Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

BOCIANY

Grupa Bociany

wychowawca: Emilia Michalik

 

 

 

Kwiatografika #4: I znowu czerwiec... - A może w kolorze

 

Tematyka kompleksowa:

Tydzień 40: Niespodzianki dla dzieci 

Tydzień 41: Zwierzęta egzotyczne 

Tydzień 42: Dokąd na wakacje?

Tydzień 43: Zabawy na lato

 

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

- pozna prawa dzieci

- utworzy neologizmy językowe

- wzbogaci wiedzę, n/t dzieci z różnych stron świata

- utrwali regułę „jeden do jednego”

- wykona polecenia ruchowe wg instrukcji nauczyciela

- bawi się zgodnie z innymi

- zapamięta i wykona ćwiczenia ruchowe oparte na naśladowaniu zwierząt

- porówna wielkość małpek

- wzbogaci wiedzę n/t zwierząt egzotycznych

- rozszerzy zasób słownictwa o nazwy zwierząt

- weźmie udział w zabawie usprawniającej narządy mowy

- ułoży węża z patyczków,

- rozwiąże zagadki słowne n/t zwierząt

- weźmie udział w zabawie dramowej

- utrwali znajomość liczebników porządkowych

- pozna sposoby ochrony środowiska

- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

- uchwyci podobieństwa cech ludzi i zwierząt

- rozwinie słownictwo przez nazywanie przeciwstawnych cech

- realizuje własne pomysły podczas zabawy

- pozna wierszyk z masażykiem „Biedroneczka mała”

- odwzoruje liczebność zbioru

- utrwali pojęcia wysoko – nisko, wyżej – niżej podczas ilustrowania bajeczki matematycznej

- pozna leśny savoir – vivre

- wymyśli opowiadanie z wykorzystaniem Emotek

- utrwali pojęcia: krótsze – dłuższe

- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

- wykona pracę plastyczną „Żaglówka”

- odnajdzie wskazane kolory w otoczeniu

- utrwali znajomość liczebników porządkowych

- wymieni przedmioty, które należy ze sobą zabrać jadąc na wakacje

- pozna pojęcia: piknik i biwak.

Podziękowania dla dzieci i rodziców - Przedszkole i Żłobek Kubusiowy Ogród  - Przedszkole w Gorlicach, przedszkole gorlice

Piosenka: 

https://www.youtube.com/watch?v=whiLOhGrZFs

Kolejny krok 

1. Kończy się rok, kolejny krok wykonać czas.
Zamykam drzwi, żeby otworzyć się na świat.
To, co już znam, nowym zastąpi teraz los.
Nie boję się, bo znowu stanie przy mnie ktoś.
ref. Siłę mam, by wzbić się do góry.
Siłę mam, by patrzeć na chmury.
Siłę mam, by lecieć daleko stąd.
Siłę mam, by wzbić się do góry.
Siłę mam, by patrzeć na chmury.
Siłę mam, by iść czasami pod prąd.
2. Nie będę sam, przyjaciół mam tuż obok mnie.
Marzenia w ruch! Spełnię je wszystkie, kiedy chcę.
odliczam już, a gdy usłyszę słowo "start",
rozpędzę się, bo wiem, że czeka na mnie świat!
ref. Siłę mam ..

Maj w ogrodzie - Kalendarz Prac Ogrodniczych

 

Tematyka kompleksowa:

Tydzień 35: Mój kraj- Polska

Tydzień 36: . KSIĄŻKI – NASI PRZYJACIELE 

Tydzień 37: MAJOWA ŁĄKA 

Tydzień 38:MOJA RODZINA 

Tydzień 39: CIEKAWE ZAWODY

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

- pozna pracę bibliotekarza

- rozwinie samodzielne myślenie i wyciąganie wniosków

- rozwinie zainteresowania czytelnicze

- skojarzy obrazki z ich nazwami

- rozwinie słuch fonematyczny

- pozna właściwości papieru

- porówna znaki graficzne

- utrwali znajomość zapisu graficznego swojego imienia

- utworzy wyrazy w liczbie mnogiej

- utrwali znajomość liczebników porządkowych

- zaprezentuje swoją ulubioną książkę z domu

- wypowie się na temat ilustracji książkowych

- zaprojektuje okładkę do książki / zakładka

- doskonali mowę dialogową

- weżmie udział w zabawach i ćwiczeniach ruchowych

- rozwiąże zagadki czytelnicze

- ułoży zakończenie bajki

- prawidłowo wypowie określone głoski

- nazwie kolory podstawowe i pochodne

- odegra rolę w zabawie tematycznej 'W kwiaciarni" np.sprzedawca

- rozwinie poczucie humoru

- zapozna się z cyklem rozwoju motyla

- wysłucha wiersza

-narysuje leniwą ósemkę i przeksztalci ją w motyla

- pogłebi wiedzę przyrodnoczą i wzbogaci slownictwo

- rozwinie samodzielność i cierpliwość w pokonywaniu trudności

- ustali wynik +, - ,

- wyodrębni pojedyńczy element z całości

- wyróżni pierwszą głoskę w nagłosie

- rozumienie pojęć związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni

- rozwiąże zagadkę logiczną

- pozna charakterystyczne cechy biedronki

- wykona pracę z papieru

- porówna liczbe zbioru i wstawi znaki <,>

- zareaguje na sygnal dżwiękowy i wzrokowy

- zachowa porządek na stanowisku pracy

- porówna kształty kwiatów

- odnajdzie w ogrodzie , parku rośliny z obrazka,utrwali ich nazwy

- wymyśli słowa-skojarzenia do wyrazu "rodzina"

- wyrazi swoje zdanie na temat rodzin znanych z literatury dziecięcej

- zilustruje tekst

- weżmie udział w zabawach i ćwiczeniach ruchowych

- rozwinie cechę charakteru- odwaga w posługiwaniu się mową,mimiką,gestem,ruchem na forum grupy

- ułoży opowiadanie o swoich rodzicach

- wykona upominki dla mamy i taty

- dokona analizy i syntezy sylabowej wyrazów

- dostrzega wkład pracy rodziców w codzienne życie domowe

- rozwijanie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

- dokona analizy głoskowej imion swojej rodziny

- utrwali znajomość cyfr

- uświadomi sobie wady i zalety posiadania rodzeństwa

- budzenie wrażliwości na dobro i zło,rozróżnia zachowania pozytywne i negatywne

- rozwija umiejętność rysowania postaci ludzkiej

- pozna piosenkę "Nauczyliście mnie......"

- nauczy się wiersza dla mamy i taty

- porównuje odległość-stosuje określenia dalej,bliżej

- pokojowo rozwiązuje ewentualne konflikty.

Moja rodzina? 27.05.2020r.- gr.III i IV ? Przedszkole Samorządowe w  Szczercowie

PIOSENKA:

https://www.youtube.com/watch?v=7Gh8CDcbjb0

KWIECIEŃ w ogrodzie - Kalendarz Prac Ogrodniczych

 

Międzynarodowy Dzień Ziemi - oddział w Czerwonce - Zespół Oświatowy w  Grochowie

 

Tematyka kompleksowa:

Tydzień 31: Kolory wiosny 

Tydzień 32: Dbamy o zdrowie 

Tydzień 33: Wiosenny ogród 

Tydzień 34: W wiejskiej zagrodzie

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

-utrwali znajomość kolorów

- utrwali znajomość samogłosek i spółgłosek

- pozna formę teatralną – teatr rąk

- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

- rozpozna głos kolegów/koleżanek

- przedstawi w formie plastycznej pojęcia abstrakcyjne

- dopasuje podpisy do obrazków

- jest kreatywne podczas zabawy

- rozwinie umiejętność analizy i syntezy sylabowej wyrazów

- rozwijanie inwencję twórczą podczas tworzenia swobodnego tekstu

- podzieli wyraz na głoski

- pokoloruje jednym kolorem przedmioty, które do siebie pasują

- policzy znikające obiekty i ustali ile ich było

- weźmie udział w tworzeniu mapy pojęciowej „Zdrowie”

- narysuje zdrowe produkty

- wzbogaci wiedzę n/t higieny osobistej

- przeliczy elementy zbioru

- weźmie udział w zabawach graficznych przy muzyce

- utrwali zapis graficzny swojego imienia

- rozwiąże zagadki związane z czystością

- wymyśli niezwykłe zastosowanie przyborów toaletowych

- wyrazi swoje zdanie n/t korzystania z komputerów

- pozna wyrazy – homofony (to samo brzmienie – inne znaczenie)

- weźmie udział w zabawie tematycznej „U lekarza”

- pozna symbole związane ze służbą zdrowia

- użyje liczebników porządkowych

- pozna układ ruchowy z rekwizytem

- pozna pojęcie „niepełnosprawność”

- utrwali wiedzę n/t co szkodzi zdrowiu, a co sprzyja zdrowiu

- ustali wspólną cechę elementów zbioru

- rozwinie sprawność grafomotoryczną podczas obrysowywania małych obrazków

- odnajdzie drewniane przedmioty w sali

- policzy na spacerze drzewa liściaste i iglaste

- pozna budowę drzewa, dowie się, jak drzewo „pije wodę”

- obejrzy albumy przyrodnicze

- zaprezentuje przyniesione z domu materiały o drzewach

- weźmie udział w zabawach przyrodniczo – badawczych w ogrodzie przedszkolnym

- pozna nazwy drzew i krzewów

- dowie się dlaczego rośliny są zielone

- wykona pracę plastyczną „Drzewa naszej wyobraźni”

- rozpozna na obrazkach rośliny

- wzbogaci wiedzę n/t korzyści człowieka z hodowli zwierząt wiejskich

- podejmie próby naśladowania różnego tempa poruszania się koni: stęp, kłus, galop, cwał

- wzbogaci swoją wiedzą n/t zwierząt wiejskich i ich dzieci

- wykona działania matematyczne na podstawie bajeczki matematycznej „Trzy świnki”

- dowie się, dlaczego pióra ptaków nie nasiąkają wodą

- usprawni dykcję podczas wymawiania łamańców językowych

- wzbogaci wiedzą n/t pracy rolnika

- pozna nazwy narzędzi rolniczych

- utrwali pojęcia: wewnątrz, na zewnątrz

- pozna/utrwali pląs „Rolnik sam w dolinie”

- ułoży zagadki na temat zwierząt wiejskich

- dobierze właściwy czasownik do zdania

-szanuje zabawki

 

PIOSENKA:

https://www.youtube.com/watch?v=I8FcqANQ3dI

 

MARZEC w ogrodzie - Kalendarz Prac Ogrodniczych

WIOSNA wierszyk-masażyk - Wspieranie Rozwoju Dzieci

Piosenka: 

https://www.youtube.com/watch?v=PaG2mIpXBa0

Tematyka kompleksowa :

Tydzień 27: Domowi ulubieńcy : kot i pies 

Tydzień 28: Cztery żywioły 

Tydziń 29: Gdzie jesteś, wiosno ? 

Tydzień 30: Nadchodzi Wielkanoc

 

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

ad. 1 - dziecko : bierze udział w szeregu zabaw ruchowych ,wyraża uczucia w sposób niewerbalny , wzbogaci swoj wiedzę o psach i kotach, skupia uwagę podczas sluchania utworów literackich, rozwinie zainteresowania czytelnicze,rozwinie opiekuńczy stosunek do zwierząt,pozna literę ł,Ł, czyta tekst literowo- obrazkowy, dzieli nazwy wyrazów na głoski, pisze samodzielnie po śladzie poznaną literę, rysuje kota po śladzie i wypelnia kontury zwraca uwage na estetykę,potrafi współpracować w grupie i zespole, rozwija odwage i śmiałość, wiare we własne możliwości.Tworzy prace wg. wzoru, rozwija dokladność i precyzje podczas wykonywania pracy plastycznej, rozpoznaje zapis graficzny swego imienia, orientuje się w schemacie ciała osoby stojącej naprzeciwko.Odróżnia stronę lewa i prawą, utrwala liczebniki porządkowe podczas zabaw. Podejmie próby odróznienia fikcji od prawdy,liczy elementy zbioru możliwie szerokim zakresie,weżmie udział w wycieczce do weterynarii, rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, wycina nożyczkami zamierzony format, przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z nożyczek oraz zabaw ruchowych.Nabywanie odwagi w prezentowaniu swojej pracy na forum grupy.Rozwijanie umiejetności słuchania ze zrozumieniem instrukcji słownej.Doskonali słuch muzyczny, poczucie rytmu,gra na instrumencie perkusyjnym,śpiewa piosenki,uczestniczy w zabawach muzycznych- np.wyraża ruchem treść piosenki.Nauczy się na pamięć piosenki " Marzec, marzec ...."

ad.2-dziecko: policzy i wyskacze liczbę sylab w swoim imieniu, utworzy skojarzenia do czterech żywiołów, wysłucha opowiadania " Cztery żywioły" weżmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych,rozwinie kreatywność , rozwine wrażliwość na barwę dzwięku, wzbogaci wiedzę na temat sil natury, pozna literę W,w G,g,wdrażanie dzieci na skupianiu uwagi na slowie mówionym i aktywnym udziale w rozmowie na temat utworu,rozwijanie dokładności i precyzji ruchów w zabawach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych, poszuka dowodów na istnienie powietrza (balon,poruszajace się gałęzie drzew....) Dmuchane obrazki-rozdmuchiwanie kleksa farby ,dowie się dlaczego wiatr jest potrzebny, dobierze wyrazy rozpoczynające się na tą samą głoskę, dalsza praca nad rozwijaniem nabywania umiejętności planowania i kierowania swoimi dzialaniami, Poznaje korzyści  i zagrożenia jakim jest wiatr- podaje własne spostrzeżenia i doświadczenia, pozna zwierzęta żyjace pod ziemią,porówna ciężar przedmiotów,- wagę dawniej i dziś,weżmie udział w instrumentacji piosenki "Pieski małe dwa" zdobędzie wiedzę proekologiczną,pozna właściwości piasku, pisanie po piasku,potrafi słownie opisać swoje odczucia dotykowe, (piach,kamyki...) wykorzysta okazy naturalne do zabawy-rozwija kreatywność, odczuwa radość i satysfakcję z kontaktu z muzyką,i jej tworzenia wykorzystując różne przedmioty np. patyki,puszki,butelki...., dowie się w jaki sposób można oszczędzać wodę ,wykona pracę plastyczną, wdrażanie do pokojowego rozwiazania konfliktów, wdrażanie do zgodnej zabawy, panowania nad negatywnymi emocjami, nabywanie poczucia przynależności grupowej, wdrażanie do szanowania mienia przedszkolnego-zabawki,mienia innych osób, układa historyję obrazkową wg. kolejności zdarzeń-rozwijanie logicznego myślenia.Doskonali umiejetność liczenia w zakresie 10ciu rozpoznaje i nazywa cyfry 0-9, pozna cyfrę 10, stosuje znaki matematyczne: =,+,- ,<,>,liczy samodzielnie i z pomocą liczmanów, tworzy zbiory wg.podanego słownie polecenia,cech przedmiotów itp. zaspokojenie dzieciom potrzeby ruchu-spacery, wycieczki, zabawy ruchowe w terenie.

- ad.3 -dziecko:pozna wygląd i nazwy pierwszych kwiatów wiosennych,pozna pojęcie "zwiastun wiosny" w skupieniu, z uwagą wysłucha opowiadań czytanych przez nauczyciela,wzbogaci wiedzę przyrodniczą, obserwuje przyrodę, drzewa w otoczeniu przedszkola,rozwija samodzielne myślenie,próby wyciągania wniosków,poznaje litery P,p,C,c, pisze po śladzie i samodzielnie,zaznacza je w tekście, wyrabianie orientacji w przestrzeni, wymieni cechy charakterystyczne wiosny i zimy, rozwiąże zagadki,odczuwa radość z nadejścia wiosny, wspolnej zabawy, wyjaśnienie przyslowia "W marcu jak w garncu" rozwija sluch fonematyczny, porzadkuje elementy zbioru wg. ilości wzrastającej i malejącej,odtworzy usłyszane rytmy,rozwijanie percepcji sluchowej i muzycznej, naśladuje odgłosy przyrody, wdrażanie do dbałość wykonywanej pracy, rozwiązuje zagadki obrazkowe,wykona z krepy lub innego materiału kwiat wiosenny,-wykonuje wg.schematu pokazu nauczyciela,rozwijanie wyobrażni przestrzennej, skupia uwagę angażuje się w wykonywaną pracę,rozwijanie postawy wspoldziałania zespołowego i wzajemnej tolerancji, rozwija pamięć wzrokową,

ad.4-dziecko : dowie się czym się różni pisanka od kraszanki, odszuka schowaną pisankę, weżmie udzial w zabawach zorganizowanych,w uroczystości powitania wiosny, zaspiewa piosenkę, wykona pisankę wg, własnego pomysłu, rozumie pojęcie zdanie,wyraz,rozpoznaje i nazywa figury geometryczne, łączy wiedzę i umiejętność w osiągnięciu celu, rozwijanie samodzielnego myślenia, rozwijanie umiejetności analizowania i rozwiązywania problemów, pozna litery J,j,F,f,pisze samodzielnie ipo śladzie,czyta proste wyrazy,gloskuje je, dzieli na sylaby, przelicza litery i sylaby,nasladuje glosy kurcząt,koguta,kurczątka, wymyśli sposób poruszania się kwoki-rozwijanie wyobrażni, pozna tradycje Świąt Wielkanocnych,poznanie techniki rozcierania plasteliny, koncentruje się na wykonywanym zadaniu ,sformułuje swoje oczekiwania dotyczące prezentu od Zajączka,przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i spacerów,rozwijanie pamięci muzycznej,spostrzegawczości słuchowej, wydłużenie koncentracji uwagi, przestrzega ustalonych umów.

Pomysły z tablicy Napisy: 8 | do wydrukowania, dekoracje klasowe,  przedszkola

Tematy kompleksowe:

Temat tygodnia: „NASZE ZMYSŁY” 5.02-9.02

Temat tygodnia: „W ŚWIECIE SZTUKI” 12.02-16.02

Temat tygodnia: „ROBIMY ZAKUPY W SKLEPIE” 19.02-23.02

Temat tygodnia: „CO ŁĄCZY SMOKI  Z DINOZAURAMI” 26.02-01.03

 

Przewiduwane osiągnięcia dzieci:

- utrwali pląs „Hołkipołki”

- wczuje się w rolę artysty

- weźmie udział w wycieczce do galerii obrazów

- dowie się, czym jest portret, martwa natura, pejzaż

- wykorzysta pierwszą literę swojego imienia w pracy plastycznej

- wykryje nonsensy w obrazach

-jest kreatywne podczas zabawy

- oceni, które zapachy są przyjemne, a które nieprzyjemne

- rozpozna produkty spożywcze bez kontroli wzroku

- stworzy „Pachnący obrazek”

- uświadomi sobie rolę zmysłów

- wykona polecenia ruchowe

- rozróżni i nazwie zapachy

- utrwali pląs ze śpiewem „Tańczymy labada”

- bawi się zgodnie z innymi

- pozna wierszyk z masażykiem

- wytropi przedmioty ukryte w sali

- zaznajomi się z treścią utworu „Bal pani Zimy”

weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

- dowie się w jaki sposób mróz maluje kwiaty na szybach

- narysuje wzory na „zamrożonym okienku”

- pozna zasady gry w kalambury

 

Wiersz:

Wiersze Zbigniewa Teofila Jacha (7) ? z okazji Dnia Zakochanych ?  Zambrowiacy.pl

Piosenka:

Śpiewające Brzdące - Walentynki - Piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=PwxvP8yJEvo

1. W kształcie serduszka, po błękitnym niebie,

Czerwony balonik płynie do Ciebie.

Bo ja Cię lubię, bardzo szanuję

I musisz wiedzieć że Cię potrzebuję.

Ref. Na laurce sto serduszek,

Tu buziaczek, tam kwiatuszek.

W Walentynki upominki,

Dla przyjaciół i rodzinki.

2. Razem z serduszkiem co płynie po niebie,

Przesyłam buziaka tylko dla Ciebie,

Bo ja Cię lubię, bardzo szanuję

I musisz wiedzieć, że Cię potrzebuję.

Ref. Na laurce sto serduszek,

Tu buziaczek, tam kwiatuszek.

W Walentynki upominki,

Dla przyjaciół i rodzinki. (2x)

Pomysły z tablicy Napisy: 8 | do wydrukowania, dekoracje klasowe,  przedszkola

Tematyka kompleksowa:

Tydzień 18: Witamy Nowy Rok (01.01- 05.01.24)

Tydzień 19: Zima lubi dzieci (08.01- 12.01.24)

Tydzień 20: W karnawale same bale (15.01- 19.01.24)

Tydzień 21: Moja Babcia i mój Dziadek (22.01- 26.01.24)

Tydzień 22: Dzieci lubią zimę (29.01- 02.02.24)

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

- podzieli się swoimi przeżyciami dotyczącymi witania Nowego Roku

- narysuje fajerwerki

- wysłucha wiersza „Nowy Rok”

- przyswoi pojęcia „rok”, „pory roku”

- weźmie udział w szeregu zabaw z piłką

- utrwali pląs „Dwóm tańczyć się zachciało”

- weźmie udział w zabawach ruchowo-graficznych

-współdziała w zabawie z innymi

- pozna przysłowia związane z Nowym Rokiem

- narysuje lustrzane odbicie choinki

- wysłucha wiersza „Bałwan i wróbel”

- przeliczy elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie

- powtórzy usłyszany rytm oraz ułoży swój własny

- wytnie narty z bloku technicznego, pobawi się w narciarza

- utrwali umiejętność wyróżniania głoski w nagłosie wyrazów

- szanuje zabawki

- utworzy skojarzenia do słowa „zima”

- podejmie próby rysowania oburącz

- ułoży z patyczków higienicznych śnieżynki

- wyobrazi sobie dowolną bajkę

- dowie się skąd się bierze śnieg i jak powstaje lód

- weźmie udział w zimowej zabawie integracyjnej

- samodzielnie rozwiązuje wszelkie powstałe konflikty

- utrwali wiadomości na temat cech charakterystycznych zimy,

- pozna nazwy 12 miesięcy

- zaznajomi się z piosenką „Zima”

- wykona różdżkę noworoczną

- wyszuka wyrazy jedno-, dwu-, trzy- czterosylabowe

- wymyśli „zimowe” imię

- utrwali nazwy dni tygodnia

- pozna wiersz „Bałwan” J. Herman

- rozwinie umiejętność współpracy w parze podczas zajęć ruchowych

- wcieli się w rolę śnieżynki

- narysuje obrazek wg instrukcji nauczyciela

- bawi sie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

- rozwinie umiejętność analizy i syntezy sylabowej wyrazów

- ułoży dalszy ciąg opowiadania rozpoczętego przez nauczyciela

- pozna malowanie technikę 5 palców

- rozwinie umiejętność rzutów do celu

- użyje klamerek do działań matematycznych

- zaprojektuje sweter na zimowe chłody

- uściśli swoją wiedzę na temat Afryki i Antarktydy

- współdziała w zabawie z innymi

- weźmie udział w ćwiczeniach oddechowych z użyciem waty i słomki

- zatańczy dowolnie przy muzyce

- podejmie próby dodawania i odejmowania w możliwie szerokim zakresie

- zagra na instrumencie podczas udźwiękowienia wiersza „Zima”

- zauważy związek pomiędzy brzmieniem wyrazu i jego graficznym schematem

- rozwinie umiejętność zadawania pytań

- zauważy podobieństwa i różnice w literowych wzorach rękawiczek

- przekaże niewerbalnie informację

- pozna znaczenie słowa „karnawał”

- opowie historyjkę obrazkową

- weźmie udział w szeregu ćwiczeń z wykorzystaniem ławeczki gimnastycznej

- weźmie udział w zabawach sensorycznych z użyciem balonów

- uwzględni w rysunku różne natężenia kolorów

-jest kreatywne podczas zabawy

- ułoży zagadki o tematyce zimowo – karnawałowej

- wykona maskę karnawałową

- zaprezentuje swoje umiejętności na forum grupy

- przygotuje przebrania karnawałowe dla zabawek przedszkolnych

- bawi się wg swoich zainteresowań

- dorysuje bałwankowi odpowiednią liczbę guzików

- ułoży zdanie na temat bałwanka

- nauczy się rozróżniać koło od kuli

- odkoduje zakodowane na planszy informacje

- wymyśli strój karnawałowy dla figur geometrycznych

- weźmie udział w zabawach rytmicznych z wykorzystaniem kubeczków

- zaprezentuje się na forum grupy podczas etiudy teatralnej z chustą

- weźmie udział w spotkaniu z instruktorem tańca

- rozwinie umiejętności taneczne podczas przedszkolnej zabawy

- wykona ćwiczenie muzyczno – ruchowe „Siała baba mak”

- policzy ilość usłyszanych dźwięków

- wysłucha opowiadania M. Jelonek „Najwspanialsi dziadkowie na świecie”

- opowie o swoich dziadkach

- pozna wiersz do nauki z okazji Dnia  Babci j dziadka

- stworzy dowolną kompozycję z guzików i patyczków

- wysłucha jaką głoskę słychać najczęściej w tekście czytanym przez nauczyciela

- narysuje babeczki dla babci i dziadka

- nawiązuje pozytywne relacje w grupie

- wyrazi uczucie radości w formie ruchowej

- utrwali pojęcia: para, prawy – lewy

- policzy elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie

- utrwali znajomość tradycyjnych pląsów ze śpiewem

- dobierze właściwy podpis do obrazka

- pozna kilka zabaw z dzieciństwa swoich dziadków

- posegreguje zdjęcia wg przyjętego kryterium

- narysuje portret babci/dziadka

- rozwinie umiejętność czytania prostych wyrazów

- rozwinie umiejętność doliczania i odliczania elementów zbioru

- zagra na nietypowych instrumentach,

- narysuje odręcznie linie proste łączące kropki

- zabierze głos w rozmowie na temat funkcjonowania osób starszych

- dowie się w jaki sposób mróz maluje kwiaty na szybach

- narysuje wzory na „zamrożonym okienku”

- weźmie udział w wyścigach rzędów

- wzbogaci wiedzę na temat zabaw i sportów zimowych

- pozna nową technikę plastyczną

- przedstawi ruchem zabawy na śniegu i lodzie

- wymyśli dziwne i zwariowane sporty zimowe

- zaprojektuje szklaną kulę śnieżną

- wymieni co można zapakować do plecaka na wycieczkę

- wymyśli zadanie ruchowe dla całej grupy

- porówna wygląd szalików, posegreguje je wg różnego kryterium

- namaluje obrazek do muzyki klasycznej

- ustali które ubrania nosimy latem, a które zimą

- weźmie udział w doświadczeniu z wodą

- utrwali wiadomości na temat cech charakterystycznych zimy

- dowie się jak mądrze dokarmiać ptaki

- weźmie udział w szeregu ćwiczeń ruchowych w parze

- stworzy kompozycję w układzie kołowym „Ptaszek zimą”

- podejmie próby rozpoznawania gatunków ptaków na spacerze

- policzy ziarna zjedzone przez ptaki w karcie pracy

- utrwali umiejętność podziału wyrazu na sylaby

- rozpozna poznane wcześniej piosenki przedszkolne

- wzbogaci swoją wiedzę na temat Krainy wiecznych śniegów

- utrwali pojęcie liczby od 1 do 9

 

Dzień Babci i Dziadka | Teatr Senior-Rita

Piosenki: 

Podkład muzyczny znajduje się na grupie messenger.

Brak opisu.

Brak opisu.

Napis grudzień Stock Photo | Adobe Stock

Bloki  tematyczne :

Tydzień 14:Imieniny Mikołaja (04.12-08.12.23)

Tydzień 15: Kuchenne laboratorium (11.12-15.08.23)

Tydzień 16:Czekamy na święta (18.12-22.12.23)

Tydzień 17: Świąteczne spotkania rodzinne (25.12.-29.12.23)

Przewidywane osiągnięcia dzieci

kończy rozpoczęte zdanie w sposób twórczy,

poznaje legendę o św.Mikołaju,słucha wiersza "Imieniny Mikołaja"

utrwala znajomość liczb,

uważnie słucha poleceń nauczyciela,

poznaje literę E,e ,

utrwala liczby w zakresie 6,

dostrzega piękno utworów literackich,

łączy kilka elementów w całość,

dba o estetykę wykonywanej pracy,

rozwinie sprawność grafomotoryczną poprzez rysowanie np.drogi w labiryncie,szlaczki literopodobne,

wdrażanie do pielęgnacji tradycji,

rozwija spostrzegawczość,

czerpie radość ze wspólnej zabawy,

wzmacnia poczucie przynależności do grupy.

rysuje ilustrację do tekstu,

wyszuka w teksciepodanych liter.

głoskuje samodzielnie swoje imię,

potrafi wspólpracować w parze,

próbuje wyjaśnić"Czym jest dobroć"

wyróżni pierwszą gloskę w swoim imieniu,

tworzy kompozycje z różnych materialów,

starannie wymawia głoski,

wskazuje lewą i prawą stronę swojego ciała,

pozna literę R,r 

pisze po śladzie i samodzielnie poznaną literę,

posłuduje się pojeciami-mniej,wiecej,tyle samo,

rozróżnia samogloski i spółgloski.

Wzbogaca słownictwo

,pozna pląs "Malo nas do pieczenia chleba",

stosuje wyrazy o znaczeniu przeciwstawnym,

wymienia dni tygodnia,

czerpie radośc ze wspólnej zabawy,

dzieli się zabawkami,

stosuje formy grzecznościowe,

doskonali sprawnośc fizyczną-bierze aktywny udział w zabawach ruchowych.

Rozwija inwencję twórczą,

poznaje nową technikę-masa solna,

stosuje slownictwo:ciężki-lekki.

Page 30 - Elementarz odkrywców ? Podręcznik ? klasa 2 ? część 2

Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=pj5dym7MqYo

Śpiewające Brzdące - Kochany Mikołaj

1. Już śniegiem zima świat okryła,

Już wigilijna przyszła noc,

Już ktoś zagląda do komina,

To z siwą brodą przemiły gość.

Ref. Nasz kochany Mikołaj,

Dziś prezenty rozda nam,

Pod choinkę włoży je,

Byśmy mogli cieszyć się. (2x)

2. Choć bardzo zimno jest na dworze,

Choć śniegu dużo, aż po pas,

Choć wszystko skute grubym lodem,

On się nie boi, odwiedzi nas.

Ref. Nasz kochany Mikołaj,

Dziś prezenty rozda nam,

Pod choinkę włoży je,

Byśmy mogli cieszyć się. (2x)

Miesiące - plansze do wydrukowania - Pani Monia

Tematyka kompleksowa:

-Sposoby na jesienną szarugę

-Mamy różne domy

-Leśne śpiochy i nie śpiochy

-Odkrywamy kosmos

 

Osiągnięcia: 

- utrwali pląs „Mało nas”

- pozna wierszyk z masażykiem „Szara jesień”

- opowie o swoim hobby

- zaznajomi się z wyglądem litery „I, i”

- wykona szereg ćwiczeń z woreczkiem

-jest sprawne ruchowo

- rozpozna melodie znanych piosenek

- powtórzy sekwencje ruchowe

- uzupełni sudoku cyfrowe

-współdziała w zabawie z innymi

- powtórzy za nauczycielem różne dźwięki

- zatańczy z pudełkiem na głowie

- weźmie udział w zabawach sensorycznych z wykorzystaniem ryżu, kamyków, klamerek

- zaznajomi się z obrazem graficznym liczby 5

- pozna piosenkę „Deszczowy dzień”

- zagra w „Kółko i krzyżyk”

- wytnie ażurową serwetkę

- sprząta zabawki po skończonej zabawie

- bawi się zgodnie z innymi

- ułoży dom z figur geometrycznych

- utrwali znajomość swojego adresu domowego

- pozna znak równości, większości, mniejszości

- użyje pojęć: w, na, pod, przed, obok, między

- określi liczbę głosek w wyrazie i kolejność ich występowania

- zaznajomi się z wyglądem litery „K, k”

 

27.04 Jestem Polakiem i Europejczykiem

PIOSENKA:

https://www.youtube.com/watch?v=-mI645aCTgo

 

Co to jest niepodległość?

 

Kiedyś Rosja, Austria i Prusy

na Polskę mieli chytre zakusy.

Niestety w końcu im się udało

i zagrabili Polskę całą.

Przez długie 123 lata

nie było nas na mapie świata.

I jak to czasem mówią dorośli

wtedy nie było niepodległości.

Ref. Co to jest niepodległość teraz wiem już na pewno.

Każde dziecko dziś woła to polski dom, polska szkoła.

Co to jest niepodległość teraz wiem już na pewno.

Zaraz po I wojnie światowej powstały piękne mapy już nowe.

Tak właśnie nasza historia biegła że Polska dzisiaj jest niepodległa.

Ref. Co to jest niepodległość…

Jedenasty listopada 1918 Zapamiętamy już na zawsze.

Ref. Co to jest niepodległość...

 

Napis Październik SK731 - Ceny i opinie - Ceneo.pl

Tematyka kompleksowa ;

-W sadzie i ogrodzie

- Złota jesień wokół nas

- Dbam o swoje bezpieczeństwoł

- Ważne wynalazki 

Jesienne alergie ? czy wiemy co pyli we wrześniu?

Osiągnięcia:

-pozna sposób robienia suszu z roślin(np.liscie,zioła,kwiaty......)

-wezmie udział w wycieczce na targowisko miejskie,lub do sklepu owocowo-warzywnego

-wymieni owoce ,warzywa,które lubi najbardziej

-zapamieta układ elementów zbioru i wskaże zmiany w tym ukladzie

-utrwali zasady kulturalnego zachowania się w miajscu publicznym

-wzbogaci słownictwo

 -rozpozna nominały monet i banknotów o niskim nominale 

-usprawni liczenie do 6

-pozna literę O,o

-okresli kierunek; prawy,lewy

-doskonali sprawnośc manualną -zaznajomienie ze sposobem kreślenia litery O,o

-bierze udział we wspólnych zabawach zorganizowanych i samorzutnych

-potrafi dokonac podziału owoców na rodzime i egzotyczne

-pozna obraz graficzny cyfry 1 ,sposób jej kreślenia

-ulepi z plasteliny owoc ,warzywo

-rozumie znaczenie liczy w znaczeniu kardynalnym i porządkowym

-rożnicowanie pojęć cyfra,liczba

-szybko reaguje na zmiany tempa i dynamiki muzyki,dżwięku

-wyraża ruchem treść piosenki

-odkodyje zakodowane informacje

-ułoży zdania do obrazka-zachęcanie dzieci nieśmiałe do wypowiadania sie

-utrwali zasady poznanych zabaw ruchowych

-uważnie słucha poleceń

-rozpoznaje i nazywa kolory

-rozwijanie umiejętności planowania i korygowania swojej pracy

-pozna piosenkę Rzepka

-pozna nazwy ptaków odlatujących i przylatujących na zimę

-wzbogaci wiedze przyrodniczą podczas analizy historyjki "Od żołędzia do dębu"

-wykona rysunek do piosenki Jesienny ogrod

-zaznajomi sie z wyglądem literyA,a

-rozpoznaje drzewa podczas spaceru np.kasztanowiec,jarzebina....

-rozwijanie wrażliwości na piekno otaczającej nas przyrody

-wzbogaca zasób słów

-pisze poznane litery po śladzie i samodzielnie

-słucha czytanych przez nauczyciela opowiadań,bajek

-odpowiada na pytania calym zdaniem

-rozpoznaje odgłosy przyrody np.szum wiatru,opady deszczu...

-utrwala znajomość liter O,o,A,a -zakresli je w dowolnym tekście

-bierze udział w zabawach z rowieśnikami-zacieśnianie więzi koleżeńskich

-rozpoznaje pierwsza litere swojego imienia-próby gloskawanie go

-rozwijanie wytrwalości podczas wykonywania bardziej pracochłonnych zadań

-zaznajomienie się z obrazem cyfry 2 -poznaje sposób kreślenia 2

-pozna pojęcie "para" 

-ćwiczy zapinanie kurtki,zaciąganie suwaka-prezentacja nl.

-nazywa części garderoby

-uświadamia sobie,iż odpowiedni ubiór chroni nas przed zimnem,a co za tym idzie też przed zaziębieniem

-rozwija umiejetnośc wspoldzialania

-rozumie pojęcia o jeden więcej

-dzieli zbiór na podzbiorynp.zbiór owoców-dzieli na podzbiory wg. podanej cechy np.kolor,wieklość,smak....

-rozwija spostrzegawczośc słuchową

-wypowiada sie na dany temat

-zna zasady ruchu dla pieszych

-rozumie znaczenie sygnalizacji świetlnej-zna symbolikę kolorów sygnalizacji

-rysuje pojazdy-potrafi podzielić je na lądowe,powietrzne i wodne 

-dzieli nazwy na sylaby,próbuje je gloskować

-poznaje znaki drogowe-wie dlaczego muszą być na drogach

-utrwala figury geomertyczne:trójkąt,kwadrat,koło.....

-zaznajomienie z wyglądem litery M,m

-pisze samodzielnie po śladzie i podejmuje próby pisania

-tworzy kompozycje z kwadratów-rozwija wyobrażnię i fantazje

-utrwala pojęcia: w lewo,w prawo,do przodu,do tylu

-szanuje mienie przedszkolne

-poznaje prace policjanta-film edukacyjny,wizyta w Komendzie

-uczy sie wiersza:ćwiczy pamięć

-utrwala znajomośc adresu domowego

-poznaje zapis cyfry 3 isposób jej kreślenia

-potrafi odróżnić złe zachowania związane z bezpieczeństwem

-rozwijanie pamięci i koncentracji

- pozna numery alarmowe

-podejmie proby odrecznego rysowania figor geometrycznych

-slucha utworów literackich-rozwijanie zainteresowan czytelnyczych

-rozwijanie kordynacji ruchowej 

-pozna kilka znaków drogowych

-uświadamia sobie znaczenia znaków drogowych

- doskonali umiejętnosc liczenia

-zabawy ruchowe z piosenką pt.Jedzie pociąg"

-osłuchanie sie z piosenką Raz na jezdnie weszla gapa"

-rozwijanie umiejętności globalnego czytania

-wzbogacenie slownictwa o nazwy urządzeń technicznych

-pozna wiersz "O tacie i jego warsztacie"

-zapoznanie z literą T,t

-rozwijanie małej i dużej motoryki-praca plastyczna,pisanie po śladzie liter i cyfr

-podkreśla litery poznane w tekście

-stosuje czasowniki w zabawie słownej

-zaznajomienie z obrazem cyfry 4

-dzieli wyrazy na sylaby,gloskuje proste slowa

-utrwala znajomość figur geometrycznych

-integrowanie ruchu z muzyką.

 

PIOSENKA:

https://www.youtube.com/watch?v=m3X_xds8Enk

Kiedy zaczyna się jesień 2023? Co robić o tej porze roku?

WIERSZ:

Wierszyki Dla Dzieci - Jesienne Liście | ABC Forma

 

7a4230bdcb75a4c11c16fe3da156b6a7 - Przedszkole Niebieski Miś w Skawinie

 

Tematy kompleksowe:

Tydzień 1: Witaj przedszkole.

Tydzień 2: Razem jest weselej.

Tydzień 3: Nasze emocje i uczucia.

Tydzien 4: Powitanie jesieni.

Osiągnięcia:

-zorganizuje sobie zabawę

-współdziała w zabawie

- pozna/utrwali imiona kolegów i koleżanek

-podejmie próby nazywania emocji

-opowie, jak spędziło wakacje

-wypowie się zdaniami

-dba o porządek w miejscu pracy

-utrwali obraz graficzny swojego imienia

-policzy zabawki w sali

-utrwali zabawy ruchowe ze śpiewem z lat ubiegłych

-rozwinie umiejętność poruszania się w przestrzeni – w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu

-pozna/utrwali czynność temperowania kredek

-pamięta o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na palcu przedszkolnym

-utrwali znajomość liczb w zakresie 1 – 10

-wspólnie z całą grupą ustali kodeks przedszkolaka

-przestrzega zasad ustalonego kodeksu

-spróbuje na drodze pokojowe rozwiązać samodzielnie każdy konflikt

-rozwinie umiejętność opowiadania

-podzieli swoje imię na sylaby

-dokona analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów

-pozna obowiązki dyżurnego

-odwzoruje elementy zbioru

-przelicza liczebnikami głównymi

- podejmie próby mierzenia odległości wspólną miarą

-utrwali znajomość bajki o Czerwonym Kapturku

-narysuje zawartość koszyczka Czerwonego Kapturka

- ustali kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

-weźmie udział w przygotowaniu jesiennej dekoracji sali.

 

PIOSENKA: 

https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA

 Kle kle bocku,kle kle

Witaj nam bocianie Łaka ci szykuje x2

Żabki na śniadanie

Kle kle bocku, kle kle

Usiadź na stodole Chłopcy ci zrobili x2

Gniazdo w starym kole

Kle kle bocku, kle kle

Witamy cię radzi

Gdy zza morza wrócisz x2

Wiosnę nam sprowadzisz!

WIERSZ:

Pin on Wiersze jesienne

 

Drodzy Rodzice.

Serdecznie zapraszam na zebranie,
które odbędzie się 05.09 2023 o godzinie 15.30
w naszej nowej sali nr 15. 

Wychowawca

Emilia Michalik