadań,skupia uwagę na tekscie

* pozna literę O,o w toku zabaw

* pozna zapis litery O,o drukowana i pisana

* pozna zapis cyfrowy liczb 1,2

* przelicza w dostępnym zakresie

* słucha piosenek tematycznych o jesieni -ćwiczy pamięć ,słuch muzyczny

* nazywa owoce krajowe i zagraniczne,stosuje słownictwo; krajowe, egzotyczne

* dzieli slowa na sylaby i na głoski

* układa puzzle-ćwiczy spostrzegawczość

* wypowiada się zdaniem na temat

* rozpoznaje poznane litery i cyfry

* wzbogaca wiedze na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt,rozwija zainteresowania przyrodnicze i ekologiczne

Nauka wiersza Powiewa flaga"-przygotowywania do wystepów z okazji Dzień Niepodległości

Powiewa flaga,gdy wiatr się zerwie

a na tej fladze jest

biel i czerwień

Czerwień to miłość

biel serce czyste

piekne są nasze barwy ojczyste

Nauka piosenki Mój dom

Zapoznajcie się z piosenką pt.: „Mój dom” - piosenka na cały tydzień

Tekst piosenki:

1. Mój dom to dom rodzinny, gdzie wszyscy bliscy są, brat ,siostra, mama, tata to mój prawdziwy dom.

Ref. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom.

2. Mój drugi dom przedszkole, gdzie dzieci razem są, tu bawię się wesoło, tu jest mój drugi dom…

Ref. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom.

3. Mój dom to cała Polska, tam góry, rzeki są, tysiące miast i wiosek to polskich dzieci dom…

Ref. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom.

* wyrabianie udzieci takich cech charakteru; poczu -

- cie pewności, wiara we własne możliwości

* poczucie przynależności do grupy,społeczności przedszkolnej i narodowej

ad.2 Idzie jesień do zwierząt

* -dziecko będzie uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

* pozna literę A,a drukowaną i pisaną

*rozpozna zapis graficzny poznanych liter

*pisze po śladzie i samodzielnie poznane litery- ćwiczy motorykę,sprawność manualną,poprawnie trzyma narzędzie pisarskie

* wyodrębni głoskę w nagłosie i na końcu słowa

* dzieli słowa na sylaby i przelicza je

* wspólne głoskowanie nazw obrazków- ćwiczy słuch fonematyczny

* buduje wypowiedzi całym zdaniem

* wypowiada sie na dany temat, nie przerywa wypowiedzi innym,doskonali mowę komunikatywną

* pozna zapis cyfry 3

* przelicza w zakresie 5 i więcej

* stosuje liczebniki porządkowe

* zdobywa wiedzę o niektórych zwierzętach ,o zmianach zachodzacych w ich życiu związanych z porą roku- jesień

* budzenie zainteresowań przyrodniczych,literami

* potrafi wyjaśnić w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy

*dzieli się zabawkami,dba o mienie w sali,stosuje formy grzecznościowe

* chętnie bierze udział w zabawach rucowo-muzucznych

* zachęcanie dzieci nieśmiałe do udziału w zabawach ruchowych i samodzielnych

* wzmacnianie więzi emocjonalnej między rówieśnikami-uwrażliwienie na krzywdę-wdrażanie do zgłaszania n-lowi

swoich potrzeb,dolegliwości

* rozwijanie samodzielnego logicznego myślenia-np.układa kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

* potrafi zagospodarować czas wolny-rozwija zainteresowania

* potrafi wyciągać samodzielnie wnioski z podjetych działań-dostrzega zależności przyczyno-skutkowe miedzy działaniem a uzyskanym efektem.

ad.3 Skąd mamy te produkty? 

* pozna pracę osób wykonujących wybrane zawody( rolnika,mlecarza,hutnika)

 

* ze skupieniem słucha opowiadań n-la,tekstów czytanych

* pozna właściwości mąki,wełny

* pozna rodzaje pieczywa i ziaren

* weżmie udział w wycieczce do piekarni,pozna pracę piekarza

* wdrażanie do kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym

* potrafi zadać pytanie na dany temat

* wykona pracę plastyczną wybraną techniką

* pozna literę M,m

* będzie klasyfikować i kontynuować rytm

* pozna figurę grometryczną - prostokąt

* doskonali myślenie logiczne

* utrwali nazwy liczebników porządkowych

* rozpoznaje poznane litery zapis graficzny(drukowany i pisany)

* wymienia cechy prostokąta,potrafi wskazać przedmioty w tym kształcie i samodzielnie go narysować

* dalsza praca nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego,zabaw w sali,na placu i ogrodzie.

* wykonuje polecenia i doprowadza pracę do końca,stara się o estetykę

* chętnie bierze udział w zabawie muzycznej ,doskonali poczucie rytmu,czerpie radość ze wspólnej zabawy i śpiewu.

ad.4 - Idzie jesień z deszczem

* dziecko rozwinie umiejętność samodzielnego logicznego myślenia

* umiejętność szacowania i przewidywania

* wykona prace plastyczne wykorzystując różnorodne materiały,wykorzystując materiały z recyklingu (kształtowanie postaw proekologicznytch)

* wskaże szkodliwą i pożyteczna działalność wiatru

* wskaże przedmioty , które toną lub unoszą się na wodzie

* naucza się nowej piosenki otematyce zwiazanej z aktualną porą roku-potrafi wymienić wg.kolejności pory roku

* przelicza w dostepnym mu zakresie

* pozna zapis cyfrowy liczy 4

*doskonali sprawność manualną wykonując ćwiczenia graficzne np. pisze po śladzie poznane litery i cyfry,szlaczki literopodobne,koloruje obrazki wg.instrukcji starając się nie wykraczać poza kontury

* pozna literę e,E

* dzieli słowa na sylaby,dzieli proste slowa na głoski

* dalsza praca nad przestrzeganiem zasad ponujących w grupie

* rozwijanie zainteresowań dzieci

* dziecko prawidłowo wypowiada poszczególne głoski

* aktywnie uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu-dz.potrafi wymienić pozytywne korzyści aktywnego trybu życia

 

LISTOPAD 

 

 

 

Tematyka miesiąca:
I. Moja rodzina i mój dom.

II. Co powinienem wiedzieć o Polsce?

III. Moje prawa i obowiązki.

IV. Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

 

W tym miesiącu dzieci:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,

- będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność, myślenie logiczne,

- będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową, słuchową,

- będą rozwijać słuch fonematyczny,

- wysłuchają opowiadań i wierszy: „Nasze ulubione miejsca”, „Wizyta w bibliotece”, „Prawa i obowiązki”, Jazda bez trzymanki”

- wspólnie wykonają gazetki tematyczne na grupowej tablicy magnetycznej,

- będą opisywać członków swoich rodzin,

- poznają polskie legendy,

- poznają kroki poloneza,

- będą opisywać stroje ludowe,

- wysłuchają pieśni ludowych,

- będą nazywać potrawy regionalne,

- poznają znane Polki i znanych Polaków,

- wypowiedzą się na temat: Czy dobrze jest być znanym?,

- wymienią polskie symbole narodowe,

- poznają znaczenie słowa: niepodległość,

- utrwalą słowa hymnu polskiego,

- dowiedzą się, jakie mają prawa, określą swoje obowiązki,

- będą rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka,

- dowiedzą się, czym zajmuje się organizacja UNICEF,

- dostrzegą efekt odbicia i symetrii,

- wyjaśnią, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt,

- wykonają kotka z papieru, techniką origami,

- poznają właściwości magnesu,

- wymienią nazwy urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś,

- poznają figurę geometryczną: trójkąt,

- utrwalą nazwy poznanych dotychczas figur geometrycznych,

- będą tworzyć zbiory,

- rozwiążą zagadki pantomimiczne,

- będą klasyfikować i kontynuować rytm,

- będą określać kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół,

- będą liczyć słowa w podanych zdaniach,

- będą rozróżniać i nazywać różne emocje,

- będą uczestniczyć w zabawach badawczych,

- przypomną sobie numery telefonów alarmowych,

- wymienią zachowania sprzyjające lub zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu,

- dowiedzą się, co zrobić w przypadku kontaktu z nieznajomą osobą,

- będą nazywać przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach, opiszą ich zastosowanie,

- wyjaśnią znaczenie powiedzeń związanych ze zdrowiem i czystością,

- wyjaśnią, na czym polega zdrowy tryb życia,

- dowiedzą się, co to jest piramida żywienia,

- będą wyjaśniać znaczenie określonych symboli i znaków,

 

Planowane poznanie liter w toku zabaw w danym miesiącu:  i, I, t, T, d, D, k, K,

Planowane poznanie danych cyfr w miesiącu: 5, 6, 0,

 

Katechizm polskiego dziecka

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.

 

Autor: Władysław Bełza

 

 

Tematyka miesiąca:

I – Jak wyglądał świat przed milionami lat?
II - Planeta Fantazja
III – Idzie zima ze śniegiem
IV – Idą święta

Dzieci w tym miesiącu:

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,

- będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność, myślenie logiczne,

- będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową, słuchową,

- będą rozwijać słuch fonematyczny,

- wysłuchają opowiadań i wierszy:

„Dinozaury w przedszkolu”, „Planeta Fantazja”, „Wspomnienia prababci Pelagii”, „Pracowita zima”

- wspólnie wykonają gazetki tematyczne na grupowej tablicy magnetycznej,

- poznają ciekawostki z życia dinozaurów,

- poznają termin: epoka lodowcowa,

- obejrzą film edukacyjny dotyczący pracy górników w kopalni,

- określą różnice w stroju roboczym i stroju galowym górnika,

- wymienią produkty, które otrzymujemy z węgla,

- wyjaśnią termin: mikołajki,

- będą współpracować z rówieśnikami podczas zabaw,

- poznają nazwy żywiołów,

- będą czynnie uczestniczyły w eksperymencie,

- ułożą historyjkę obrazkową z zachowaniem kolejności zdarzeń,

- będą oglądać reprodukcje malarskie,

- poznają charakterystyczne cechy zimy, będą szukać zimy w najbliższym otoczeniu,

- wyjaśnią znaczenie przysłów o zimie,-

- będą wykonywać ćwiczenia dźwiękonaśladowcze,

- ustalą zasady bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw,

- poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia

- wystąpią na Jasełkach,

- będą śpiewały kolędy oraz pastorałki,

- będą nazywać potrawy wigilijne,

- opowiedzą o tradycji ubierania choinki, przygotowywania wieczerzy wigilijnej, składania sobie życzeń podczas świąt Bożego Narodzenia,

- poznają znaki matematyczne: <, >, = ,

- będą porównywać liczebność zbiorów,

- będą klasyfikować figury zgodnie z podanymi warunkami,

- będą określać kierunki i ustalać położenie obiektu na płaszczyźnie,

- będą nazywać dni tygodnia, zauważą rytm,

- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie, będą doskonalić umiejętność przeliczania,

- poznają cyfrę 7,

Planowane poznanie liter w toku zabaw w danym miesiącu: 

l, L, r, R, y, Y,

Poznane piosenki w danym miesiącu:

„Zwierzęta dawnych czasów”, „ Moje piękne marzenia”, „ Domowe święta”, „ List do zimy” i polskie kolędy i pastorałki

Przewidziane prace plastyczno-techniczne:

„ Kolorowy dinozaur”, „Mikołaj”, „Ściana fantazji”, „Mój bałwanek”, „Kartka Bożonarodzeniowa”

 

 

NIE BYŁO MIEJSCA DLA CIEBIE

Nie było miejsca dla Ciebie W Betlejem w żadnej gospodzie I narodziłeś się, Jezu W stajni, w ubóstwie i chłodzie

Nie było miejsca, choć zszedłeś Jako Zbawiciel na ziemię By wyrwać z czarta niewoli Nieszczęsne Adama plemię

Nie było miejsca, choć chciałeś Ludzkość przytulić do łona I podać z krzyża grzesznikom Zbawcze, skrwawione ramiona

Nie było miejsca, choć zszedłeś Ogień miłości zapalić I przez swą mękę najdroższą Świat od zagłady ocalić

A dzisiaj czemu wśród ludzi Tyle łez, jęków, katuszy Bo nie ma miejsca dla Ciebie W niejednej człowieczej duszy

STYCZEŃ

TYGODNIOWE TEMATY W STYCZNIU:

1. Mijają dni, miesiące, lata ...

2. Dzień Babci i Dzień Dziadka

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w styczniu

Dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Upływający czas
− poznają różne rodzaje zegarów
− poznają litery s, S w toku zabaw
− poznają litery s, S: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Czasolot
− odczytają godziny z tarczy zegara
− powtórzą nazwy pór roku
− poznają nazwy miesięcy
− dopasują miesiące do pór roku
− zauważą stałe następstwo lat, miesięcy, pór roku, dnia i nocy
− założą kalendarz obserwacji przyrodniczych
− będą rozwijać myślenie logiczne
− będą rozwijać umiejętność planowania podczas wykonania kalendarza zabaw
− wykonają pracę plastyczną Moje pudełko wspomnień

- wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Babcia i dziadek
− będą tworzyć drzewo genealogiczne
− poznają litery b, B w toku zabaw
− poznają litery b, B: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 8
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Moi kochani
− będą opowiadać o swoich babciach i dziadkach
− wzbudzą zainteresowanie członkami najbliższej rodziny
− rozwiążą zagadki
− wypowiedzą się na temat spędzania czasu z rodziną
− wykonają słodki poczęstunek dla babć i dziadków
− będą doskonalić umiejętność dodawania
− będą współdziałać w grupie podczas wykonywania zadania
− wykonają prace plastyczne Prezenty dla babci i dziadka

PIOSENKA "Rock N Roll dla babci i dziadka" 

1. Babciu, Dziadku dzisiaj Wam śpiewamy

Babciu, Dziadku coś tu dla Was mamy

Babciu, Dziadku raczki kręcą się

Babciu, Dziadku tańczyć dla Was każdy chce!

 

Ref. Jedna noga, druga noga, trzęsie się podłoga

Jedna ręka, druga ręka, tańczą tak wnuczęta

Pokręcimy bioderkami, a wy kręćcie z nami

Tańczą nawet ręce dwie

Babciu, Dziadku, kocham cię

Babciu, Dziadku, kocham cię

Babciu, Dziadku, kocham cię

 

2. Babciu, Dziadku, obrocik zrobimy

Babciu, Dziadku, dla was tu tańczymy

Babciu, Dziadku, rączki kręcą się

Babciu, Dziadku, tańczyć dla was każdy chce

 

Ref. Jedna noga, druga noga, trzęsie się podłoga

Jedna ręka, druga ręka, tańczą tak wnuczęta

Pokręcimy bioderkami, a wy kręćcie z nami

Tańczą nawet ręce dwie

Babciu, Dziadku, kocham cię

Babciu, Dziadku, kocham cię

Babciu, Dziadku, kocham cię

 

 

TYGODNIOWE TEMATY W LUTYM:

1. Basnie, bajki, bajeczki

2. Puk, puk, puk to ja sztuka

3. Tajemnice kosmosu

4. Zawody

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w lutym

Dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Bal nie z tej bajki
− poznają pojęcia: baśń, bajka
− poznają litery g, G w toku zabaw
− poznają litery g, G: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− podejmą próby odejmowania
− dowiedzą się, co oznacza znak –
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Bajkowe marzenia
− będą wypowiadać się na temat bajek
− poznają pojęcie bookcrossing
− poznają etapy powstawania książki i papieru
− dowiedzą się, na czym polega praca autora, drukarza, grafika
− będą doskonalić orientację przestrzenną
− będą rozwijać umiejętność czytania ze zrozumieniem
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Grajek
− będą wzbogacać wiedzę na temat instrumentów muzycznych
− poznają litery w, W w toku zabaw
− poznają litery w, W: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 9
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Co to jest sztuka?
− przygotują sylwety do teatru cieni
− zaprezentują przedstawienie dla kolegów i koleżanek
− zdobędą wiedzę na temat etapów powstawania filmu
− wzbogacą wiedzę na temat zawodów związanych z teatrem, kinem, filharmonią
− poznają różne rodzaje muzeów
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne
− wykonają pracę plastyczną Akordeon

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wywiad z Kosmitą
− wzbogacą wiedzę o kosmosie
− poznają litery p, P w toku zabaw
− poznają litery p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wymienią nazwy planet Układu Słonecznego
− utrwalą poznane znaki matematyczne i liczby
− będą ćwiczyć słuch fonematyczny
− będą rozwijać mowę
− będą uczestniczyć w eksperymencie
− poznają właściwości fizyczne niektórych substancji
− wyjaśnią termin Droga Mleczna
− będą doskonalić umiejętność porządkowania elementów zgodnie z podanym kryterium
− będą szacować, przewidywać różne drogi prowadzące do rozwiązania podanego problemu
− wykonają pracę plastyczną Droga Mleczna

− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Kim zostanę, gdy dorosnę
− będą wzbogacać wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych
− poznają nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów
− będą dostrzegać rytm w ciągu obrazków i go kontynuować
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zawód, który cieszy
− będą aktywnie słuchać muzyki
− będą rozróżniać i nazywać figury geometryczne i podawać ich cechy
− będą doskonalić położenie obiektu na płaszczyźnie

Bocian i żaba - CO W BAJKACH PISZCZY? - BAJKI I WIERSZE DLA DZIECI

 

 

 

 

 

 

Marzec

Tematy kompleksowe

- Niezwykły świat zwierząt

- Marcowa pogoda

- Wiosenne przebudzenia i powroty

- Zwierzęta naszych pól i lasów

ad.1- w tym tygodniu dzieci;

- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

- wysłuchają opowiadania Barbary Szelęgowskiej Wielka podróż małpki Miki

- bedą wzbogacać wiedzę o zwierzętach egzotycznych

- poznają literę z,Z w toku zabaw

- poznają zapis graficzny liter z,Z

- odkryją zapis cyfrowy liczby 10

- będą przeliczac w dostępnym dla siebie zakresie

- wysłuchają piosenki Niezwykły świat zwierząt

- poznają zwierzęta mieszkające w morzach,oceanach,dżungli i na sawnnie

- pozna znaczenie kolorów w życiu zwierząt

- będą wymieniać cechy wybranych zwierząt

- wykonają pracę plastyczną

ad.2 dzieci

- uczestniczą w zabawach ruchowych,ćwiczeniach gimnastycznych,spacerach

- wysłuchaja opowiadania Agaty Widzowskiej Marcowe bliżniaki

- poznają elementy marcowej pogody

- w toku zabaw poznają literę u,U

- pozna obraz graficzny tych liter u,U

- bedą porównywać liczebność zbiorów

- bedą rozwijać umiejętność posługiwania się, w  celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym w zakresie 10

- wysłuchają i nauczą się piosenki Żartowniś marzec

- założą zielony ogródek

- poznają stany skupienia wody i ich właściwości

- poznają tradycje topienia marzanny

- wykona pracę plastyczną na podany temat

- wezmą udział w powitaniu wiosny

Wiosna, wiosenka
https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk
Tekst piosenki:
1. Wiosna wiosenka
w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie
ożywia świat.
Świeżym powiewem
słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio -
pora już wstać
Ref.
Wiosna wiosna
tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna wiosna
tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
2. Gdy deszczyk zaskoczy
Otwórz swe oczy
tęczą na niebie
Namaluj szlak
Ptaki wracają,
głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio -
pora już wstać.
Ref. x2
Raz dwa trzy
Zielono mi
Cztery pięć sześć
Tak pięknie tu jest
siedem i osiem
Raduj się widokiem
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila. 

 

 

KWIECIEŃ