Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

BOCIANY

Grupa Bociany

wychowawca: Małgorzata Kobus, Monika Gutowska

 

Tematy kompleksowe:

Tydzień 1: To jestem ja

Tydzień 2: Moja grupa

Tydzień 3: Moja droga do przedszkola

Tydzien 4: Idzie jesień... przez las, park

 

Osiągnięcia:

-zorganizuje sobie zabawę

-współdziała w zabawie

- pozna/utrwali imiona kolegów i koleżanek

-podejmie próby nazywania emocji

-opowie, jak spędziło wakacje

-wypowie się zdaniami

-dba o porządek w miejscu pracy

-utrwali obraz graficzny swojego imienia

-policzy zabawki w sali

-utrwali zabawy ruchowe ze śpiewem z lat ubiegłych

-rozwinie umiejętność poruszania się w przestrzeni – w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu

-pozna/utrwali czynność temperowania kredek

-pamięta o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na palcu przedszkolnym

-utrwali znajomość liczb w zakresie 1 – 10

-wspólnie z całą grupą ustali kodeks przedszkolaka

-przestrzega zasad ustalonego kodeksu

-spróbuje na drodze pokojowe rozwiązać samodzielnie każdy konflikt

-rozwinie umiejętność opowiadania

-podzieli swoje imię na sylaby

-dokona analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów

-pozna obowiązki dyżurnego

-odwzoruje elementy zbioru

-przelicza liczebnikami głównymi

- podejmie próby mierzenia odległości wspólną miarą

-utrwali znajomość bajki o Czerwonym Kapturku

-narysuje zawartość koszyczka Czerwonego Kapturka

- ustali kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

-weźmie udział w przygotowaniu jesiennej dekoracji sali.

 

PIOSENKA: 

https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA

 Kle kle bocku,kle kle

Witaj nam bocianie Łaka ci szykuje x2

Żabki na śniadanie

Kle kle bocku, kle kle

Usiadź na stodole Chłopcy ci zrobili x2

Gniazdo w starym kole

Kle kle bocku, kle kle

Witamy cię radzi

Gdy zza morza wrócisz x2

Wiosnę nam sprowadzisz!

 

 

 

Drodzy Rodzice.

Serdecznie zapraszamy na zebranie,
które odbędzie się 05.09.2024 o godzinie 15.40
w naszej sali.

Monika Gutowska, Małgorzata Kobus

 

Pażdziernik

 

Tematy tygodniowe :

- Idzie jesień przez ogród i sad

-Idzie jesień do zwierząt

- Skąd mamy te produkty ?

- Idzie jesień z deszczem

 

 

Dziecko powinno osiągnąć nastepujący cel wych-dydaktyczny :

* ad.1- uczestniczy w zabawach ruchowych

* słucha opowiadań,skupia uwagę na tekscie

* pozna literę O,o w toku zabaw

* pozna zapis litery O,o drukowana i pisana

* pozna zapis cyfrowy liczb 1,2

* przelicza w dostępnym zakresie

* słucha piosenek tematycznych o jesieni -ćwiczy pamięć ,słuch muzyczny

* nazywa owoce krajowe i zagraniczne,stosuje słownictwo; krajowe, egzotyczne

* dzieli slowa na sylaby i na głoski

* układa puzzle-ćwiczy spostrzegawczość

* wypowiada się zdaniem na temat

* rozpoznaje poznane litery i cyfry

* wzbogaca wiedze na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt,rozwija zainteresowania przyrodnicze i ekologiczne

Nauka wiersza Powiewa flaga"-przygotowywania do wystepów z okazji Dzień Niepodległości

Powiewa flaga,gdy wiatr się zerwie

a na tej fladze jest

biel i czerwień

Czerwień to miłość

biel serce czyste

piekne są nasze barwy ojczyste

Nauka piosenki Mój dom

Zapoznajcie się z piosenką pt.: „Mój dom” - piosenka na cały tydzień

Tekst piosenki:

1. Mój dom to dom rodzinny, gdzie wszyscy bliscy są, brat ,siostra, mama, tata to mój prawdziwy dom.

Ref. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom.

2. Mój drugi dom przedszkole, gdzie dzieci razem są, tu bawię się wesoło, tu jest mój drugi dom…

Ref. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom.

3. Mój dom to cała Polska, tam góry, rzeki są, tysiące miast i wiosek to polskich dzieci dom…

Ref. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom.

* wyrabianie udzieci takich cech charakteru; poczu -

- cie pewności, wiara we własne możliwości

* poczucie przynależności do grupy,społeczności przedszkolnej i narodowej

ad.2 Idzie jesień do zwierząt

* -dziecko będzie uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

* pozna literę A,a drukowaną i pisaną

*rozpozna zapis graficzny poznanych liter

*pisze po śladzie i samodzielnie poznane litery- ćwiczy motorykę,sprawność manualną,poprawnie trzyma narzędzie pisarskie

* wyodrębni głoskę w nagłosie i na końcu słowa

* dzieli słowa na sylaby i przelicza je

* wspólne głoskowanie nazw obrazków- ćwiczy słuch fonematyczny

* buduje wypowiedzi całym zdaniem

* wypowiada sie na dany temat, nie przerywa wypowiedzi innym,doskonali mowę komunikatywną

* pozna zapis cyfry 3

* przelicza w zakresie 5 i więcej

* stosuje liczebniki porządkowe

* zdobywa wiedzę o niektórych zwierzętach ,o zmianach zachodzacych w ich życiu związanych z porą roku- jesień

* budzenie zainteresowań przyrodniczych,literami

* potrafi wyjaśnić w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy

*dzieli się zabawkami,dba o mienie w sali,stosuje formy grzecznościowe

* chętnie bierze udział w zabawach rucowo-muzucznych

* zachęcanie dzieci nieśmiałe do udziału w zabawach ruchowych i samodzielnych

* wzmacnianie więzi emocjonalnej między rówieśnikami-uwrażliwienie na krzywdę-wdrażanie do zgłaszania n-lowi

swoich potrzeb,dolegliwości

* rozwijanie samodzielnego logicznego myślenia-np.układa kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

* potrafi zagospodarować czas wolny-rozwija zainteresowania

* potrafi wyciągać samodzielnie wnioski z podjetych działań-dostrzega zależności przyczyno-skutkowe miedzy działaniem a uzyskanym efektem.

ad.3 Skąd mamy te produkty? 

* pozna pracę osób wykonujących wybrane zawody( rolnika,mlecarza,hutnika)

 

* ze skupieniem słucha opowiadań n-la,tekstów czytanych

* pozna właściwości mąki,wełny

* pozna rodzaje pieczywa i ziaren

* weżmie udział w wycieczce do piekarni,pozna pracę piekarza

* wdrażanie do kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym

* potrafi zadać pytanie na dany temat

* wykona pracę plastyczną wybraną techniką

* pozna literę M,m

* będzie klasyfikować i kontynuować rytm

* pozna figurę grometryczną - prostokąt

* doskonali myślenie logiczne

* utrwali nazwy liczebników porządkowych

* rozpoznaje poznane litery zapis graficzny(drukowany i pisany)

* wymienia cechy prostokąta,potrafi wskazać przedmioty w tym kształcie i samodzielnie go narysować

* dalsza praca nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego,zabaw w sali,na placu i ogrodzie.

* wykonuje polecenia i doprowadza pracę do końca,stara się o estetykę

* chętnie bierze udział w zabawie muzycznej ,doskonali poczucie rytmu,czerpie radość ze wspólnej zabawy i śpiewu.

ad.4 - Idzie jesień z deszczem

* dziecko rozwinie umiejętność samodzielnego logicznego myślenia

* umiejętność szacowania i przewidywania

* wykona prace plastyczne wykorzystując różnorodne materiały,wykorzystując materiały z recyklingu (kształtowanie postaw proekologicznytch)

* wskaże szkodliwą i pożyteczna działalność wiatru

* wskaże przedmioty , które toną lub unoszą się na wodzie

* naucza się nowej piosenki otematyce zwiazanej z aktualną porą roku-potrafi wymienić wg.kolejności pory roku

* przelicza w dostepnym mu zakresie

* pozna zapis cyfrowy liczy 4

*doskonali sprawność manualną wykonując ćwiczenia graficzne np. pisze po śladzie poznane litery i cyfry,szlaczki literopodobne,koloruje obrazki wg.instrukcji starając się nie wykraczać poza kontury

* pozna literę e,E

* dzieli słowa na sylaby,dzieli proste slowa na głoski

* dalsza praca nad przestrzeganiem zasad ponujących w grupie

* rozwijanie zainteresowań dzieci

* dziecko prawidłowo wypowiada poszczególne głoski

* aktywnie uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu-dz.potrafi wymienić pozytywne korzyści aktywnego trybu życia

*