Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

PSZCZÓŁKI

 

 

ROK SZKOLNY 2024/2025

Pszczółki grupa VII
wychowawca: Wioleta Szczerba

 

 

Wierszyk Pszczółek

 

PSZCZÓŁKI – TAK SIĘ NAZYWAMY

PRACOWITOŚC W SOBIE MAMY

 

PASIASTE UBRANKA UBIERAMY

Z UŚMIECHEM KAŻDY DZIEŃ WITAMY

 

OPRÓCZ ZABAWY JEST TEŻ NAUKA

BY KAŻDY PRZEDSZKOLAK WYRÓSŁ NA ZUCHA

 

POWIEMY WAM COŚ JESZCZE, NIE MÓWCIE NIKOMU

MY TU SIĘ CZUJEMY JAK U SIEBIE W DOMU

 

 

PIOSENKA O PSZCZÓŁCE

 

LATA PSZCZÓLKA W PASKI ŻÓLTE BZY BZY BZY

PRACOWITA TAK JAK MY BZY,BZY,BZY

 

ŻÓŁTO PSZCZÓŁKO PRACOWITA

TY JESTEŚ NIESAMOWITA

DZIĘKI TOBIE ŚWIAT ROZKWITA

I LATO NAM SZYBKO ZAWITA

 

DOMEK TWÓJ NAZYWA SIĘ UL

MIESZKA TAM CAŁY RÓJ

ROBISZ DLA NAS MIODEK ZDROWY

PYSZNY, SŁODKI NEKTAROWY

 

ŻÓŁTA PSZCZÓŁKO PRACOWITA

TY JESTEŚ NIESAMOWITA

DZIĘKI TOBIE ŚWIAT ROZKWITA

I LATO NAM SZYBKO ZAWITA

 

 

 

PLAN DNIA

8:00 - 8:30  
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne. Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowania do śniadania.

8:30 - 9:00
Śniadanie i czynności higieniczno-porządkowe.

9:00-10:00
Zajęcia dydaktyczne z zachowaniem zasad przemienności we wszystkich sferach aktywności. 

10:00-12:00
Zabawy dowolne w sali, zabawy na placu zabaw, spacery, gry sportowe, czynności higieniczne. 

12:00-13:30
Obiad, relaksacja, praca indywidualna, zabawy stolikowe, zadania dydaktyczne. 

13:30-15:00
Podwieczorek i zabiegi higieniczne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, dodatkowe, specjalistyczne. 

 


 

 

Wrzesień

Witamy po wakacjach !!! - Przedszkole nr 330

 

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w m-cu wrzesień:

  • rozwijanie mowy,
  • poszerzanie wiadomości o Polsce,
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • ćwiczenie drobnych ruchów rąk.
  • kształtowanie orientacji przestrzennej,
  • przygotowanie do czytania
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie świadomości własnego ciała
  • doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką,
  • aktywizowanie różnych części ciała podczas zabaw przy muzyce
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach,
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  •  różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku,
  • uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłu.
  • budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
  • ustalanie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania,
  • kształtowanie umiejętności planowania pracy,
  • poznanie sposobu wykonywania pracy plastycznej techniką kolażu
  • posługiwanie się umownymi znakami,
  • wyrabianie skupienia uwagi podczas działania,
  • udział w zabawach integrujących grupę,
  • wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych,
  • rozumienie konieczności podporządkowania się ustalonym wymaganiom dyżurnych
  • nazywanie pomieszczeń w przedszkolu i osób tam pracujących,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  •  rozwijanie funkcji poznawczych.
  • nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię,
  • zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy,
  • kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym.
  • zapoznanie z figurą geometryczną – kołem,
  • rozwijanie intuicji geometrycznej,
  • przyjmowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców),
  • rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania.
  • poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych,
  • poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym.
  • rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
  • wyszukiwanie wskazanych elementów,
  • rozpoznawanie figur geometrycznych.
  • utrwalenie oznak jesieni,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy
  • zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem,
  • posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas tańca w rytmie walczyka,
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych,
  • nazywanie wybranych drzew iglastych.
  • rozwijanie inwencji twórczej,
  •  rozwijanie umiejętności muzycznych,
  • doskonalenie rozumowania matematycznego.

 

 

                                                                                                                                         

                                                                                                              Tematy kompleksowe w miesiącu wrześniu

Tydzień I    To jestem ja

 

Wesole Dzieci Zdjęcia - darmowe pobieranie na Freepik

wspomnienia z wakacji

Mój wygląd, moje imię

Moje ulubione zajęcia

Widzę, czuję, słyszę, myślę, czyli jak poznaję świat

Moje emocje

Tydzień II   Moja grupa

Prywatne przedszkole integracyjne Raz Dwa Trzy ? My, Warszawa Mokotów

Nasz kodeks grupowy

Wspólne zabawy

Dbamy o naszą salę

Kąciki zainteresowań

Pomieszczenia w przedszkolu

Tydzień III  Moja droga do przedszkola

BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA'' - Szkoła Podstawowa w Osiu

Wiem, jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię

Sygnalizatory świetlnedla pieszych i dla pojazdów

Zasady ruchu drogowego

Wiem, jak wezwać pomoc

Pierwsza pomoc

Tydzień IV  Idzie jesień...przez las, park

Jesienne zabawy dla dzieci | Wikikids

Szukamy kolorów jesieni

Jesienne zabawy darami przyrody

Park jesienią

Las jesienią

Kolorowa jesień

 

 

 

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

 

 

 

PAŹDZIERNIK

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w październiku

Tydzień 1 .Krąg tematyczny (temat tygodnia): Idzie jesień… przez ogród i sad

• rozwijanie mowy,

• wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

• rozwijanie słuchu fonematycznego.

• odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała.

• rozwijanie ekspresji ruchowej,

• doskonalenie poczucia rytmu,

• rozwijanie mowy,

• roz rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała,

• rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, węchowej, smakowej i dotykowej,

• rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.wijanie słuchu fonematycznego.

• rozwijanie sprawności manualnej,

• rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych,

• rozwijanie wyobraźni i kreatywności,

• rozwijanie myślenia logicznego.

Tydzień 2. Krąg tematyczny (temat tygodnia): Idzie jesień… do zwierząt

rozwijanie mowy,

• zdobywanie wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

• rozwijanie słuchu fonematycznego.

odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała

ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych,

• rozwijanie umiejętności wokalnych,

• rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,

• rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.

rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała,

• poznawanie w zabawie właściwości wybranych produktów (orzechów),

• kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk

• rozwijanie sprawności manualnej,

• dostrzeganie walorów poznawczych książek, albumów,

• rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,

• nazywanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu.

Tydzień 3. Krąg tematyczny (temat tygodnia): Skąd mamy te produkty?

• rozwijanie mowy,

• poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

• rozwijanie słuchu fonematycznego

zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem,

• utrwalanie nazw liczebników porządkowych,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• wdrażanie do rekreacji ruchowej.

rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały,

• opanowanie tekstu nowej piosenki,

• zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz z etapami produkcji chleba (w piekarni),

• ro rozwijanie sprawności ruchowej,

• wdrażanie do rekreacji ruchowej,

• poznawanie zastosowania i właściwości fizycznych mąki i wełny,

• pobudzanie zmysłów.rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego

• rozwijanie sprawności manualnej,

• poznawanie etapów otrzymywania papieru,

• doskonalenie umiejętności myślenia logicznego,

• wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych.

Tydzień 4. Krąg tematyczny (temat tygodnia): Idzie jesień… z deszczem

• rozwijanie mowy,

• utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

• rozwijanie słuchu fonematycznego.

• odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

• rozwijanie sprawności ruchowej,

• wdrażanie do rekreacji ruchowej.

• reagowanie na ustalone sygnały,

• wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu,

• rozwijanie umiejętności układania rymów,

• rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych.

rozwijanie sprawności fizycznej,

• wdrażanie do rekreacji ruchowej,

• rozwijanie zainteresowań otaczającą przyrodą,

• uświadamianie wpływu wiatru na życie człowieka.

• rozwijanie sprawności manualnej,

• budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,

• doskonalenie umiejętności myślenia logicznego,

• rozwijanie orientacji na płaszczyźnie.

 

 

WSZYSTKIM NAUCZYCIELOM ORAZ INNYM PRACOWNIKOM OŚWIATY Z OKAZJI DNIA EDUKACJI NARODOWEJ SKŁADAMY NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA ZDROWIA, CIERPLIWOŚCI, ZAPAŁU I ENERGII...

Dzień Nauczyciela | Wesoła Kraina | Niepubliczne przedszkole ...

 

 

Piosenka

 

Ala i DARY JESIENI film edukacyjny dla dzieci ????Jesień dla dzieci ???? Bajka  po polsku

 Dary jesieni (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

 

1. Jesień już się rozgościła w sadzie i w ogrodzie,

słodkich jabłek, śliwek, gruszek zbiera wielkie kosze.

Wykopuje z grządek pory, pietruszkę, marchewkę.

Ścina piękne kalafiory, chrupką kalarepkę

. Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień

, pełne kosze cennych darów nam w podarku niesie.

2. Pani Jesień pracowita krząta się wytrwale

i ze zbiorem plonów radzi sobie doskonale.

Deszcz jesienny jej przeszkadza, wiatr włosy rozwiewa,

lecz obfite plony z sadu zebrać przecież trzeba

. Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień… (bis)

3. Już kapusta i ogórki w beczkach zakiszone

i warzywa do piwnicy w skrzynkach są wstawione.

A w spiżarni są powidła, owocowe dżemy,

więc jesieni za te dary pięknie dziękujemy.

Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień… (bis)

 

listopad

Wydarzenia Listopad 2017 ? Przedszkole nr 23

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w listopadzie

Krąg tematyczny (1 temat tygodnia): Moja rodzina i mój dom

• rozwijanie mowy,

• wzmacnianie więzi rodzinnych,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

•zapoznanie z figurą geometryczną – trójkątem,

• przybliżenie dzieciom efektu odbicia i symetrii,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała.

• doskonalenie koncentracji podczas działania,

• rozwijanie aktywności ruchowej,

• rozwijanie mowy,

• kształtowanie właściwych zachowań wobec zwierząt domowych.

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała,

• rozwijanie umiejętności formułowania wniosków,

• zapoznanie z wybranymi właściwościami magnesu.

rozwijanie sprawności manualnej,

• zapoznanie z wybranymi urządzeniami wykorzystywanymi w gospodarstwie domowym dawniej i dziś,

• doskonalenie umiejętności eksperymentowania i przewidywania,

• doskonalenie umiejętność tworzenia symetrycznych wzorów

Krąg tematyczny (2 temat tygodnia): Co powinienem wiedzieć o Polsce?

• rozwijanie mowy,

• zapoznanie z polskimi legendami,

• budzenie zainteresowania literami,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozpoz

nawanie i nazywanie poznanych liter,

• rozwijanie słuchu fonematycznego

• odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała.

• rozwijanie poczucia rytmu,

• rozwijanie umiejętności wokalnych,

• rozwijanie zainteresowania kulturą ludową,

• zapoznanie z wyglądem polskich strojów ludowych.

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie świadomości własnego ciała,

• zapoznanie z postaciami znanych Polek i Polaków,

• rozwijanie mowy.

• rozwijanie sprawności manualnej,

• utrwalenie wiadomości na temat Polski,

• rozwijanie procesów poznawczych,

• rozwijanie umiejętności planowania i podejmowania intencjonalnego działania.

Krąg tematyczny (3 temat tygodnia): Moje prawa i obowiązki

  • rozwijanie mowy,
  • uświadamianie dzieciom ich praw,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • rozwijanie zdolności właściwej reakcji na ustalone sygnały,
  • opanowanie nowej piosenki,
  • uświadomienie dzieciom, że dzieci i dorośli mają nie tylko prawa, ale i obowiązki,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi.
  • sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do rekreacji ruchowej,
  • zachęcanie do dbania o czystość,
  • rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków,
  • rozwijanie poczucia bycia częścią grupy,
  • tworzenie przyjemnej atmosfery.
  •  

Krąg tematyczny (4 temat tygodnia): Moje zdrowie i bezpieczeństwo

 

  • rozwijanie mowy,
  • dokonywanie oceny zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6,
  • umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
  • udział w zabawach integrujących grupę,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • poznawanie przedmiotów służących do utrzymywania czystości, opisywanie ich zastosowania,
  • przyzwyczajanie do systematycznego dbania o czystość ciała.
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
  • rozwijanie mowy
  • zachęcanie do zdrowego stylu życia.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z akcesoriami niezbędnymi do bezpiecznej jazdy na rowerze,
  • nazywanie symboli i znaków, wyjaśnianie ich znaczenia,
  • określanie kierunków.

 

 

11 listopada- Dzień Niepodległości

11 listopada- Święto Odzyskania Niepodległości - Szkoła Podstawowa Zakonu  Pijarów im. ks. Stanisława Konarskiego w Krakowie

 

 

 

 

ZAPRASZAM NA ZEBRANIE RODZICÓW PODSUMOWUJĄCE OBSERWACJĘ DZIECI W PIERWSZYM PÓŁROCZU,

KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ 20 LISTOPADA O GODZ.15.15

 

Kolorowanki Dzień Babci i Dziadka

ZAPRASZAMY TEŻ NASZE KOCHANE BABCIE I DZIADKÓW

NA URROCZYSTOŚĆ Z OKAZJI ICH ŚWIĘTA

17.01.2024r., O GODZ.15.30

 

Zestaw Dekoracji Świątecznych ?Hej kolęda, kolęda!? ? Magiczna Sceneria  Bożonarodzeniowa ? Nowy Sklep

KOLĘDA

 

W grudniowe noce, w zimowe noce,

Dzieciątko Boże z zimna dygoce,

Idzie przez pola pokryte szronem,

Wiatr Mu wydzwania piosnki znajome.

 

Hej kolęda, kolęda, hej kolędy to czas,

Kto ogrzeje rączęta? Kto schronienie Mu da?

 

Tyle tych domów i okien tyle,

Może Go schronią choćby przez chwilę,

Może przygarną do serca – ludzie,

Może nakarmią, nim dalej pójdzie?

Hej kolęda...

 

Świeczki się jarzą w świerkach zielonych,

I złote gwiazdy wieńczą korony,

Bo zewsząd dzwoni kolęda święta,

Lecz o Nim, o Nim, nikt nie pamięta.

Hej kolęda...

 

Przybieżeli do Betlejem Pasterze - Kolęda Dla dzieci - tekst akordy chwyty  - Muzyka #42

PRZYBIEŻELI DO BETLEJEM PASTERZE

Przybieżeli do Betlejem pasterze,
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.
Chwała na wysokości, chwała na wysokości,
A pokój na ziemi.

Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!
Chwała na wysokości...

Anioł Pański sam ogłosił te dziwy,
Których oni nie słyszeli, jak żywi.
Chwała na wysokości...

 

GRUDZIEŃ

Grudzień 2020 | przedszkouczek.pl

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w grudniu

1 Temat tygodnia: Jak wyglądał świat przed milionami lat?

Fototapeta Kraina dinozaurów - Multicolor

W tym tygodniu dzieci: − będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Dinozaury w przedszkolu

− wzbogacą wiedzę na temat czasów prehistorycznych

− poznają ciekawostki z życia dinozaurów − poznają litery l, L w toku zabaw

− poznają litery l, L: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− poznają znaki matematyczne: <, >, =

− będą porównywać liczebność zbiorów

− wysłuchają i nauczą się piosenki Zwierzęta dawnych czasów

− poznają termin epoka lodowcowa

− określą różnice w stroju roboczym i stroju galowym górnika

− obejrzą film o pracy górników w kopalni

− zbadają właściwości węgla

− wymienią produkty, które otrzymujemy z węgla

− wyjaśnią termin mikołajki

− będą współpracować z rówieśnikami podczas zabaw

− będą stawiać budowle zgodnie z podanymi warunkami

− wykonają pracę plastyczną Mikołaj

 

2 Temat tygodnia: Idzie zima ze śniegiem

Grafika wektorowa Zima dzieci, obrazy wektorowe | Depositphotos

W tym tygodniu dzieci: − będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Pracowita zima

poznają charakterystyczne cech zimy − poznają litery y, Y w toku zabaw

− poznają litery y, Y: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− odkryją zapis cyfrowy liczby 7 − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− wysłuchają i nauczą się piosenki List do zimy

− będą oglądać reprodukcje malarskie − wyjaśnią znaczenie przysłów o zimie

− będą poszukiwać zimy w najbliższym otoczeniu

− będą wykonywać ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

− ustalą zasady bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw

− będą badać i określać właściwości śniegu

− będą doskonalić umiejętność eksperymentowania, szacowania i przewidywania

− będą doskonalić umiejętność liczenia i przeliczania obiektów

− wykonają pracę plastyczną Mój bałwanek

 

3 Temat tygodnia: Zima i zwierzęta

Przedszkole Publiczne w Niegowie - Grupa Misie - Zwierzęta zimą

W tym tygodniu dzieci: − będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Dokarmianie ptaków

− zrozumieją potrzebę dokarmiania zwierząt zimą

− poznają litery n, N w toku zabaw − poznają litery n, N: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem

− poznają znak dodawania: + − będą przeliczać w dostępnym zakresie

− wysłuchają i nauczą się piosenki Dokarmiajmy zwierzęta

− poznają pracę leśnika

− będą poznawać ciekawostki z życia zwierząt leśnych

− poznają przysmaki zwierząt za pomocą zmysłu dotyku

− poznają zwierzęta mieszkające w Arktyce

− będą rozwijać rozumowanie matematyczne

− wykonają pracę plastyczną Niedźwiedź polarny

 

4 Temat tygodnia: Idą święta

IdaSwieta.com

W tym tygodniu dzieci: − będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wspomnienia prababci Pelagii

− poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia

− poznają litery r, R w toku zabaw

− poznają litery r, R: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− wysłuchają i nauczą się piosenki Domowe święta

− będą nazywać dni tygodnia

− zauważą rytm i stałe następstwo dni tygodnia

− będą badać ozdoby choinkowe wykonane z różnych tworzyw

− opowiedzą o tradycji ubierania choinki, przygotowywania wieczerzy wigilijnej, składania sobie życzeń podczas świąt Bożego Narodzenia

− będą nazywać potrawy wigilijne

− będą rozwijać myślenie logiczne

− będą określać kierunki i ustalać położenie obiektu na płaszczyźnie

− wykonają pracę plastyczną Kartka bożonarodzeniowa

 

Wizyta św. Mikołaja...

 

 

STYCZEŃ

 

Styczeń 2021 | przedszkouczek.pl

 

Styczeń, tydzień pierwszy

Temat tygodnia: Mijają dni, miesiące, lata...

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Upływający czas

− poznają różne rodzaje zegarów

− poznają litery s, S w toku zabaw

− poznają litery s, S: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− wysłuchają i nauczą się piosenki Czasolot

− odczytają godziny z tarczy zegara

− powtórzą nazwy pór roku

− poznają nazwy miesięcy

− dopasują miesiące do pór roku

− zauważą stałe następstwo lat, miesięcy, pór roku, dnia i nocy

− założą kalendarz obserwacji przyrodniczych

− będą rozwijać myślenie logiczne

− będą rozwijać umiejętność planowania podczas wykonania kalendarza zabaw

− wykonają pracę plastyczną Moje pudełko wspomnień

 

Styczeń, tydzień drugi

Temat tygodnia: Zima i zwierzęta

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Dokarmianie ptaków

− zrozumieją potrzebę dokarmiania zwierząt zimą − poznają litery n, N w toku

− poznają litery n, N: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem

− poznają znak dodawania: +

− będą przeliczać w dostępnym zakresie

− wysłuchają i nauczą się piosenki Dokarmiajmy zwierzęta

− poznają pracę leśnika

− będą poznawać ciekawostki z życia zwierząt leśnych

− poznają przysmaki zwierząt za pomocą zmysłu dotyku

− poznają zwierzęta mieszkające w Arktyce

− będą rozwijać rozumowanie matematyczne

− wykonają pracę plastyczną Niedźwiedź polarny

 

Styczeń, tydzień trzeci Temat tygodnia: Babcia i dziadek

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Babcia i dziadek

− poznają litery b, B w toku zabaw − poznają litery b, B: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− odkryją zapis cyfrowy liczby 8

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− wysłuchają i nauczą się piosenki Moi kochani

− będą opowiadać o swoich babciach i dziadkach

− wzbudzą zainteresowanie członkami najbliższej rodziny

− rozwiążą zagadki − wypowiedzą się na temat spędzania czasu z rodziną

− wykonają słodki poczęstunek dla babć i dziadków

− będą doskonalić umiejętność dodawania

− będą współdziałać w grupie podczas wykonywania zadania

− wykonają prace plastyczne Prezenty dla babci i dziadka

 

Styczeń, tydzień czwarty Temat tygodnia: Karnawał

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej W karnawale

− poznają tradycje karnawałowe w Polsce i na świecie

− będą porównywać liczebność dwóch zbiorów

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− będą doskonalić myślenie matematyczne

− wysłuchają i nauczą się piosenki Bale w karnawale

− będą doskonalić myślenie logiczne − rozwiążą zagadki

− będą uczestniczyć w zabawach badawczych

− będą współdziałać z rówieśnikami podczas zajęć

− wykonają pracę plastyczną Maska karnawałowa

 

Bal Karnawałowy

Dekoracja - Bal Karnawałowy (rozmiar XXL)

Otwórz zdjęcie

 

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

 

Dzień Babci i Dziadka | Miasto Ełk - tu wracam

 

 

Bardzo was doceniamy i bardzo szanujemy
A dzisiaj po prostu bardzo dziękujemy.
Z wami nie jest straszny świat,
Babciu i dziadku
Żyjcie nam sto lat!

 

Otwórz zdjęcie

 

Piosenka dla babci i dziadka

 

Babciu, dziadku chodźcie z nami

Obsypiemy was kwiatami,

do wąchania, do patrzenia.

A do kwiatów są życzenia.

 

Ref. Babciu! Dziadku! 

Teraz wnuki macie, które tak kochacie.

Babciu! Dziadku!

Wnuki też was mają i też was kochają.

 

Dziadek jest jak dobra wróżka,
Co otwiera bajkom drzwi,
Babcia kładzie nas do łóżka,
mamy potem piękne sny.

Ref. Babciu! Dziadku!…

Żyjcie dziadki nam lat dwieście.
Wy najlepsi w całym mieście.
Niechaj złota rybka w wodzie,
trzy życzenia spełnia co dzień

 

LUTY

Czesne luty 2022 ? Zaoczna Szkoła Podstawowa w Szczecinie

 

Luty, tydzień pierwszy Temat tygodnia: Baśnie, bajki, bajeczki

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Bal nie z tej bajki − poznają pojęcia: baśń, bajka − poznają litery g, G w toku zabaw − poznają litery g, G: małą i wielką, drukowaną i pisaną − podejmą próby odejmowania − dowiedzą się, co oznacza znak – − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie − wysłuchają i nauczą się piosenki Bajkowe marzenia − będą wypowiadać się na temat bajek − poznają pojęcie bookcrossing − poznają etapy powstawania książki i papieru − dowiedzą się, na czym polega praca autora, drukarza, grafika − będą uczestniczyć w zabawach badawczych − będą doskonalić orientację przestrzenną − będą rozwijać umiejętność czytania ze zrozumieniem − wykonają pracę plastyczną Moja książka

 

Luty, tydzień drugi Temat tygodnia: Puk , puk , to ja, sztuka

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Grajek − będą wzbogacać wiedzę na temat instrumentów muzycznych − poznają litery w, W w toku zabaw − poznają litery w, W: małą i wielką, drukowaną i pisaną − odkryją zapis cyfrowy liczby 9 − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie − wysłuchają i nauczą się piosenki Co to jest sztuka? − przygotują sylwety do teatru cieni − zaprezentują przedstawienie dla kolegów i koleżanek − zdobędą wiedzę na temat etapów powstawania filmu − wzbogacą wiedzę na temat zawodów związanych z teatrem, kinem, filharmonią − poznają różne rodzaje muzeów − będą doskonalić rozumowanie matematyczne − wykonają pracę plastyczną Akordeon

 

Luty, tydzień trzeci Temat tygodnia: Tajemnice kosmosu

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wywiad z Kosmitą − wzbogacą wiedzę o kosmosie − poznają litery p, P w toku zabaw − poznają litery p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie − wysłuchają i nauczą się piosenki Kosmiczne niedźwiedzie − wymienią nazwy planet Układu Słonecznego − utrwalą poznane znaki matematyczne i liczby − będą ćwiczyć słuch fonematyczny − będą rozwijać mowę − będą uczestniczyć w eksperymencie − poznają właściwości fizyczne niektórych substancji − wyjaśnią termin Droga Mleczna − będą doskonalić umiejętność porządkowania elementów zgodnie z podanym kryterium − będą szacować, przewidywać różne drogi prowadzące do rozwiązania podanego problemu − wykonają pracę plastyczną Droga Mleczna

 

Luty, tydzień czwarty Temat tygodnia: Zawody

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych − wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Kim zostanę, gdy dorosnę − będą wzbogacać wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych − poznają nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów − będą dostrzegać rytm w ciągu obrazków i go kontynuować − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie − wysłuchają i nauczą się piosenki Zawód, który cieszy − będą aktywnie słuchać muzyki − będą rozróżniać i nazywać figury geometryczne i podawać ich cechy − będą doskonalić położenie obiektu na płaszczyźnie − wykonają pracę plastyczną Projektant

 

 

DZIEŃ ZAKOCHANYCH

Walentynki - Dzień Zakochanych.... - Szkolne Blogi

WSZYSTKIM, DARZĄCYM SIĘ MIŁOŚCIĄ, SYMPATIĄ CZY PRZYJAŹNIĄ

PSZCZÓŁKI ŻYCZĄ W TYM WYJĄTKOWYM DNIU, ABY O TYCH WSPANIAŁYCH WARTOŚCIACH

PAMIĘTALI NIE TYLKO OD ŚWIĘTA, ALE KAŻDEGO DNIA.....

Otwórz zdjęcie

 

 

 

WIERSZ ZIMA

BYŁA WIOSNA, LATO BYŁO,ALE SZYBKO SIĘ SKOŃCZYŁO

BYŁA JESIEŃ KOLOROWA, TERAZ PRZYSZŁA ZIMA SROGA

MRÓZ NA SZYBACH COŚ MALUJE, WIATR ZA OKNEM WCIĄŻ TAŃCUJE

ŚNIEG JUŻ PADA - WSZĘDZIE BIAŁO, ALEŻ BĘDZIE SIĘ SZALAŁO

ULEPIMY DWA BANANY, KAŻDY BĘDZIE ROZEŚMIANY

BITWĘ NA ŚNIEŻKI STOCZYMY

MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY!

 

Dekoracja zimowa Duże Bałwanki (~A3, dwustronna)

 

 

MARZEC, MARZEC, PIĘKNIE SIĘ WYSTROIŁ,

W KOLE, W KOLE, MIĘDZY DZIEĆMI STOI....

 

Marzec, tydzień pierwszy Temat tygodnia: Niezwykły świat zwierząt 

W tym tygodniu dzieci: 

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych − wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wielka podróż małpki Mini − będą wzbogacać wiedzę o zwierzętach egzotycznych − poznają litery z, Z w toku zabaw − poznają litery z, Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną − odkryją zapis cyfrowy liczby 10 − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie − wysłuchają i nauczą się piosenki Niezwykły świat zwierząt − poznają zwierzęta mieszkające w morzach, oceanach, dżungli i na sawannie − poznają znaczenia kolorów w życiu zwierząt − ułożą rymy do nazw zwierząt − będą wymieniać cechy wybranych zwierząt − będą łączyć różne elementy, wskazując na cechy, które je łączą − wykonają pracę plastyczną Kolorowa papuga

 

Marzec, tydzień drugi Temat tygodnia: Marcowa pogoda 

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Marcowe bliźniaczki − poznają elementy marcowej pogody − poznają litery u, U w toku zabaw − poznają litery u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną − będą porównywać liczebność zbiorów − będą rozwijać umiejętność posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10 − wysłuchają i nauczą się piosenki Żartowniś marzec − założą razem z N. zielony ogródek − będą obserwować położenie słońca na niebie − poznają stany skupienia wody i ich właściwości − będą samodzielnie działać, badać rzeczywistość, wnioskować − poznają zwyczaj topienia marzanny − będą brać udział w zabawach integracyjnych i stosować się do zasad − będą doskonalić orientację w przestrzeni − wykonają pracę plastyczną Pożegnanie zimy – marzanna

 

Marzec, tydzień trzeci Temat tygodnia: Wiosenne przebudzenia i powroty 

W tym tygodniu dzieci: 

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych − wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Oznaki wiosny − będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną − wymienią charakterystyczne, pierwsze oznaki wiosny − poznają litery c, C w toku zabaw − poznają litery c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie − wysłuchają i nauczą się piosenki Nareszcie wiosna − wzbogacą wiedzę na temat pierwszych wiosennych kwiatów − poszerzą wiedzę na temat wybranych zwierząt − poznają drogę, jaką przebywają ptaki podczas wędrówek − poznają wpływ zanieczyszczonej wody na pióra ptaków − poznają wygląd i zwyczaje bociana − będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego − będą doskonalić umiejętność klasyfikowania przedmiotów o takim samym kształcie − wykonają prace plastyczne Bociany w gnieździe i Bociany

 

Marzec, tydzień czwarty Temat tygodnia: Zwierzęta naszych pól i lasów 

W tym tygodniu dzieci: 

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych − wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Leśny dom − będą wzbogacać wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie i na polu − poznają litery ł, Ł w toku zabaw − poznają litery ł, Ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną − wysłuchają i nauczą się piosenki Mieszkańcy lasów, łąk i pól − poznają zachowanie się wybranych zwierząt − będą określać tempo poruszania się zwierząt − będą podawać charakterystyczne cechy ptaków, ssaków i owadów − będą segregować zwierzęta − wzbogacą wiedzę na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka − będą czynnie uczestniczyć w zabawach badawczych − ułożą obrazki z części − będą doskonalić umiejętność klasyfikowania elementów − będą doskonalić rozumowanie matematyczne − wykonają pracę plastyczną Zwierzęce origami

 

TANIEC WIOSENNY

 

Tęczowy Motyl Grafika Wektorowa, Clipartów i Ilustracji - 123RF

Wiosna, wiosna urodziły się motyle, wiosna, wiosna tęczą wita nas,
wiosna, wiosna przyleciało ptaków tyle, wiosna, wiosna to słoneczny czas. (dzieci machają rękami, naśladują lot motyli i ptaków)

Ref: (dowolne improwizacje ruchowe dzieci przy muzyce)

Wiosna, wiosna urodziły się motyle, wiosna, wiosna tęczą wita nas,
wiosna, wiosna przyleciało ptaków tyle, wiosna, wiosna to słoneczny czas. (dzieci machają rękami, naśladują lot motyli i ptaków)

 

 

PIOSENKA "Maszeruje wiosna"

Marzec ? Publiczne Przedszkole w Nieborowicach

Tam daleko gdzie wysoka sosna Maszeruje drogą mała wiosna Ma spódniczkę mini sznurowane butki I jeden warkoczyk krótki
 
ref. Maszeruje wiosna A ptaki wokoło Lecą i świergocą Głośno i wesoło Maszeruje wiosna w ręku Trzyma kwiat gdy go W górę wznosi Zielenieje świat
 
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę Na ramieniu małą torebeczkę Chętnie żuje gume i robi balony A z nich każdy jest zielony
ref. Maszeruje wiosna...  
Wiosno wiosno Nie zapomnij o nas Każda trawka chce Być już zielona Gdybyś zapomniała inną Drogą poszła Zima by została mroźna
ref. Maszeruje wiosna...
    
 
PIOSENKA
Tekst piosenki:
1. Wiosna wiosenka w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie ożywia świat.
Świeżym powiewem słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio -pora już wstać
Ref.Wiosna wiosna
tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna wiosna
tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
2. Gdy deszczyk zaskoczy Otwórz swe oczy
tęczą na niebie Namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio -pora już wstać.
Ref. x2
Bridge Raz dwa trzy
Zielono mi Cztery pięć sześć
Tak pięknie tu jest siedem i osiem
Raduj się widokiem
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila.
 
 
8 Marca -Dzień Kobiet
Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Rząśniku - Dzień Kobiet

Z okazji Dnia Kobiet

wszystkim Paniom składamy najserdeczniejsze życzenia 

zdrowia, pomyślności, spełnienia marzeń.

Niech radość i uśmiech towarzyszy Wam każdego dnia

a uczucia przyjaźni i miłości dają poczucie satysfakcji

zarówno w życiu rodzinnym, jak i zawodowym.

 

 

Dekoracje ozdoby Wiosna - Witaj wiosno - Krajobraz XL (6 elementów) -  Eduksiegarnia.pl

 

Otwórz zdjęcie