PSZCZÓŁKI
GRUPA PSZCZÓŁKI
Wychowawca: mgr Agnieszka Struska
Nauczyciel współorganozujący: mgr Karolina Michalska
Dzieci z naszej grupy bardzo chętnie przychodzą do przedszkola, uczestniczą w różnych zajęciach i zabawach.
Bardzo lubią śpiewać i tańczyć, wykonywać prace plastyczne różnymi technikami,
budować przeróżne budowle podczas zabaw konstrukcyjnych. Wiele radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym oraz spacery po najbliższej okolicy.
Dzieci starają się być dla siebie miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała.
Zawsze dbamy o naszą salę sprzątając zabawki oraz pomagając w jej upiększaniu i dekorowaniu.
Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej oraz bajek.
Wrzesień
Tematy miesiąca:
Wspomnienia z wakacji.
Razem jest weselej.
Nasze emocje i uczucia.
Powitanie jesieni.
Cele ogólne:
- wzbogacenie wiedzy n/t różnych możliwości spędzania wakacji
- budowanie wypowiedzi kilkuzdaniowej
- precyzyjne wyrażanie myśli
- rozwijanie koncentracji uwagi
- zacieśnianie więzi koleżeńskich
- dokonywanie syntezy sylabowej wyrazów
- rozwijanie logicznego myślenia
- utrwalanie znajomości obrazów graficznych swoich imion
- sprawne liczenie w zakresie 6 i więcej
- rozwój orientacji przestrzennej
- rozwój spostrzegawczości wzrokowej
- rozwijanie myślenia twórczego
- rozwój pamięci wzrokowej
- próby nazywania uczuć, emocji
- rozróżnianie uczuć, emocji
- odkrywanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku,
- rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
- wzbogacenie wiedzy przyrodniczej.
PIOSENKA:
W Tęczowym Zakątki pszczółki brzęczą już,
Śmiech się niesie w Sali radość płynie wzdłuż.
Pani Agnieszka Z nami, Pani Karolina i Marlena też,
Z nimi każdy dzień jest piękny - dobrze wiesz!
Bzz, bzz, bzz – pszczółki wkoło grają,
Tańczą, śpiewają, serca rozdają.
Razem w przedszkolu wesoło nam tak,
tu każdy dzień to kolorowy znak.
WIERSZ:
My jesteśmy przedszkolaki
Maluszki kochane.
Zapraszamy wszystkich
Na nasze pasowanie.
Lecz sobie nie myślcie,
że to będą cuda.
my sami nie wiemy czy nam się to uda.
Chcemy wam zaśpiewać
i zatańczyć ładnie
proszę się nie gniewać,
jeśli źle wypadnie.
A więc pora na występy,
Mili państwo posłuchajcie,
oklaskami nagradzajcie.
PAŹDZIERNIK
Tematyka tygodniowa:
W SADZIE I W OGRODZIE
ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS
DBAMY O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO
WAŻNE WYNALAZKI
SPOSÓB NA JESIENNĄ SZARUGĘ
W tym miesiącu dziecko:
- pozna nazwy owoców i warzyw,
- porówna liczebność zbiorów,
- porządkuje salę po skończonej zabawie,
- utrwali nazwy owoców i warzyw,
- pozna walory zdrowotne owoców i warzyw,
- weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych,
- nazwie kolory jesiennych liści,
- zagra na instrumentach: kołatce i marakasach,
- dobierze do liści ich cienie,
- pozna/utrwali figurę geometryczną – koło,
- pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego,
- pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię,
- pozna znaczenie kilku znaków drogowych,
- pozna numer alarmowy 112,
- odtworzy dźwięk pojazdów uprzywilejowanych,
- rozwinie umiejętność różnicowania pojęć: dużo, mało, tyle samo,
- wzbogaci słownictwo o nazwy pojazdów wodnych, lądowych, powietrznych,
- pozna nazwy urządzeń technicznych,
- pogrupuje śrubki i nakrętki,
- zatańczy przy muzyce wg instrukcji nauczyciela
WIERSZ „Ulubiony owoc”
Dzisiaj chce powiedzieć Wam:
ulubiony owoc mam!
W sadzie wisi na jabłoni,
później trafia do mej dłoni.
Lubię soki, lubię dżem,
w cieście jabłko także zjem.
W poniedziałek albo wtorek
jabłko mam na podwieczorek.