Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

SŁONECZKA

   "SŁONECZKA" - GRUPA IX

Grupa III - SŁONECZKA | Przedszkole Samorządowe nr 23 w Kielcach

WYCHOWAWCA:

KAMILA LEJKOWSKA

 

"DZIECKO CHCE BYĆ DOBRE.

JEŚLI NIE UMIE- NAUCZ.

JEŚLI NIE WIE- WYTŁUMACZ.

JEŚLI NIE MOŻE- POMÓŻ"

                               Janusz Korczak 

 

 

 

 

PIOSENKA

PRZERWA URLOPOWA - Jaś i Małgosia - Przedszkole Nr. 46 w Gdynia

"Słoneczko hej hej proszę pokaż się i świeć jaśniutko nam
Słoneczko hej hej proszę ogrzej nas za drzewem nie chowaj się
Dzieci razem pięknie proszą Cię
Zza chmury wyjdź i z nami pobaw się
Słoneczko hej hej proszę pokaż się i świeć jaśniutko nam
Sloneczko hej hej proszę pokaż się świeć jaśniutko nam
Słoneczko hej hej proszę ogrzej nas za drzewem nie chowaj się
Dzieci razem pięknie proszą Cię zza chmury wyjdź i z nami pobaw się
SLoneczko hej hej prosze pokaż się i świeć jaśniutko i świec jaśniutko i świec jaśniutko nam".

 


 

CZERWIEC

I- CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA?

Czterolistna koniczyna - magiczna moc tego symbolu szczęścia rozszyfrowana

W pierwszym tygodniu czerwca dzieci:

-określają swój nastrój

- wezmą udział w zabawach orientacyjno porządkowych

-wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej " Sposób na dobry dzień"

- wysłuchają i nauczą się piosenki Dzieci z całego świata

-  wezmą udział w zabawach integracyjnych

- będą doskonalić umiejętność przeliczania

- nauczą się tolerancji

- wykonają eksperyment

- zaznaczą w kalendarzu kiedy obchodzi się Dzień Dziecka

- wykonają pracę plastyczną Prezent dla przyjaciela

 

II- LATO, LATO, LATO CZEKA

Pory roku - plansze do druku to materiał dla nauczycieli i rodziców, którzy  w swojej pracy często potrzebują estetycznych pomocy. Bezpłatne! | Lati

 

W drugim tygodniu dzieci:

- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej " Lato czy Zima" oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego " Burzliwe popołudnie"

- wymyślą hasło na powitanie lata

- wykonają postac Pani Lato

- będą układać zdania

- będą degustowac owoce lata

- wysłuchaja i nauczą się piosenki " Bilet od Pani Lato"

- będą rozwijac umiejętność odejmowania i dodawania

- będą rozwijać logiczne myślenie

- wykonają kolaż wymarzone podwórko

- będą uczyć się współpracy w grupie

- wykonają prace plastyczną Sposób na ochłodę- pawie wachlarze, Moda letnia

- dowiedzą się, jak należy chronić się przed słońcem

 

III- WKRÓTCE WAKACJE

Emilia Marciniak - Lato - Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Brzechwy w  Goleniowie

W tym tygodniu dzieci:

- określą swój nastrój

- wysłuchają i nauczą się piosenki Wakacyjne porady

- wykonają pracę plastyczną Nadszedł czas pożegnania

- określą, co kojarzy im się z latem

- określą, gdzie poruszają się wskazane pojazdy

- zapoznaja się z różnymi nakryciami głowy

- wezmą udział w zabawach badawczych

- określą stosunki przestrzenne

-powiedzą coś miłego o koleżance, koledze z grupy

- utworzą historyjkę na temat wakacji

 

IV- ZWIEDZAMY ŚWIAT

Grafika wektorowa Lato podróże dzieci, Lato podróże dzieci obrazy wektorowe  | Depositphotos

W tym tygodniu dzieci :

- wysłuchają i nauczą się piosenki " Zwiedzamy świat"

- wykonają pracę plastyczną " Wymarzona podróż"

- dowiedzą się, z jakimi sąsiadami graniczy Polska

- dowiedzą się, co oznacza podróżować 

- zapoznają się z globusem

- poznają bliżej wybrane kraje

- będą uczestniczyły w doświadczeniach

- obejrzą książki przyrodnicze

- poznają kilka słów w języku obcym

- dowiedzą się, jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać na wakacjach

- wspólnie ułożą mapę myśli

- będą liczyć w dostępnym dla siebie zakresie

- dowiedzą się , jakie są tańce narodowe

 

MAJ

I- PUK, PUK TO JA SZTUKA

Sztuka współczesna vs sztuka nowoczesna: Zrozumienie różnic - FineArtPrints

W TYM TYGODNIU DZIECI:

-  wezmą udział w zabawach orientacyjno-porzadkowych

- będą rozwijać percepcję słuchową 

-  wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej " Koncert"

- grupowo wykonają instrument

- wysłuchają i nauczą się piosenki" Gdzie mieszka sztuka?"

- będą zachowywać się jak aktorzy

- dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym

- będą wypoiadać się na temat zawodów

- wezmą udział w zabawie rozwijającej logiczne myślenie

- wykonają mozaiki

- zagrają dwa warianty gry z kapslami

wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki

 

II-W ŚWIECIE ZWIERZĄT

Puzzle 60 el. Zwierzęta Afryki

Dzieci w tym tygodniu:

- dowiedzą się , czym jest sawanna i jakie zwierzęta ją zamieszkują 

- rozwiążą zagadki

- dowiedzą się, kto to jest nurek

- będą rozwiązywać zagadki

- będą rozwiązywać zadania tekstowe

- poznają emocje, jaką jest wstyd

- utworzą nazwy miast i ulic od nazw zwierząt

- wykonają prace plastyczną lornetki

- określą charakterystyczne cechy zwierząt

- dowiedzą się jakie zwierzęt zamieszkują morza i oceany

- będą składać w całość obrazki

 

III- CO PISZCZY W TRAWIE?

Jaka trawa na trawnik - z rolki czy z siewu? | HOME & GARDEN

W tym tygodniu dzieci:

- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strekowskiej- Zaremby " Barwy ochronne"

- wysłuchaja wiersza i rymowanki Martyny Marzec

- wysłuchają i nauczą się piosenki " Karuzela na łące"

- wykonaja prace plastyczną

- poznają nazwy roślin i zwierząt

- będą rozrózniać zioła na łące

- usprawnią koordynację wzrokowo- ruchową 

- będą naśladować odgłosy zwierząt

- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

- utrwalą zasady układania rytmu

- dowiedzą się czym jest zielnik

- utrwalą umiejętność kodowania

IV- MOJA MAMA I MÓJ TATA

Dwa słowa ? Mama i Tata (Wierszyk) dla dzieci, przedszkolaków do druku

W tym tygodniu dzieci:

- określą swój nastrój

- dowiedzą się, jakie daty w kalendarzu oznaczaja Dzien Matki i Ojca

- nauczą się piosenki " Kochamy mamę i tatę "

- wykonają upominek dla rodziców

- poszerzą wiedzę o rodzicach

- wezmą udział w zabawach logopedycznych

- będą uczestniczyły w zabawach konstrukcyjnych

- będą przeliczały w dostępnym dla siebie zakresie

- obejrzą rodzinne fotografie

- będą kolorowały kredą

- rozwiążą zagadki pantomimiczne

- dowiedzą się, jaką rolę w życiu dziecka pełni mama i tata

 

KWIECIEŃ

I- WIELKANOC

Co to jest Wielkanoc? A Wielki Post? Wytłumacz dziecku religijne znaczenie  święta

W tym tygodniu dzieci: 

- zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi

- dowiedzą się co się robi w Śmingus Dyngus

- poznaja literę j, J

- nauczą się piosenki " Koszyczek dobrych życzeń"

- założą własną hodowlę

- będą rozwijać wyobraźnie

- będą utrwalać poznane litery

- będą rozwiązywać zadania tekstowe

II- WIOSNA NA WSI

To najmniejsza wieś w Polsce. Mieszka tam zaledwie kilka osób - top.pl

Dzieci w tym tygodniu:

- poznaja iterę f, F

- będą nazywać pomieszczenia znajdujące się na gospodarstwie wiejskim

- dowiedza się na czym polega praca rolnika

- ułożą historyjkę obrazkową

- będą układać zdania z określonymi wyrazami

- wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych

- dowiedzą się jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt

 - będą szacować wagę przedmiotów

- rozwiążą zagadki

- poznają emocje jaka jest zazdrość

 

III-DBAMY O PRZYRODĘ

DBAMY O PRZYRODĘ ? Szkoła Podstawowa w Sokolnikach

 

W tym tygodniu dzieci:

- dowiedzą się jak wygląda litera ż, Ż

- dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi

- powiedzą, czemu nie wolno niszczyć przyrody

- utrwalą układanie rytmów

- utrwala zasady segregacji śmieci

- wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec

- wysłuchają i nauczą się piosenki " Dzieci mogą wszystko"

 

IV- POLSKA - MOJA OJCZYZNA

Polska - moja ojczyzna - dekoracja XL do druku

W tym tygodniu dzieci :

- poznają legendę o powstaniu Warszawy

- poznają literę h, H

- będą rozwijać słownictwo

- dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe

- poznają narzędzia do pomiaru płynów

- wysłuchają hymnu Polski

 - wykonają pacę plastyczną Flaga Rzeczpospolitej Polskiej

- dowiedzą się , kiedy jest Święto Flagi 

 

 

M A R Z E C

 

 

I – W DZIECIĘCYM LABORATORIUM

 

W pierwszym tygodniu marca dzieci:

- wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej: „Niezwykłe miejsce”,

- wezmą udział w zabawach logorytmicznych,

- stworzą plakat dot. Laboratorium,

- wykonają liczne eksperymenty wraz z Nauczycielem:

1) Magiczne kolory (mleko w spodku, kolorowe cukierki)

2) Niewidzialna wiadomość (mleko w spodku, biała kartka formatu A4, pędzelek, świeczki)

3) Jak nadmuchać balon? (ocet, soda oczyszczona, mała szklana butelka, lejek, balon)

4) Lampa lawa (olej, barwnik spożywczy, pipeta, tabletki musujące -np. multiwitamina, słoik, woda, zakraplacz)

5) Naelektryzowane balony (balony, kawałki papieru)

6) Wirujące balony (sześć balonów, taśma dwustronna, suszarka)

7) Dwa bieguny, Labirynt (magnesy, kartki A4 bloku technicznego, kredki, spinacze, wycinanka)

- zakodują drogę naukowca do laboratorium,

PIOSENKA TYGODNIA: - "Chmura w słoiku” (sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

 

II – POGODA MARCOWA

 

 

W drugim tygodniu marca dzieci:

- wezmą udział w zabawie dźwiękonaśladowczej,

- wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego: „Marcowy dzień”, „Mieszanie kolorów”,

- dowiedzą się, kiedy używa się powiedzenia: W marcu jak w garncu,

- uzupełnią kalendarz pogody,

- poznają literę u, U,

- poznają oznaki wiosny,

- wykonają masażyki,

- przygotują przedszkolny ogródek,

- dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina,

- wykonają wiosenny kącik przyrodniczy w Sali,

- dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a niektóre nie,

- dowiedzą się, jak „ubierać się na cebulkę”,

- wykonają pracę plastyczną: „Marcowe ubrania”,

PIOSENKA TYGODNIA: - "Wołanie wiosny” (sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

 

III – WIOSNO, ACH TO TY!

 

 

W trzecim tygodniu marca dzieci:

- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby: „Ptaki”,

- wykonają pracę plastyczną: „Kolory Wiosny”,

- poznają literę c, C,

- poznają liczbę 10,

- utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę,

- poznają ciekawostki na temat wybranych odmian ptaków,

- dowiedzą się, jak zbudowane są ptasie pióra,

- ułożą z figur geometrycznych dowolne ptaki,

- dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika,

- utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych,

- powiedzą, jakie prace należy wykonać wiosną w ogrodzie,

- powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków,

- będą dzielić wyrazy na sylaby, i wyodrębniać w nich pierwsze głoski,

- dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie,

- utrwalą nazwy kwiatów wiosennych,

- PIOSENKA TYGODNIA: - "Kolorowa Pani Wiosna” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

 

 

IV – WIELKANOC

 

 

 

W czwartym tygodniu marca dzieci:

- wezmą udział w licznych zabawach orientacyjno-porządkowych,

- będą rozwijać wyobraźnię oraz kreatywność,

- zapoznają się z opowiadaniem Stanisława Karaszewskiego: „Wielkanocny koszyczek”,

- poznają wygląd koszyczka wielkanocnego,

- będą utrwalać poznane litery,

- poznają literę j, J,

- zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi,

- będą farbować jaja wielkanocne, posieją rzeżuchę,

- będą rozwiązywać zadania tekstowe,

- dowiedzą się, co robi się w „śmigus-dyngus”,

- wezmą udział w improwizacji,

-wykonają pracę plastyczną „Śmigus- dyngus”,

PIOSENKA TYGODNIA: - "Koszyczek dobrych życzeń” (sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

 


L U T Y

I – BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI

 

 

 

W pierwszym tygodniu lutego dzieci:

- zapoznają się z opowiadaniem Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby: „Stare baśnie”,

- będą wzbogacać słownictwo,

- rozwiążą zagadki słuchowe,

- będą oglądać liczne książeczki i baśnie,

-  dowiedzą się jak wygląda litera g, G,

- poznają liczbę 8,

- będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie,

- będą rozwiązywać zagadki ruchowe,

- dowiedzą się, kto zajmuje się tworzeniem książki,

- stworzą własne książeczki oraz zakładki do książek,

- będą rozwiązywać rebusy fonetyczne,

 

PIOSENKA TYGODNIA: - "Bajkowe marzenia" (sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

 

 

F E R I E     Z I M O W E  (12.02-23.02.2024 r.)

 

 

 

IV – ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT

 

 

 

W czwartym tygodniu lutego dzieci:

-będą rozwijać wyobraźnię,

- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby: „Wegetozaur”,

- poznają etymologię słowa dinozaur,

- poznają literę z, Z, p, P,

- będą utrwalać poznane dotychczas litery,

- poznają różne rodzaje dinozaurów,

- będą utrwalać umiejętności językowe,

- poznają liczbę 9,

- zapoznają się z odejmowaniem na konkretach,

- dowiedzą się, czym zajmuje się paleontolog,

- będą rozwijać słownictwo,

- wezmą udział w grze podłogowej,

- wykonają pracę plastyczną: „ Wizyta w lesie jurajskim”,

- będą obserwowały eksperyment – wulkan,

PIOSENKA TYGODNIA: - "Jaki to dinozaur?" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

 

 

 


S T Y C Z E Ń

 

I – TAK MIJA NAM CZAS

 

W pierwszym tygodniu stycznia dzieci:

- wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej: „Zegarek Eee tam”, wiersza Agnieszki Galicy: „Tydzień ma siedem dni”,

- poznają nazwy pór roku,

- dowiedzą się, ile dni ma tydzień,

- poznają różne rodzaje kalendarzy,

- poznają zawód zegarmistrza,

- dowiedzą się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu,

- będą improwizowały do muzyki klasycznej,

- wykonają pracę plastyczną: „Kapsuła czasu”,

PIOSENKA TYGODNIA - "Nie chcę być dorosły" (sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

 

II – ZWIERZĘTA ZIMĄ

 

 

W drugim tygodniu stycznia dzieci:

- wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego: „Dokarmianie ptaków”,

- będą tworzyć zdrobnienia od nazw ptaków,

- dowiedzą się, jak się troszczyć o ptaki zimą,

- poznają literę n, N,

- rozwiążą zagadki,

- dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem,

- wzbogacą wiedzę na temat pracy leśniczego,

- poznają tropy wybranych zwierząt,

- wzbogacą widzę na temat drzew iglastych i liściastych,

- dowiedzą się, w jaki sposób można wyrażać smutek,

PIOSENKA TYGODNIA - "Rozmowy ptaków" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

 

 

III – KIM SĄ RODZICE MOICH RODZICÓW?

 

 

W trzecim tygodniu stycznia dzieci:

- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej: „Broda”,

- wysłuchają wiersza Martyny Marzec: „Czas z dziadkami”,

- wykonają prace plastyczne dla babci i dziadka,

- zorganizują występ z okazji Dnia Babci i Dziadka,

- poznają literę b, B,

- określą, dlaczego należy pomagać osobom starszym,

- utrwalą umiejętność przeliczania w zakresie 7.,

- użyją pojęć: mniej, więcej, tyle samo,

- powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem,

- usprawnią syntezę wzrokową,

- rozwiną motorykę małą,

PIOSENKA TYGODNIA: - "Niezwykli dziadkowie" (sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

 

IV – FRYZJER, WETERYNARZ CZY LEKARZ?

 

 

W czwartym tygodniu stycznia dzieci:

- będą nazywać wymarzone zawody,

- wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych,

- wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej: „Zapracowani rodzice”,

- wykonają księgę zawodów,

- dowiedzą się, kim z zawodu są ich bliscy,

- będą rozwijać percepcję słuchową i wzrokową,

- będą poznawać dawne zawody oraz te współczesne,

- poznają akcesoria potrzebne do wykonywania określonych zawodów,

- narysują wymarzony zawód,

- wypowiedzą się na temat, kim chcą zostać w przyszłości,

PIOSENKA TYGODNIA: - "Mogę wszystko" (sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

 


G R U D Z I E Ń 

 

I – ODWIEDZINY MIKOŁAJA

 

 

W pierwszym tygodniu grudnia dzieci:

- wykonają czapkę Mikołaja,

- zapoznają się z powiedzeniem: Kłamstwo ma krótkie nogi,

- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej: "Prawda czy kłamstwo?",

- narysują portret Mikołaja,

- wspólnie ubiorą choinkę,

- wezmą udział w spotkaniu z Mikołajem,

- poznają literę l, L w toku zabaw,

- wezmą udział w zabawie z kodowaniem,

- będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych,

- będą porównywać liczebności zbiorów,

- wezmą udział w zabawie dramowej,

- dowiedzą się informacji na temat wolontariatu,

- będą odwzorowywać rytmy,

- zapoznają się z tradycjami mikołajkowymi w wybranych krajach,

- wykonają pracę plastyczną: "Prezent dla innych",

- zapoznają się z ideą oraz formami pomocy potrzebującym,

- przekażą przyniesione przez siebie zabawki dla potrzebujących dzieci,

PIOSENKA TYGODNIA - "Mikołajowa piosenka" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

 

II – ZIMA CORAZ BLIŻEJ

 

 

 

W drugim tygodniu grudnia dzieci:

- wysłuchają wiersza Anny Banaś: "Zima biała",

- podadzą przeciwieństwa do wybranych wyrazów,

- wymienią oznaki zimy,

- poznają literę y, Y,

- rozwiną umiejętność zadawania pytań,

- poznają cyfrę 0,

- rozwiną umiejętność tworzenia opisów,

- wykonają pracę plastyczną: "Bałwanki" oraz "Biała zima",

- wykonają eksperymenty ze śniegiem,

- dowiedzą się, w jaki sposób czerpać radość,

- rozwiną umiejętność tworzenia kodu,

PIOSENKA TYGODNIA - "Zima" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

 

 

III – ZABAWKI

 

 

 

W trzecim tygodniu grudnia dzieci:

- wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej: "Kapsuła czasu",

- rozwiążą liczne zagadki logiczne,

- będą opowiadać o swoich ulubionych zabawkach,

- dowiedzą się, jak ważne jestt dbanie o własne oraz cudze rzeczy,

- utrwalą orientację w przestrzeni,

- dowiedzą się, jak powstaje pluszowy miś,

- dowiedzą się, jakimi zabawkami bawiono się w przeszłości,

- będą ćwiczyć umiejętność tworzenia rymów,

- wcielą się w aktora,

- będą rozwijać myślenie logiczne podczas zabaw z kodowaniem,

- powiedzą, czym jest przyszłość,

- wykonają pracę plastyczną: "Zabawki z przyszłości",

PIOSENKA TYGODNIA - "Moje zabawki" (sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

 

IV - MAGIA ŚWIĄT

 

 

 

W czwartym tygodniu grudnia dzieci:

- dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia, 

- poznają literę r, R,

- poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia,

- dowiedzą się, w jaki sposób ludzie przesyłają sobie życzenia,

- będą wspólnie kolędowały,

- zaprojektują kartki świąteczne,

- odkryją zapis cyfry 7,

- poznają potrawy wigilijne,

- ułożą życzenia świąteczne,

- będą uczestniczyły w wigilii przedszkolnej,

- wykonają pracę plastyczną: "Wigilijny dzień",

PIOSENKA TYGODNIA - "Świąteczne życzenia" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

 

 


L I S T O P A D

Bloki tematyczne w miesiącu - Listopad 2023 r.

 

I – A DESZCZ PADA I PADA…

 

W pierwszym tygodniu listopada dzieci:

- utrwalą nazwy meisięcy,

- zapoznają się z etymologią nazwy listopad,

- będą interpretować wiersz za pomocą muzyki,

- poznają literę i, I,

- rozwiążą rebusy,

-odkryją zapis cyfry 5,

-dowiedzą się, czym jest zjawisko krążenia wody w przyrodzie,

- wykonają pracę plastyczną: "Deszczowe kompozycje",

- będą brać udział w grze matematycznej,

PIOSENKA TYGODNIA - "Kłótnia kaloszy" (sł. i muz. Krystyna Gowik).

 

 

 

II – CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?

 

 

 

W drugim tygodniu listopada dzieci:

-wysłuchają legendy o smoku wawelskim, 

- poznają literę t, T,

- rozwijają słownictwo,

- zapoznają się z potrawami regionalnymi,

- odkryją zapis cyfry 6,

- nauczą się podstawawowego kroku Poloneza i go zatańczą,

- będą rozwijać wyobraźnię,

- ustalą menu na bal ludowy,

- zapoznają się z wyglądem strojów ludowych,

- będą mówić o znanych Polkach i Polakach,

- narysują swój własny wynalazek,

- wykonają kotyliony, pracę plastyczną: "Narodowe Święto Niepodległości", 

 

PIOSENKA TYGODNIA - "To jest Polska" (sł. i muz. Krystyna Gowik)

 

 

III – ZDROWIE NASZYM SKARBEM

 

W trzecim tygodniu listopada dzieci:

- wysłuchają wiersz Anny Banaś: "Ruch to zdrowie",

- wykonają zbiorową pracę plastyczną z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka,

- dowiedzą się jak wygląda litera d, D,

- poznają figurę geometryczną - prostokąt,

- będą klasyfikować przedmioty,

- nauczą się rymowanki Martyny Marzec,

- będą przeliczać w zakresie 6,

- wezmą udział w zabawach badawczych,

- utrwalą wiedzę na temat praw i obowiązków dziecka,

- będą brały udział w zabawach integrujących grupę,

- wykonają zdrowy koktajl owocowy,

PIOSENKA TYGODNIA - "W poszukiwaniu witamin" (sł. i muz. Krystyna Gowik)

 

 

 

IV – CO UŁATWIA PRACĘ W DOMU?

 

 

W czwartym tygodniu listopada dzieci:

- wykonają pracę plastyczną: "Urządzenia przyszłości",

- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej: " Elektryczny sen",

- poznają literę k, K,

- utrwalą wiadomości na temat zbiorów,

- rozwiążą zagadki dotyczące urządzeń elektrycznych,

- wypowiedzą się na temat obowiązków domowych,

- poznają urządzenia używane dawniej,

- poznają wskazówki na temat korzystania z urządzeń elektrycznych,

- poznają różne źródła energii,

- rozwiną wiedzę na tetmat nowoczesnych technologii,

- będą brać udział w zabawach muzyczno-ruchowych,

PIOSENKA TYGODNIA - "Domowe sprzęty elektryczne" (sł. i muz. Agnieszka Jędrzejewska-Stachura)

 

PAŹDZIERNIK:

Obrazy Jesienne, jesień obrazek, jesień obraz, jesienne ...

 

 1. Jesień w sadzie, w ogrodzie:

-W sadzie jesienią.
-Liczymy owoce.
-W jesiennym ogrodzie.
-Przetwory z warzyw i owoców.
-Jesienny koszyk.


 2. Zwierzęta jesienią:

-Przygotowania zwierząt do zimy.
-W dziupli rudej wiewiórki.
-Kolczasty zwierz-jeż.
-Ptaki.
-Jesienne zwierzęta.


3.Moja rodzina i mój dom:

-Kochamy swoich najbliższych.
-Kim dla siebie jesteśmy?
-Mój dom.
-Spędzamy ze sobą czas.
-Portret mojej rodziny.

 4. Domowi ulubieńcy:

-Co cieszy zwierzęta?
-Cztery pieski.
-Kocie zwyczaje.
-Zwierzęta ze schroniska.
-Mój pupil.

 

 

 

Przewidywane umiejętności dziecka:

- bawi się zgodnie z innymi dziećmi,

-bierze czynny udział w zabawach integrujących grupę,

-współdziała z innymi,

- potrafi się przedstawić,

-nazywa emocje,

- jest aktywne w czasie zajęć,

- zna bohaterów naszych podręczników,

- buduje dłuższe wypowiedzi,

-zna zasady zachowania,

- pamięta o zasadach bezpieczeństwa,

- tańczy i śpiewa razem z innymi,

- wspólnie z innymi tworzy kodeks zasad,

- przestrzega zasad ustalonego kodeksu,

- zna zasady panujące na placu zabaw,

- jest sprawne ruchowo,

- poprawnie wykonuje skoki,

- pokonuje przeszkody skacząc obunóż,

- orientuje się w schemacie własnego ciała,

- doskonali poczucie rytmu,

- odtwarza usłyszany rytm,

- dokonuje syntezy sylabowej,

- słucha uważnie opowiadania,

- odpowiada na pytania,

- określa prawidłowe zachowania dzieci,

- wie jak narysować portret,

- rysuje na określony temat,

- prawidłowo posługuje się kredkami,

- ogląda z uwagą i zainteresowaniem film,

- wypowiada się na forum grupy nt. treści filmu,

- samodzielnie wykonuje pracę plastyczną dbając o jej estetykę,

- rozpoznaje i nazywa znaki drogowe, klasyfikuje je według określonej cechy,

- wycina po śladzie podstawowe figury,

- wie jak wygląda sygnalizator świetlny,

- zna numery alarmowe na policję, straż pożarną oraz pogotowie,

- wie jak prawidłowo udzielać pierwszej pomocy,

- zna i wymienia cechy charakterystyczne dla jesieni,

- rozpoznaje i nazywa gatunki drzew iglastych i liściastych,

- wymienia nazwy dni tygodnia według kolejności,

- określa: jaki jest dzisiaj dzień tygodnia,

- maluje farbami na określony temat,

- posługuje się pojęciami duży-mały,

- prawidłowo przelicza elementy zbiorów,

- nazywa poszczególne owoce,

- lepi z plasteliny okazy warzyw,

- zna zwyczaje zwierząt w czasie jesienno- zimowego okresu,

- wie, czym jest schronisko dla zwierząt i jak dbać o zwierzęta, 

- potrafi wymienić członków rodziny,

- zna figury geometryczne tj.: koło, kwadrat, trójkąt,

- poznaje literę o,O, a, A, m, M, e, E,  w toku zabaw,

- odkywa zapis cyfrowy liczb : 1, 2, 3, 4,

- doskonali umiejętność tworzenia kodów.

 

 

Podsumowanie września - Niepubliczne Przedszkole Radosna ...

 

WRZESIEŃ:

 1: W przedszkolu:


-Wspomnienia z wakacji.
-Ja i moi koledzy.
-Nasze kąciki.
-Przedszkolne zakamarki.
-Plac zabaw.

 2: Oto ja:


-O sobie samym.
-Moje ciało.
-Czym się interesujemy?
-Zmysły.
-Kolorowe emocje.

3: Moja droga do przedszkola:

-Ruch uliczny

-Wszędzie są koła.
-Znaki drogowe.
-Numery alarmowe.
-Pierwsza pomoc.

  4: Jesień w parku, lesie:
-Oznaki jesieni.
-Liczymy grzyby.
-Jesienny czas.
-Drzewa i ich owoce.
-Jesienna garderoba.