Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

ŻABKI

ŻABKI- GRUPA VI

 

WYCHOWAWCA: Joanna Brzeska

 

KWIECIEŃ

Wielkanoc Zdjęcia - darmowe pobieranie na Freepik

https://img.freepik.com/darmowe-zdjecie/widok-z-gory-drewnianych-powierzchni-malowanych-pisanek_23-2147601914.jpg?semt=ais_hybrid

Tematyka kompleksowa:

Tydzień 32: Dbamy o zdrowie (31.03-04.04)

Tydzień 33: Wiosenny ogród (07.04-11.04)

Tydzień 34: Nadchodzi Wielkanoc (14.04-18.04)

Tydzień 35: W wiejskiej zagrodzie (21.04-25.04)

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

- połączy w pary obrazki pasujące do siebie

- utrwali etapy mycia zębów

- poda skojarzenia do wyrazu „zdrowie”

- wzbogaci wiedzę n/t higieny osobistej

- utrwali zapis graficzny swojego imienia

- rozwiąże zagadki związane z czystością

- pozna symbole związane ze służbą zdrowia

- użyje liczebników porządkowych

- pozna pojęcie „niepełnosprawność”

- utrwali wiedzę n/t co szkodzi zdrowiu, a co sprzyja zdrowiu

- odnajdzie drewniane przedmioty w sali

- policzy na spacerze drzewa liściaste i iglaste

- pozna budowę drzewa, dowie się, jak drzewo „pije wodę”

- przekształci rysunki, dorysowując im nowe elementy

-jest kreatywne podczas zabawy

- pozna nazwy narzędzi ogrodniczych

- rozpozna gatunki drzew na podstawie specjalnej karty – klucza

- rozwinie orientację na kartce papieru

- narysuje z pamięci pisankę widzianą wcześniej

- odszuka schowaną pisankę

- dowie się, czym się różni pisanka od kraszanki

- podejmie próby naśladowania głosów kury, koguta, kurczątka

- dobierze podpis do obrazka

- połączy koszyki wypełnione kraszankami z jajkami w tych samych kolorach

- odwzoruje rytmy

- wykona kartkę wielkanocną

- wzbogaci wiedzę n/t korzyści człowieka z hodowli zwierząt wiejskich i ich dzieci

- utrwali znajomość zapisów graficznych imion kolegów i koleżanek

- wzbogaci wiedzą n/t pracy rolnika

- pozna nazwy narzędzi rolniczych

- utrwali pojęcia: wewnątrz, na zewnątrz

PIOSENKA

„Święta – biją dzwony” 

(sł. i muz. K. Bożek-Gowik)

1.Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,
wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.
Wszyscy poważni są tego ranka.
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

Ref: Święta, święta biją dzwony,
każdy dzwon jak roztańczony.
Tańczy, tańczy każdy dzwon,
bim - bam – bom, bim – bam - bom.

2. Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska,
tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał.
Wszyscy poważni są tego ranka,
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

Ref: Święta, święta biją dzwony…

 

MARZEC

Płaska konstrukcja koncepcja wiosna krajobraz

https://img.freepik.com/darmowe-wektory/plaska-konstrukcja-koncepcja-wiosna-krajobraz_52683-32783.jpg?t=st=1740673237~exp=1740676837~hmac=2a3b8cc01468dffdc8b7b9c5e98f7897c325c051db65eeabb96647201a93c116&w=1380

Tematyka kompleksowa:

Tydzień 28: Domowi ulubieńcy: kot i pies (03.03- 07.03)

Tydzień 29: Cztery żywioły (10.03- 14.03)

Tydzień 30: Gdzie jestes wiosno? (17.03- 21.03)

Tydzień 31: Kolory wiosny (24.03- 28.03)

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

- poczyni próby wyrażania uczuć w sposób niewerbalny

- zapamięta i odtworzy sekwencje dźwiękowe

- wzbogaci swoją wiedzę na temat psów i kotów

- weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych

- dokończy zdanie: Co by było, gdyby…

- weźmie udział we współzawodnictwie zespołowym

- bawi się zgodnie z innymi

- rozpozna zapis graficzny swojego imienia

- weźmie udział w etiudzie teatralnej

- rozwinie umiejętność orientacji w schemacie ciała osoby stojącej naprzeciw

- wysłucha pierwszą głoskę w wyrazach

- pozna obraz graficzny litery "Ł, ł"

- odkoduje zakodowane informacje

-szanuje zabawki

- przeliczy elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie

- weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych

- wykona portret kota

- podejmie próby odróżniana prawdy od fikcji

- pokojowo rozwiązuje konflikty

- weźmie udział w zabawach badawczych

- dowie się dlaczego wiatr bywa pożyteczny i niebezpieczny

- dobierze wyrazy rozpoczynające się tą samą głoską

- pozna obraz graficzny litery "W, w"

- pozna zwierzęta żyjące pod ziemią

- pozna sposób konstruowania najprostszej wagi

- porówna ciężar przedmiotów

- opowie historyjkę obrazkową

- pozna wygląd i nazwy pierwszych wiosennych kwiatów

- uporządkuje elementy zbioru wg ilości wzrastającej i malejącej

- odtworzy usłyszane rytmy

- podzieli wyraz na głoski

- pokoloruje jednym kolorem przedmioty, które do siebie pasują

- policzy znikające obiekty i ustali ile ich było

- przedstawi graficznie pojęcia: nad, pod, na, w.

PIOSENKA

"Każdy ma jakiegoś bzika" (grupa Fasolki)

Kiedy wracam ze szkoły i otworzyć chcę drzwi,
już od progu dobiega zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem chomik chowa się w kąt.

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.

Kiedy smutno mi czasem, przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta: Nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem, chomik także da znać,
i od razu weselej, już zaczynam się śmiać.

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.

Kiedy wracam ze szkoły i otworzyć chcę drzwi,
już od progu dobiega zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem chomik chowa się w kąt.

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.

Kiedy smutno mi czasem, przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta: Nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem, chomik także da znać,
i od razu weselej, już zaczynam się śmiać.

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,fasolki,kazdy_ma_jakiegos_bzika.html
Kiedy wracam ze szkoły i otworzyć chcę drzwi,
już od progu dobiega zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem chomik chowa się w kąt.

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.

Kiedy smutno mi czasem, przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta: Nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem, chomik także da znać,
i od razu weselej, już zaczynam się śmiać.

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,fasolki,kazdy_ma_jakiegos_bzika.html

LUTY

Szkło z komunikatem ze światłami, serca i szalik ze śniegiem

https://img.freepik.com/darmowe-zdjecie/szklo-z-komunikatem-ze-swiatlami-serca-i-szalik-ze-sniegiem_1220-698.jpg?t=st=1738501638~exp=1738505238~hmac=a03e6fe58d7460450149d3da2f56ca3af3c4f78d6a5bfb267985a7f5dfdc543d&w=1060

Tematyka kompleksowa:

Tydzień 24: Nasze zmysły (03.02-07.02)

Tydzień 25: W świecie sztuki (10.02-14.02)

Tydzień 26:Robimy zakupy w sklepie (17.02-21.02)

Tydzień 27:Co łączy smoki z dinozaurami? (24.02-28.02)

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

-zaznajomi się z pojęciami „zmysły”, „narządy zmysłów”,

- pozna obraz graficzny litery "N,n",

- rozwinie orientację na kartce papieru,

- spróbuje samodzielnie odpowiedzieć na pytania: Co to jest cisza? Co to jest hałas? Które dźwięki są przyjemne, a które nieprzyjemne? Czy można zobaczyć dźwięk?,

- świadomie posłuży się głosem o różnym natężeniu

- spróbuje zachować absolutną ciszę w zabawie

- przeliczy elementy zbioru,

- pozna obraz graficzny litery "U,u",

- weźmie udział w zabawach muzyczno – ruchowych z użyciem tiulowej chusteczki,

- rozpozna odgłosy instrumentów

- opowie historyjkę obrazkową

- dowie się, że hałas szkodzi zdrowiu,

- oceni, które zapachy są przyjemne, a które nieprzyjemne

- rozpozna produkty spożywcze bez kontroli wzroku

- stworzy „Pachnący obrazek”

- uświadomi sobie rolę zmysłów,

-zaznajomi się z wyglądem cyfry 0,

- dowie się, czym jest portret, martwa natura, pejzaż

- wykorzysta pierwszą literę swojego imienia w pracy plastycznej

- wykryje nonsensy w obrazach,

- weźmie udział w doświadczeniu mieszania kolorów farb,

- przekształci sylwetkę swojej dłoni w zwierzę/przedmiot

- wyodrębni głoski w wyrazach,

- zaznajomi się z podziałem instrumentów na strunowe, dęte, perkusyjne,

- weźmie udział w zorganizowaniu kącika sklepowego

- odtworzy dźwięki zabawek

- pozna znaczenie słowa „supermarket”

- narysuje odpowiednią ilość wyrobów piekarniczych

- przyjmie na siebie przydzieloną rolę w zabawie tematycznej „Sklep”,

- pozna/utrwali nazwy artykułów spożywczych i przemysłowych

- podejmie wysiłek umysłowy podczas rozwiązywania i układania zagadek,

- stworzy pracę plastyczną „Wazon na bazie”

- pobawi się w przeciąganie liny

- dobierze litery pasujące do głosek

- ułoży kod z warunkiem

- bawi sie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami,

- poda wyrazy zaczynające się określoną głoską,

- pozna treść opowiadania „Smok Wstydzioch”

- zaznajomi się z wyglądem litery „J, j”.

- weźmie udział w szeregu zabaw z piłką

- wymyśli imię dla smoka,

- podzieli się spostrzeżeniami na temat dinozaurów przedstawionych w albumie,

- wysłucha wiersza „Mały dinozaur”

- zamieni literę „D” w dinozaura

- nawlecze korale na sznurek, guziki na drucik

- wymyśli alternatywną wersję znanej bajki

- wyszuka cechy wspólne obrazków,

- przeliczy elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie

- rozwiąże proste zadania z treścią,

- porówna liczebność zbiorów,

- pokojowo rozwiązuje konflikty,

- wykona doświadczenia związane z mierzeniem

- pozna układ taneczny do muzyki klasycznej

- rozwiąże quiz na temat dinozaurów

- wykona ulepiankę z plasteliny.

PIOSENKA

ze szumi w muszelkach dłoni Twych
Podnieś dłonie do ucha i słuchaj
Morze snuje opowieść o ludziach złych
Oczy ich są fałszywe a pięści chciwe
A przecież dłonie mogą prawdę nieść
I pomóc zawsze kiedy bywa źle

Ref. Na raz, na dwa
Świat za uszy dziś złap
Ty w przód jak żółw
On rakietą ucieka

Na raz, na dwa
Dość już tego człap, człap
Więc weź się w garść
Ramion bramą wybiegnij w świat

Los nam pisze na dłoniach drogi swe
Otwórz mapę życia i czytaj
Są tam rzeki przyjaźni i mosty serc
Są doliny cierpienia i wzgórza cienia
Te same dłonie pielęgnują broń
Te same biegną na spotkanie z łzą

Ref. Na raz, na dwa...

Mamo weź mnie za rękę i prowadź mnie
Ja prowadzę za ręce me lalki
Mamo czemu z piosenką się żyje lżej
Może nuty nas niosą jak radość wiosną
Gdy nasze głosy w jeden splotą się
To nawet lalkom wtedy żyć się chce

Ref. Na raz, na dwa...

Stań z nami (stań z nami)
Niech wspólny głos
Chmury rozproszy w krąg
Stań z nami (stań z nami)
Nie przejdzie zło
Przez pięciolinię rąk
Stań z nami (stań z nami)
Odmierzaj takt

ref. Na raz, na dwa.

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,majka_jezowska,dlonie.html
"Dłonie"
(Majka Jeżowska)
Morze szumi w muszelkach dłoni Twych Podnieś dłonie do ucha i słuchaj Morze snuje opowieść o ludziach złych Oczy ich są fałszywe a pięści chciwe A przecież dłonie mogą prawdę nieść I pomóc zawsze kiedy bywa źle
Naraz, na dwa Świat za uszy dziś złap Ty w przód jak żółw On rakietą ucieka
Naraz, na dwa Dość już tego człap, człap Więc weź się w garść Ramion bramą wybiegnij w świat
Los nam opisze na dłoniach drogi swe Otwórz tę mapę życia i czytaj Są tam rzeki przyjaźni i mosty serc Są doliny cierpienia i wzgórza cienia Te same dłonie pielęgnują broń Te same biegną na spotkanie łzom
Naraz, na dwa Świat za uszy dziś złap Ty w przód jak żółw On rakietą ucieka
Naraz, na dwa Dość już tego człap, człap Więc weź się w garść Ramion bramą wybiegnij w świat
Stań z nami (stań z nami) Niech wspólny głos Chmury rozproszy w krąg Stań z nami (stań z nami) Nie przejdzie zło Przez pięciolinie rąk Stań z nami (stań z nami) Odmierzaj takt!
Na raz, na dwa Lalala u huh u huh
Na raz, na dwa (na raz, na dwa) Świat za uszy dziś złap Ty w przód jak żółw On rakietą ucieka
Na raz, na dwa (na raz, na dwa) Dość już tego człap, człap Więc weź się w garść Ramion bramą wybiegnij w świat
Na raz, na dwa Świat za uszy dziś złap Ty w przód jak żółw On rakietą ucieka
Na raz, na dwa Dość już tego człap, człap Więc weź się w garść Ramion bramą wybiegnij w świat.
Morze szumi w muszelkach dłoni Twych
Podnieś dłonie do ucha i słuchaj
Morze snuje opowieść o ludziach złych
Oczy ich są fałszywe a pięści chciwe
A przecież dłonie mogą prawdę nieść
I pomóc zawsze kiedy bywa źle

Ref. Na raz, na dwa
Świat za uszy dziś złap
Ty w przód jak żółw
On rakietą ucieka

Na raz, na dwa
Dość już tego człap, człap
Więc weź się w garść
Ramion bramą wybiegnij w świat

Los nam pisze na dłoniach drogi swe
Otwórz mapę życia i czytaj
Są tam rzeki przyjaźni i mosty serc
Są doliny cierpienia i wzgórza cienia
Te same dłonie pielęgnują broń
Te same biegną na spotkanie z łzą

Ref. Na raz, na dwa...

Mamo weź mnie za rękę i prowadź mnie
Ja prowadzę za ręce me lalki
Mamo czemu z piosenką się żyje lżej
Może nuty nas niosą jak radość wiosną
Gdy nasze głosy w jeden splotą się
To nawet lalkom wtedy żyć się chce

Ref. Na raz, na dwa...

Stań z nami (stań z nami)
Niech wspólny głos
Chmury rozproszy w krąg
Stań z nami (stań z nami)
Nie przejdzie zło
Przez pięciolinię rąk
Stań z nami (stań z nami)
Odmierzaj takt

ref. Na raz, na dwa.

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,majka_jezowska,dlonie.html

STYCZEŃ

Dzieci i Snowman stojących w śniegu

https://img.freepik.com/darmowe-wektory/dzieci-i-snowman-stojacych-w-sniegu_1308-416.jpg?t=st=1735283719~exp=1735287319~hmac=6116994d42f8448d58ab30ed6001ee82c315815d23c23490205b3cb3a4606fa5&w=1380

Tematyka kompleksowa:

Tydzień 18: Witamy Nowy Rok (30.12-03.01)

Tydzień 20: W karnawale czas na bale (06.01-10.01)

Tydzien 21: Moja babcia i mój dziadek (13.01-17.01)

Tydzień 22: Ferie zimowe

Tydzień 23: Ferie zimowe

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

- podzieli się swoimi przeżyciami dotyczącymi witania Nowego Roku

- narysuje fajerwerki

- wysłucha wiersza „Nowy Rok”

- przyswoi pojęcia „rok”, „pory roku”

- przeliczy elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie

- pozna obraz graficzny litery „U,u”

- utrwali umiejętność wyróżniania głoski w nagłosie wyrazów

- utrwali wiadomości na temat cech charakterystycznych zimy,

- pozna nazwy 12 miesięcy

- pozna znaczenie słowa „karnawał”

- opowie historyjkę obrazkową

- przygotuje przebrania karnawałowe dla zabawek przedszkolnych

-zapozna się z wyglądem litery „B,b”

- policzy ilość usłyszanych dźwięków

- wysłucha opowiadania M. Jelonek „Najwspanialsi dziadkowie na świecie”

- opowie o swoich dziadkach

- stworzy dowolną kompozycję z guzików i patyczków

- wysłucha jaką głoskę słychać najczęściej w tekście czytanym przez nauczyciela

- narysuje babeczki dla babci i dziadka

-zaznajomi się z wyglądem litery „S, s”

-pozna obraz graficzny liczby 9

- dobierze właściwy podpis do obrazka

- pozna kilka zabaw z dzieciństwa swoich dziadków

- weźmie udział w przedstawieniu z okazji Dnia Babci i Dziadka.

WIERSZ

Dwanaście miesięcy i 4 pory roku

Grudzień, styczeń, luty- włóż zimowe buty.

Marzec, kwiecień, maj- z wiosną w berka graj!

Czerwiec, lipiec, sierpień- w lecie jest najcieplej!

Wrzesień, październik, listopad- jesienią ostatni liść opadł.

 

Piosenki

"Moja babcia"

(sł. Dorota Kluska, muz. Gabriela Gąsior)

Czy wy wiecie, czy wy wiecie, że najlepsza jest na świecie moja babcia?!

Umie zrobić coś z niczego, wie, co lubię zjeść dobrego, moja babcia!

Gdy mi smutno, to pocieszy i na pomoc zawsze spieszy, moja babcia!

Dla niej śpiewam dziś z radością: kocham cię!

Zna bajeczki najpiękniejsze i ma rady najcenniejsze, moja babcia!

Umie bawić się i skakać.

Och, jak lubi figle płatać, moja babcia!

Zawsze czuła i wspaniała, jest po prostu doskonała, moja babcia!

Dla niej śpiewam dziś z radością: kocham cię!

 

Gdzie jest dziadek?

(sł. Dorota Kluska, muz. Gabriela Gąsior)

Gdzie jest dziadek, kto mi powie?

Gdzie się schował, tu czy tam?

Moja zguba wnet się znajdzie, bo ja dziadka dobrze znam!

Może w aucie właśnie szpera i w garażu spędza czas?

Lub wędruje gdzieś przed siebie, przemierzając gęsty las?

Albo znowu majsterkuje, postukując młotkiem w rytm?

Może karmnik znów buduje?

Dziadek to ma wielki spryt.

Moja zguba wnet się znajdzie, bo ja dziadka dobrze znam!

Może w aucie właśnie szpera i w garażu spędza czas?

Lub wędruje gdzieś przed siebie, przemierzając gęsty las?

Albo znowu majsterkuje, postukując młotkiem w rytm?

Może karmnik znów buduje?

Dziadek to ma wielki spryt.

Szukam wszędzie i otwieram po kolei wszystkie drzwi.

Nasza zguba na fotelu właśnie sobie smacznie śpi.

GRUDZIEŃ

Kolekcja akwareli świętego mikołaja

https://img.freepik.com/darmowe-wektory/kolekcja-akwareli-swietego-mikolaja_52683-75204.jpg?t=st=1732899668~exp=1732903268~hmac=bffaf4455c69c5c32f81d1b445247ce65f045f2483f56dfeed957f86004704f4&w=996

Tematyka kompleksowa:

TYDZIEŃ 14: Imieniny Mikołaja (02.12- 06.12)

TYDZIEŃ 15: Kuchenne laboratorium (09.12- 13.12)

TYDZIEŃ 16: Czekamy na Święta (16.12- 20.12)

TYDZIEŃ 17: Świąteczne spotkania rodzinne (23.12-27.12)

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

- dokończy rozpoczęte zdanie w sposób twórczy

- oceni, które z dwóch zdań jest dłuższe

- pozna legendę o św. Mikołaju

- zaznajomi się z obrazem graficznym litery „E, e”

- wysłucha wiersza „Imieniny Mikołaja”

- wymyśli prezent dla Mikołaja

- dorysuje brakujące części w postaci Mikołaja

- utrwali znajomość liczb w możliwie szerokim zakresie

-utrwali liczby w zakresie 1-6

- weźmie udział w dekorowaniu sali na uroczystość Mikołajek

- posegreguje listy wg różnych kryteriów

- odkoduje zakodowane informacje

- weźmie udział w uroczystości wewnątrzgrupowej z okazji Mikołajek

- rozwinie sprawność grafomotoryczną poprzez rysowania drogi w labiryncie

-rozpozna przedmioty ukryte w worku

- pozna obraz graficzny liczby 7

- zapamięta i odtworzy rytm,

- dowie się kim jest optymista

-śpiewa piosenki

- nawiąże współpracę w parze

- bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

- zaznajomi się z obrazem graficznym litery „R, r”

- wyróżni pierwszą głoskę w swoim imieniu

- utrwali znajomość liczebników porządkowych

- utrwali nazewnictwo naczyń i przyborów kuchennych

- wykona pracę plastyczną „Spaghetti”

- rozróżni samogłoski i spółgłoski

- utrwali pojęcia: więcej, mniej, tyle samo

- szanuje zabawki

- współdziała w zabawie z innymi

- pozna nazwy dni tygodnia

- zaangażuje się w przygotowanie kanapek na śniadanie

- pozna zasady gry w „Kalambury”

-sprawnie liczy w zakresie 7

- oceni liczebność zbioru bez kontroli wzroku

- utrwali znajomość poznanych dotychczas piosenek.

PIOSENKA

"Sekret Mikołaja"

(słowa: Kalina Rokosz, muzyka: Michał Witek)

https://www.youtube.com/watch?v=R9r7XQmjMe8

1. Za oknami mroźny wiatr
Śniegiem jest pokryty świat
Piszę list cieniutkim druczkiem
I położę pod poduszkę

Klocków LEGO nie chcę dziś
Nie ucieszy mnie też miś
Ja poproszę Mikołaja
By odrabiał mi zadania

Czy Mikołaj zgodzi się?

Ref.: Mikołaju, Święty Mikołaju
Dzisiaj wszyscy na ciebie czekają
Co roku przynosisz nam piękne prezenty
Mikołaju Święty

2. Mikołaja nakryć chcę
Jak on w domach zjawia się?
Tu kominka nawet nie ma
A on trafia tam gdzie trzeba

Ciastek kilka dam na stół
Kubek mleka oddam swój
Może się Mikołaj skusi
Wtedy zdradzić sekret musi!

Ref.: Mikołaju, Święty Mikołaju…

 

LISTOPAD

Spokojny i piękny krajobraz w świetle dziennym

https://img.freepik.com/darmowe-zdjecie/spokojny-i-piekny-krajobraz-w-swietle-dziennym_23-2148992423.jpg?t=st=1730306368~exp=1730309968~hmac=7385d4c8045c86194c8c956e7cb08ca3481960fd383565124b0fb045abbfcdd9&w=1060

Tematyka kompleksowa:

TYDZIEŃ 10: Mamy różne domy (04.11-08.11.)

TYDZIEŃ 11: Leśne śpiochy i nie-śpiochy (11.11-15.11)

TYDZIEŃ 12: Odkrywamy kosmos (18.11-22.11.)

TYDZIEŃ 13: Zabawa w teatr (25.11-29.11)

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

- porówna ilość okien w domach, posłuży się pojęciami: najmniej – najwięcej

- wzbogaci wiedzę n/t domów ludzi i zwierząt

- weźmie udział w wycieczce po osiedlu i oglądaniu budynków

- wyrazi swoje zdanie n/t tego, czy lepiej mieszkać na wsi, czy w mieście

- wyznaczy trasę wg podanego kodu z warunkiem

- utrwali umiejętność podziału wyrazu na sylaby, liczenia sylab

- ułoży dom z figur geometrycznych

- utrwali znajomość swojego adresu domowego

- opowie o swoim domu i swoim pokoju

- wykona domek techniką origami

- zaznajomi się z wyglądem litery "D,d"

- pokoloruje obrazek zgodnie z opisem

-dowie się w jakich domach mieszkają ludzie w różnych częściach świata

- wcieli się w rolę rysownika i architekta

- poszerzy wiedzę n/t bajek i baśni

- pozna znak równości, większości, mniejszości

- rozwinie pamięć wzrokową, słuchową podczas rymowanek połączonych z ruchem,

-zaśpiewa Hymn Polski razem z grupą

- pozna nazwy mieszkań dla zwierząt

- użyje pojęć: w, na, pod, przed, obok, między

- pozna mieszkańców lasu i ich domy

- wzbogaci swoją wiedzę przyrodniczą

-chętnie uczestniczy w zabawie muzycznej

- połączy schemat wyrazu z odpowiednim obrazkiem

- rozwiąże zagadki słowne o zwierzętach

- wykona maskę niedźwiadka

- pozna znak dodawania

-utrwala cyfry 1-5

- wykona rodzinkę jeży z sosnowych szyszek

- rozwinie orientację w określaniu miejsca na kartce papieru

- pozna piosenkę „Zabawa w deszczu”

- dowie się w jaki sposób zające zdobywają zimą pożywienie

- wzbogaci swoją wiedzę n/t planet

- zaznajomi się z wyglądem litery „K, k”

- utrwali obraz graficzny swojego imienia

- utrwali pojęcia: dalej – bliżej, daleko – blisko

- wykona z papieru postać astronauty

- rozwinie umiejętność syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów

- pozna znak odejmowania

- utrwali znajomość kilku liter

- utrwali znajomość liczb 1- 10

- rozwinie płynność ruchów podczas kreślenia wzorów literopodobnych

- zapamięta szczegóły dotyczące wyglądu kolegi/koleżanki

- zaznajomi się z obrazem graficznym litery „L,l”

- zaznajomi się z obrazem graficznym liczby 6

- zaznajomi się z podstawowymi rodzajami lalek: pacynka, kukiełka, marionetka, lalka cieniowa

-szanuje zabawki

-lubi spacery na świeżym powietrzu

- przestrzega zasad  dobrej zabawy

-używa zwrotów grzecznościowych

- nawiązuje pozytywne relacje w grupie

- nawiązuje pozytywne relacje w grupie

- bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami.

HYMN POLSKI

"Mazurek Dąbrowskiego"

(sł. J. Wybicki)

https://www.youtube.com/watch?v=gS58mvmfxG0

 

Szczęśliwa chłopiec i dziewczyny mienia flaga Polska

PIOSENKA

"Zabawa w deszczu"
(sł. Dorota Kluska, muz. Wiktor „Wiku” Kwarciak) piosenka pochodzi z czasopisma Bliżej Przedszkola
Na swych nogach kolorowe mam kalosze.
Tańczą, skaczą, kiedy tylko je poproszę!
Gdy deszcz pada, wyruszają ze mną w drogę.
Tak wesoło jest, że w miejscu stać nie mogę!
Ref. Kap, kap, kap, kap, w kałużach chlap, chlap, chlap!
Krok w przód, krok w tył, a teraz skok i… chlup!/ 2x
W swojej dłoni mam parasol kolorowy,
na zabawę, tańce zawsze jest gotowy!
Gdy deszcz pada, to wyrusza ze mną w drogę.
Tak wesoło jest, że w miejscu stać nie mogę!
Ref. Kap, kap… /2x
Na swych nogach kolorowe mam kalosze
i parasol mój niewielki z sobą noszę.
Gdy deszcz pada, wyruszają ze mną w drogę.
Tak wesoło jest, że w miejscu stać nie mogę!
Ref. Kap, kap… /

 

PAŹDZIERNIK

Bezpłatne zdjęcie park o zachodzie słońca

https://img.freepik.com/darmowe-zdjecie/park-o-zachodzie-slonca_1160-774.jpg?size=626&ext=jpg&ga=GA1.1.342503856.1704390044&semt=ais_hy

Tematyka kompleksowa:

TYDZIEŃ  5: W sadzie i w ogrodzie (30.09- 04.10)

TYDZIEŃ 6: Złota jesień wokół nas (07.10- 11.10)

TYDZIEŃ 7: Dbam o swoje bezpieczeństwo (14.10-18.10)

TYDZIEŃ 8:  Ważne wynalazki (21.10- 25.10)

TYDZIEŃ 9: Sposoby na jesienną szarugę (28.10- 01.11)

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

- pozna sposób robienia surówki z jabłek i marchwi

- weźmie udział w wycieczce na Targowisko Miejskie

- dowie się co to awers i rewers

- zastosuje w rysunku różne wielkości przedmiotów: mały – średni – duży

- wymieni owoce i warzywa, które lubi najbardziej

- zapamięta układ elementów zbioru i wskaże zmiany w tym układzie

- nawiązuje pozytywne relacje w grupie

- wytropi w sali dary Jesieni

- usprawni liczenie do 6

- pozna wygląd litery „O, o”

- ulepi z plasteliny owoce i warzywa

- rozwinie umiejętność określania kierunków: prawy – lewy

- zapamięta i odwzoruje kolejność obrazków

- zastosuje przymiotniki w zabawie słownej

- szanuje zabawki

-sprząta zabawki po skończonej zabawie

- weźmie udział w zabawie w „Sklep”

- posegreguje owoce na rodzime i egzotyczne

- narysuje mieszkańców Krainy Jarzynowo

- pozna obraz graficzny cyfry 1

- ułoży zdania do obrazków

- rozwinie szybką reakcję na sygnał słowny

- rozwiąże zagadki na temat warzyw i owoców

- zaznajomi się z wyglądem litery „A, a”

- pozna i zaspiewa piosenkę "Drzemka jeża"

- szanuje zabawki

- bawi się zgodnie z innymi

- wykona jesienne drzewko,uzyska barwy jesienne na skutek mieszania farb

- wyklei kuleczkami z bibuły kiść jarzębiny

- zaznajomi się z obrazem graficznym cyfry 2

- pozna pojęcie „para”

- rozwinie umiejętność wypowiadania się na zadany temat

- weźmie udział w wycieczce na skrzyżowanie

- przestrzega zasad bezpieczeństwa

- pozna zasady obowiązujące pieszych

- zaznajomi się z wyglądem litery „M,m”

- stworzy kompozycję z wyciętych kwadratów

- zaznajomi się z obrazem graficznym liczby 3

- utrwali znajomość pojazdów lądowych, wodnych, powietrznych

- uświadomi sobie konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa

- pozna numery alarmowe,

- stworzy pojazd przestrzenny z pudełka,

- dowie się, w jaki sposób wezwać karetkę pogotowia,

- podejmie próby odręcznego rysowania figur geometrycznych

- usprawni narządy mowy poprzez naśladowanie odgłosów pojazdów uprzywilejowanych

- rozwinie umiejętność czytania globalnego

- wzbogaci słownictwo o nazwy urządzeń technicznych

- pozna wiersz „O tacie i jego warsztacie”

- zaznajomi się z wyglądem litery „T, t”

- weźmie udział w spotkaniu z konserwatorem

- podzieli wyrazy na sylaby,

- ułoży obrazek z patyczków

- zaznajomi się z obrazem graficznym liczby 4

- rozwinie umiejętność kodowania i dekodowania dźwięków

- utrwali znajomość figur geometrycznych

- opowie historyjkę obrazkową

- wytropi urządzenia techniczne w sali

- wskaże obiekty, które pasują lub nie pasują do danej kolekcji

- podejmie próby tworzenia dialogów podczas „rozmowy telefonicznej”

- nawiązuje pozytywne relacje w grupie

- opowie o swoim hobby

- zaznajomi się z wyglądem litery „I, i”

- wykona szereg ćwiczeń z woreczkiem

- pozna technikę plastyczną „mokre w mokrym”

- zaznajomi się z obrazem graficznym liczby 5

- rozwinie umiejętność syntezy sylabowej wyrazów

- zakoduje trójkąty wpisane w koła

- szanuje zabawki

- bawi sie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

- pozna właściwości magnesu.

PIOSENKA

"Drzemka jeża"

(sł. D. Kluska, muz. A. Zagajewski)

Lecą liście z drzewa,

a wiatr sobie śpiewa.

Szumi, szumi las,

już na drzemkę czas!

Chodzi jeż po lesie,

a śpiew echo niesie.

Śpiesz się jeżu , śpiesz,

wszystkie liście zbierz!

Ręce hop do góry!

nie róbmy wichury!

Listek cicho spadł

i na kolcach siadł.

Lecą liście z drzewa,

a wiatr sobie śpiewa.

Cicho, cicho sza,

bo jeż drzemkę ma.

 

OGŁOSZENIA

Zebranie rodziców

odbędzie się dnia 05.09.24 (czwartek) o godzinie 15:15 w naszej sali.

Zapraszam serdecznie.

Pasowanie na przedszkolaka

20.09.24 (piątek) poprosimy, aby wszystkie dzieci w tym dniu były ubrane elegancko.

 

WIERSZYK GRUPOWY

Kto tak śpiewa i tańczy od rana?

To nasze Żabki- grupa bardzo zgrana.

O ćwiczeniach zawsze pamiętają

i opowiadań z chęcią słuchają.

Podczas spacerów poznają przyrodę,

dbają o czystość i Ziemi urodę.

O zwrotach grzecznościowych pamiętają,

pięknym uśmiechem wszystkich witają.

 Hymn naszego przedszkola

"Tęcza nad łąką"

1.Ogromna chmura zakryła słońce,

lecą na ziemię deszczu kropelki.

Mokną biedronki, mokną zające,

małym ślimakom mokną muszelki.

Ref. Tęcza, tęcza! Jaka ładna!

Błyszczy w górze kolorami!

Weźmy wszyscy się za ręce,

namalujmy tęczę sami! 2x

2. Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,

wpadło na łąkę tyle promieni,

patrzą biedronki, patrzą zające –

to kolorami tęcza się mieni!

Ref. Tęcza, tęcza! Jaka ładna!…


WRZESIEŃ

 

Tematyka kompleksowa:

TYDZIEŃ 1: WITAJ PRZEDSZKOLE (02.09- 06.09.24)

TYDZIEŃ 2: RAZEM JEST WESELEJ (09.09- 13.09)

TYDZIEŃ 3: NASZE EMOCJE I UCZUCIA (16.09- 20.09)

TYDZIEŃ 4:POWITANIE JESIENI (23.09-27.09)

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

- pozna/utrwali imiona kolegów i koleżanek

-podejmie próby nazywania emocji

-opowie, jak spędziło wakacje

-wypowie się zdaniami

-pozna/utrwali zabawę „Jedzie pociąg z daleka”

- przeprawi się przez tor przeszkód

-zaznaczy ilość sylab w wyrazach

-pozna technikę plastyczną kolażu

-wspólnie wykonuje pracę plastyczną

-dba o porządek w miejscu pracy

-utrwali obraz graficzny swojego imienia

-policzy zabawki w sali

- pozna piosenkę „Starszakiem być”

-rozwinie umiejętność poruszania się w przestrzeni – w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu

-utrwali znajomość kolorów

-podejmie próby czytania globalnego (nazwy zabawek

-reaguje na zmianę polecania nauczyciela

-wypowiada się pełnym zdaniem

-sprząta po skończonej zabawie  

-pozna/utrwali czynność temperowania kredek

-pozna technikę łączoną z wykorzystaniem strużyn z kredek

-samodzielnie zaprojektuje prace plastyczną

-pamięta o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na palcu przedszkolnym

-utrwali znajomość liczb w zakresie 1 – 10

- zagra w orkiestrze dziecięcej

-wspólnie z całą grupą ustali kodeks przedszkolaka

-przestrzega zasad ustalonego kodeksu

-podzieli swoje imię na sylaby

-pozna obowiązki dyżurnego

-odwzoruje elementy zbioru

-przelicza liczebnikami głównymi

-słucha poleceń nauczyciela

-koloruje odpowiednią ilość okienek  

-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce

-twórczo przekształci rysunek chmurki

-policzy wyrazy w zdaniach

-odtworzy, uzupełni, będzie kontynuować rytmy

-weźmie udział w ćwiczeniach i zagadkach słuchowych

-dokona analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów

-ma poczucie rytmu

- celnie rzuca

-bawi się zgodnie z innymi

-pozna nazwy kilku drzew i ich owoców

-podejmie czynność kontynuowania rytmów

-użyje nazw liczebników porządkowych

- pokoloruje sylwetę wiewiórki wg kodu

-pozna zabawę taneczną „Wspólna zabawa”

- podejmie próby mierzenia odległości wspólną miarą