Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

SŁONECZKA

   "SŁONECZKA" - GRUPA XI

Grupa III - SŁONECZKA | Przedszkole Samorządowe nr 23 w Kielcach

WYCHOWAWCA:

AGNIESZKA ŚNIEGOWSKA

 

Jesteśmy najstarszą  grupą w naszym przedszkolu, która liczy 20 dzieci (10 dziewcząt , 10 chłopców).

W ciągu  roku szkolnego będziemy intensywnie przygotowywać

się do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej.

Spędzając czas w przedszkolu  poszerzamy  wiedzę,

 rozwijamy swoje umiejętności oraz zainteresowania.

 

UWAGA!!!

Dnia 02.09.2022 (piątek) o godzinie 15:00 odbędzie się zebranie z rodzicami .

Widzimy się w naszej sali - sala nr 13 w budynku SP2.

Do zobaczenia :)

 

WIERSZ

PRZERWA URLOPOWA - Jaś i Małgosia - Przedszkole Nr. 46 w Gdynia

Słonko ma bardzo piękne zwyczaje:
mówi "dzień dobry", gdy rano wstaje.
a drzewa, lśniące rosą nad ranem,
szumią "dzień dobry, słonko kochane". 

Gdy słonko chmura zasłoni siwa,
mówi "przepraszam", potem odpływa.
Gdy ciepłym deszczem sypnie dokoła,
"dziękuję" szumią trawy i zioła.

Słonko dzień cały po niebie chodzi.
"Dobranoc" mówi, kiedy zachodzi.

Mrok szary wkoło, trawy i drzewa

"dobranoc" szumią z prawa i z lewa.

 

LISTOPAD

Tydzień pierwszy

Temat: Jesienne nastroje.

Ilustracja Jesieni Dzieci | Premium Wektor

 

W tym tygodniu dzieci:
− utrwalą kolory, nazwy i wygląd figur geometrycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Sposób na nudę
− poznają literę i, I
− wykonają doświadczenia pozwalające sprawdzić, które przedmioty toną w wodzie,
a które utrzymują się na jej powierzchni
− poznają cykl krążenia wody w przyrodzie
− wykonają łódkę techniką origami
− będą brać udział w zabawach matematycznych
− będą ćwiczyć analizę i syntezę słuchową
− rozwiążą zagadki słowne
− poznają części wspólne zbiorów

− wykonają pracę plastyczną Świat skąpany w deszczu

− zapoznają się z funkcją powtórzeń w kodowaniu

- poznają zasady bezpiecznego korzystania z internetu

 

 

PAŹDZIERNIK

Tydzień pierwszy

Temat: Co robią zwierzęta jesienią?

Puzzle 1000 el. PC Zwierzęta które lubią jesień ? sklep GryPlanszowe.pl ?  puzzle dla dorosłych - cena, opinie

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Przyjaciele z Choinowego Lasu

− poznają literę o, O

− poznają podział głosek na samogłoski i spółgłoski 

− wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna zagadka

− dokonają obserwacji, wyciągną wnioski

− dowiedzą się, jakie pokarmy spożywane są przez wybrane zwierzęta leśne

− dokonają analizy i syntezy słuchowej nazw wybranych zwierząt

− wykonają pracę plastyczną Fantastyczny jeż

− poznają cyfry: 1, 2

− ułożą zagadki o zwierzętach

− wyodrębnią zdania w wypowiedziach i słowa w zdaniach

− będą ćwiczyć koncentrację i pamięć, między innymi na podstawie rozwijanych umiejętności budowania wypowiedzi ustnej 

 

PIOSENKA:

"JESIENNA ZAGADKA"

1. Wiewiórka w dziupli przysiadła i liczy swe zapasy,
 bo zimą będzie je jadła, gdy śnieg pokryje lasy.
 Czas jesieni wszystko zmieni, posmutnieje świat,
 lecz zagadka rozwiązana!
 Tak, tak, tak, tak, tak!


Ref.: Zagadkę zadam ci i powiedz mi, czy wiesz,
 co jesienią robi wiewiórka, bocian oraz jeż.
 Co jesienią robi wiewiórka, bocian oraz jeż.


2. Bociany mówią, że gniazdo nieczynne jest do wiosny,
 bo lecą stąd do Afryki,
 a każdy bocian radosny!
 Czas jesieni wszystko zmieni, posmutnieje świat,
 lecz zagadka rozwiązana!
 Tak, tak, tak, tak, tak!


Ref.: Zagadkę zadam ci…


3. A jeżyk, gruby jak piłka, podreptał, gdzie lasek rośnie,
 zakopał się pośród liści i chrapie tak, śniąc o wiośnie.
 Czas jesieni wszystko zmieni, posmutnieje świat,
 lecz zagadka rozwiązana!
 Tak, tak, tak, tak, tak!


Ref.: Zagadkę zadam ci…

 

Tydzień drugi

Temat: Jesień w sadzie

Jesień w sadzie ?

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Owocowe smakołyki

− poznają literę a, A

− wysłuchają i nauczą się piosenki Figle owoców

− ułożą zdjęcia według określonego rytmu

− wykonają eksperyment kulinarny

− wykonają zadania w skupieniu, działając zgodnie z ustalonymi zasadami

− wykonają pracę plastyczną Kosz z owocami techniką wydzieranki

− poznają cechy kwadratu

− wykonają pracę plastyczną Prezent dla nauczyciela

− nauczą się budować plan działania (strategię), aby osiągnąć założony cel

 

PIOSENKA:

"FIGLE OWOCÓW"

 

1. Jesienią w sadzie wielkie zamieszanie,

bo owoce bawią się w zjeżdżanie i skakanie.

Zjeżdżają po gałęziach na wilgotną trawę,

a na trawie urządzają wesołą zabawę.

 

Ref.: Tańczą parami gruszki z jabłkami.

Śliwki wokół nich biegają, w tańcu pomagają.

Każdy owoc zręcznie w zabawie pomyka

i wskakuje na sam koniec prosto do koszyka.

 

2. Chichoczą jabłka, złote i rumiane.

Gruszki stroją śmieszne miny i ruszają w taniec.

A między nimi śliwki skaczą pośród trawy.

Takie to dziś w sadzie trwają figle i zabawy.

 

Ref.: Tańczą parami…

 

Tydzień trzeci

Temat: Jesień na działce

Jesienny ogród: zbiór owoców i warzyw, przetwory - murator.pl

 

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Kolega z Afryki

poznają literę e, E

− wspólnie wykonają kukiełki z warzyw do kącika przyrody

− wykonają eksperyment kulinarny

– sałatkę

− wysłuchają i nauczą się piosenki Dbam o zdrowie

− ułożą obrazki w odpowiedniej kolejności

odkryją zapis cyfrowy liczby 3

− będą nazywać kierunki: prawo, lewo, góra, dół, oraz układać zapis ruchu za pomocą bloczków

− poznają sposób tworzenia stempli z warzyw

− wykonają pracę plastyczną Dynia 

 

PIOSENKA:

"Zbieramy warzywa"

1. Za domem jest ogródek,

tam wiosną moja mama na grządkach,

w żyznej ziemi,

nasiona warzyw siała.

Sadziła też sadzonki selerów,

pomidorów.

Teraz jest już jesień,

nadszedł więc czas zbiorów.

Ref.: Ogórki, groch, fasolę

do koszy pozbieramy,

kapusty wielkie głowy

ostrożnie pościnamy.

Marchewkę i pietruszkę

z ziemi wykopiemy,

dojrzałe pomidory

na obiad dzisiaj zjemy.

2. Warzywa tak urosły,

bo mama o nie dbała:

spulchniała glebę,

chwasty dokładnie usuwała.

Deszcz często je podlewał

i słońce ogrzewało.

Teraz pięknych warzyw

jest tutaj niemało.

Ref.: Ogórki, groch, fasolę do koszy pozbieramy…

 

Tydzień czwarty

Temat: Dbamy o zdrowie

Piramida Zdrowego Żywienia - Drosed

 

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Sport to zdrowie!

− poznają literę m, M

− wysłuchają i nauczą się piosenki Dbam o zdrowie

− zapoznają się z Piramidą zdrowego żywienia

− poznają charakterystyczne cechy trójkąta

− dokonają obserwacji, wyciągną wnioski

− wykonają pracę plastyczną Myjemy zęby

− wykonają ruchy zgodnie z rytmem melodii, sprawnie manipulując rekwizytem

− określą kolejność wykonywanych czynności

– co należy wykonać najpierw, a co potem 

 

PIOSENKA

"DBAM O ZDROWIE"

1. Jeśli ktoś zapyta,
 jak dbać o swe zdrowie,
 każde dziecko zaraz
 tak na to odpowie.


Ref.: Trzeba dobrze się odżywiać,
 jeść owoce i warzywa.
 Są w nich wszystkie witaminy.
 Za to właśnie je cenimy.
 Ważne są też gimnastyka,
 spacer, basen i bieganie,
 rower, rolki, hulajnoga.
 Ruch to jest podstawa zdrowia!

2. Bardzo ważne jest też
 dbanie o higienę,
 częste mycie ciała
 i w wannie kąpiele.


Ref.: Trzeba dobrze się odżywiać...

 

WIERSZ 

29.10 - DZIEŃ INTERNETU

"PRZYGODA Z INTERNETEM"

Internet jak już wszyscy wiecie najsłynniejszy jest na świecie.

Możesz dzięki niemu pograć, pooglądać, poczatować, z przyjaciółmi pożartować.

Wszyscy z niego korzystają, ponieważ wiedzę zdobywają i się dzięki temu rozwijają.

Mogą też w tym wielkim świecie, być wirusy pewnie o tym wiecie.

Więc ostrożność jest wskazana, by przygoda z Internetem nie była dziecku zakazana.   

 

WRZESIEŃ

 

 

Tydzień pierwszy

Temat: Witajcie w przedszkolu!

WITAJ PRZEDSZKOLE! ? Miejskie Przedszkole nr 6 w Siedlcach

 W tym tygodniu dzieci:

− utrwalą znajomość imion koleżanek i kolegów z grupy

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Powrót do przedszkola

− otrzymają swoje znaczki rozpoznawcze

− wysłuchają i nauczą się piosenki Witamy przedszkole

− odczytają globalnie wyrazy

− dowiedzą się, jakie zasady obowiązują w przedszkolu

− stworzą kodeks grupowy

− rozwiną umiejętności różnicowania, porównywania i określania wielkości przedmiotów

− dowiedzą się, jakie pomieszczenia znajdują się w przedszkolu

− wykonają pracę plastyczną Moje przedszkole

− wyszukają rytmy w budynku przedszkola i poza nim

 

PIOSENKA:

1. Już wakacje się skończyły,

do przedszkola wracać czas.

A w przedszkolu wiele nowych

przygód czeka nas.

Ref.: Witamy przedszkole – wesołe,

uśmiechnięte, dzisiaj w kole znowu podajemy ręce.

Witamy naszą panią, kolegów, koleżanki.

Witamy klocki, puzzle, pajace, misie, lalki.

2. Koleżanki i koledzy

dziś tak bardzo cieszą się,

że będziemy się spotykać

tutaj znów co dzień.

Ref.: Witamy przedszkole – wesołe, uśmiechnięte…

3. Nasza sala, taka piękna,

po wakacjach wita nas.

W szatni nowe szafki, znaczki,

trzeba o nie dbać.

Ref.: Witamy przedszkole – wesołe, uśmiechnięte… x 2

 

Tydzień drugi
Temat: To były wakacje!

WAKACJE 2022r.

W tym tygodniu dzieci:
− rozpoznają zdjęcia, których nazwy rozpoczynają się taką samą głoską
− wysłuchają opowiadania Hanny Zdzitowieckiej Muszka w bursztynie
− poznają właściwości bursztynu
− stworzą kompozycje z zastosowaniem materiałów przyrodniczych 
− rozpoznają przedmioty za pomocą dotyku 
− narysują rośliny, zwierzęta lub przedmioty, których nazwy rozpoczynają się 
tymi samymi głoskami 
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wspomnienia z wakacji
− poznają różne regiony Polski 
− wskażą na mapie Polski wybrane miejsca 
− rozwiążą rebusy obrazkowe
− nauczą się tworzyć liczbę mnogą
− wymienią nazwy części ciała – swojego i kolegi 
− wykonają pracę plastyczną Wędrujemy po naszym kraju 
− utrwalą umiejętność klasyfikowania przedmiotów według podanych cech 

PIOSENKA:

1. Choć wakacje się skończyły,
 chociaż minął wolny czas,
 mamy tyle wspomnień,
 tyle pięknych zdjęć
 z wczasów i wyjazdów,
 ze słonecznych miejsc.
Ref.: Gdzie góry wysokie,
 jezior srebrnych blask,
 gdzie morze błękitne,
 piasek złotych plaż

Jest tyle pięknych miejsc,
 warto zwiedzić je
 i wrócić kiedyś tam,
 za rok czy za lat pięć.
2. Warto zwiedzić całą Polskę –
 od Bałtyku aż do Tatr.
 Poznać inne kraje,
 lecz pamiętać też –
 tam, gdzie babcia, dziadek,
 jest przecudna wieś.
Ref.: Gdzie góry...

 

Tydzień trzeci 
Temat: Droga do przedszkola

Bezpieczna droga do przedszkola ? Gruszeczki. | Przedszkole Publiczne w  Przecławiu

W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Michalina i bezpieczeństwo 
na drodze
− poznają zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu ulicznym
− rozróżnią prawidłowe i nieprawidłowe zachowania w ruchu ulicznym 
− nauczą się prawidłowo przechodzić przez ulicę
− wyróżnią głoski w nagłosie 
− wysłuchają i nauczą się piosenki Droga do przedszkola
− wykorzystają wiedzę na temat znaków drogowych podczas zabaw przy muzyce
− poznają i wymienią nazwy samochodów specjalistycznych
− utrwalą numery alarmowe
− wyróżnią pojazdy ze względu na miejsce, w którym się one poruszają
− poznają figurę geometryczną – koło 
− wykonają pracę plastyczną Znaki na drodze
− utrwalą umiejętność orientacji w schemacie własnego ciała oraz kodowania 
kierunków za pomocą kolorów 

 

PIOSENKA:

1. Kiedy idę do przedszkola,
 mijam różne znaki.
 Znam już dobrze wszystkie światła
 i dla pieszych pasy.
Ref.: Kto drogowe znaki zna,
 ten bezpieczny jest jak ja. 
123bis
2. Już zielone światło, a więc
 można przejść przez jezdnię.
 Razem z mamą przechodzimy
 po pasiastej zebrze.
Ref.: Kto drogowe znaki zna…

3. Przed przedszkolem jest znajomy
 znak: „Uwaga! Dzieci!”.
 Tu pojazdy przepuszczają
 przechodzących pieszych.
Ref.: Kto drogowe znaki zna…

 

Tydzień czwarty 
Temat: Nadeszła jesień

Jesień w szkole WIED | Piotrków Trybunalski Szkoła Wied.pl

W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej O dwóch dębach, co w parku 
rosły
− dowiedzą się, jak poprawnie wymawiać głoski b, p 
− wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna moda 
− będą obserwować rośliny i zwierzęta w ich naturalnym otoczeniu 
− posegregują liście w zależności od gatunków drzew, z jakich pochodzą 
− podzielą słowa na sylaby, będą różnicować głoski w nagłosie 
− ułożą schematy nazw wybranych obrazków 
− liczą w zakresie swoich możliwości 
− będą klasyfikować obrazki według podanych cech
− wykonają pracę plastyczną Grzyby 
− utrwalą umiejętność nazywania kierunków (lewo, prawo, góra, dół) i kodowania ich za pomocą strzałek

 

PIOSENKA:

 

 

1. Przyszła jesień i sklep kolorowy otworzyła.
 Na regałach barwne rzeczy pięknie ułożyła.
 Są sweterki i czapeczki, chusty oraz szale.
 Kapelusze i płaszczyki, suknie i korale.

Ref.: Jesienna moda kolorów światu doda.
 Znudził się zielony, modne żółty i czerwony.
 Chodźmy więc do sklepu Pani Jesieni.
 Czas zielone stroje na inne zamienić.
 Chodźmy więc do sklepu Pani Jesieni.
 Czas zielone stroje na inne zamienić.
2. Drzewa suknie zakupiły bardzo kolorowe.
 Grzyby wzięły kapelusze – złote i brązowe.
 Porzuciły już kasztany kurtki swe kłujące,
 a kupiły od jesieni płaszczyki błyszczące.
Ref.: Jesienna moda…
3. Wystroiła się w korale zwiewna jarzębina.
 Każdy orzech na swym brzuszku sweterek zapina.
 Poprawiają ciasne czapki wesołe żołędzie.
 Ależ teraz kolorowo wokoło nas będzie!
Ref.: Jesienna moda…