Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

STOKROTKI

                          Grupa„STOKROTKI” wychowawca: Agnieszka Murawska
 
 
To naprawdę grupa wyjątkowa, tu każdy przedszkolak talent jakiś chowa. 
Do każdej zabawy wielki zapał mamy, ładnie już mówimy, tańczymy, śpiewamy.
Dobrze nam w przedszkolu, wszyscy się już znamy
i zapas energii ogromny wprost mamy!
 
 
 "STOKROTKI” to grupa dzieci 6 – 5letnich. 
W naszej grupie każdego dnia rano spotyka się 20dzieci
Przed nami rok pełen zabaw i przygód. 
 poprzez zabawe bedziemy się starali
jak najwiecej nauczyć
 
Plan pracy dydaktyczno - wychowawczej Luty
TEMATY
Tydzień 1: Baśnie, bajki i bajeczki
Tydzień 2: Tajemnice kosmosu
 
W lutym dzieci:
− poznają literę g, G: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Baśniowi przyjaciele
− będą oglądać książki
− odkryją zapis cyfrowy liczby 8
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w dostępnym zakresie
− wykonają improwizacje taneczne
− utrwalą znaki: <, >, =
− będą rozwijać spostrzegawczość
− zapoznają się z procesem powstawania książki
− poznają literę p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 9
− utrwalą znajomość nazw planet Układu Słonecznego
− będą brać udział w ćwiczeniach oddechowych
− dowiedzą się, kim był i z czego zasłynął Mikołaj Kopernik
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− zdobędą wiadomości o pojazdach kosmicznych
− dowiedzą się, kim jest astronauta i czym się zajmuje
− utrwalą wiadomości na temat znanych astronautów
− utrwalą informacje na temat kosmosu
− dowiedzą się, na czym polega zjawisko występowania dnia i nocy
− będą rozwijać umiejętność kodowania
.
Piosenka: Bajkowe marzenia (sł. i muz. Krystyna Gowik)
 
Są bajki i baśnie, cudowny świat,
 gdzie żyją krasnale i wróżki.
 I czy masz pięć latek, czy dużo lat,
 to lubisz tak śnić do poduszki.
 Tam możesz być, kim tylko chcesz,
 i spełnić swoje marzenia.
 Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
 powiedzmy swoje życzenia
 
Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,
 to w bajkach jest zawsze pogoda.
 I nawet gdy złego coś dzieje się,
 to zaraz ktoś uśmiech znów doda!
 Bajkowy świat, inny niż nasz,
 wszystko na dobre wciąż zmienia.
 Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
 powiedzmy swoje życzenia.

 
 
 
Plan pracy dydaktyczno - wychowawczej Styczeń
TEMATY
Tydzień 1: Tak mija czas
Tydzień 2: Zwierzęta zimą
Tydzień 3: Kim są rodzice moich rodziców?
Tydzień 4: Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
 
W styczniu dzieci:
− powtórzą nazwy pór roku
− dowiedzą się, ile dni ma tydzień
− poznają literę s, S: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Czas szybko mija
− poznają różne rodzaje kalendarzy
− rozwiążą zagadki
− odczytają godziny z tarczy zegara
− poznają zawód zegarmistrza
− dowiedzą się, jakie narzędzia służyły i służą do pomiaru czasu
− poznają nazwy miesięcy
− dowiedzą się, czym jest kapsuła czasu
− będą improwizować ruchem przy nagraniu muzyki klasycznej
− wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu
− dowiedzą się, co szkodzi ptakom
− przygotują woreczki z pokarmem dla ptaków
− poznają literę n, N: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Pomóżmy ptakom
− będą liczyć w zakresie 7
− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się
dodawaniem
− poznają znak dodawania: +
− rozwiążą quiz o leśniczym
− nauczą się odróżniać tropy od śladów zwierząt
− poznają tropy wybranych zwierząt
− wzbogacą wiedzę o emocjach
− wykonają pracę plastyczną Las zimą
− wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza babcia i nasz dziadek
− poznają literę b, B – małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− będą przeliczać w zakresie 7
− będą wypowiadać się na temat swoich babć i dziadków
− dowiedzą się, kiedy są obchodzone Dzień Babci i Dzień Dziadka
− wezmą udział w zabawie plastycznej
− będą wykonywać zadania integrujące grupę
− powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem
− określą, czy dzieciństwo dziadków było interesujące
− wykonają pracę plastyczną Prezenty dla babci i dziadka
− będą nazywać wybrane zawody
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Nasze marzenia
− będą rozwijać mowę
− wykonają lapbooki o zawodach
− dowiedzą się, jakie zawody wykonują ich bliscy
− dowiedzą się, na czym polega praca przedstawicieli różnych zawodów
− wykonają model psa z surowców pochodzących z recyklingu
− będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne w wybranych zawodach
− będą poznawać zawody dawne i współczesne
− powiedzą, kim chcą być w przyszłości
− wezmą udział w grze
− wykonają pracę plastyczną W przyszłości będę…
 
Piosenka: "Dla babci i dziadka"
1. Dziś dla babci i dla dziadka
taniec ten tańczymy.
To ich święto, więc tu dla nich
pięknie wystąpimy.
Ref. Dla babci i dziadka
tańczymy, śpiewamy.
Dla babci i dziadka
sto całusów mamy. /2x
2. Zaprosimy dziś do tańca
babcię oraz dziadka.
Dla nich polka, walc czy cza-cza
to prawdziwa gratka.
Ref. Dla babci i dziadka...
 
Plan pracy dydaktyczno - wychowawczej Grudzień
TEMATY:
Tydzień 1: Odwiedziny Mikołaja
Tydzień 2: Zima coraz bliżej
Tydzień 3: Zabawki
Tydzień4: Magia Świąt
 
W grudniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Na pomoc Mikołajowi− wykonają kopertę
− narysują wymarzony prezent
− poznają literę l, L: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają piosenki A Mikołaj pędzi
− będą rozwijać orientację przestrzenną
− będą rozwijać umiejętność klasyfikowania i przeliczania
− będą porównywać liczebność zbiorów
− zapoznają się ze znakami matematycznymi: =, <, >
− dowiedzą się, co znaczy wyrażenie pomocna dłoń
− dowiedzą się, kim jest wolontariusz
− zapoznają się z różnymi formami pomocy potrzebującym
− poznają literę y, Y: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wymienią oznaki zimy
− będą szukać oznak zimy na spacerze
− poznają liczbę 0
− wykonają zadania rozwijające orientację na kartce papieru
− wykonają eksperymenty ze śniegiem
− rozwiążą quiz dotyczący śniegu
− wykonają prace plastyczne Bałwanki oraz Biała zima
− rozwiną umiejętność tworzenia kodu
− wypowiedzą się na temat swoich zabawek
− utrwalą wiedzę na temat szanowania rzeczy – cudzych i swoich
− będą przeliczać elementy w dostępnym dla siebie zakresie
− wzbogacą zasób słownictwa
- nauczą się ról i kolęd do Jasełek
dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia
− poznają literę r, R: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają piosenki Idą święta i ją zaśpiewają
− poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
− dowiedzą się, w jaki sposób ludzie przekazują sobie życzenia
− zaprojektują kartki świąteczne
− odkryją zapis cyfrowy liczby 7
− poznają potrawy spożywane w święta Bożego Narodzenia
− wykonają stroik świąteczny
− wspólnie ubiorą choinkę
− ułożą własne, świąteczne życzenia
− będą uczestniczyły w wigilii przedszkolnej
− zapoznają się z tradycjami świątecznymi w wybranych krajach
− rozwiążą zagadki
− wykonają pracę plastyczną Kartka Świąteczna
Piosenka: A Mikołaj pędzi
Już na płatkach śniegu przyfrunęły święta
Teraz wszystkie dzieci marzą tylko prezentach
Sanie Mikołaja dzwonią dzwoneczkami
Święty Mikołaju bądź już wreszcie tutaj z nami
 
Ref: A Mikołaj pędzi a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł
 
Święty Mikołaju my ci pomożemy
I wszystkie prezenty szybko dzieciom rozniesiemy
Potem pod choinką siądziesz razem z nami
Też swój prezent znajdziesz w pięknym koszu z paczuszkami
 
Ref: A Mikołaj pędzi a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł
 
 
Plan pracy dydaktyczno - wychowawczej Listopad
TEMATY:
Tydzień 1: A deszcz pada i pada
Tydzień 2: Co powinienem wiedzieć o Polsce
Tydzień 3: Zdrowie naszym skarbem
Tydzień 4: Co ułatwia prace w domu
 
W listopadzie dzieci:
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Listopadowa pogoda
− poznają literę i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− rozwiążą zagadki
− wezmą udział w zabawach matematycznych
− poznają liczbę 5
− będą rozwijać wyobraźnię
− dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie
− będą prowadzić obserwacje
− poznają wybrane zjawiska atmosferyczne
− wykonają pracę plastyczną Deszczowe chmury
− wysłuchają Legendy o złotej kaczce, w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek,
i opowiadania Klaudii Cebuli Opowieść o Polsce, której nie było
− poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają cyfrę 6
− zapoznają się z kulturą ludową
− zapoznają się z wyglądem strojów ludowych
− będą mówić o znanych Polkach i Polakach
− nauczą się Hymnu Polski
− dowiedzą się, czym jest niepodległość
− wykonają pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości
− rozwiną umiejętność tworzenia kodu.
wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Najlepszy lekarz na świecie
− wysłuchają wierszy: Laury Łącz Zdrowe odżywianie, Agaty Widzowskiej Najlepszy lekarz
na świecie iJadwigi Koczanowskiej Katar
− poznają literę d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Żyj zdrowo
− poznają figurę geometryczną – prostokąt
− utrwalą wiedzę na temat znaczenia ruchu w życiu człowieka
− będą wypowiadać się na temat zdrowego odżywiania
− utrwalą nazwy specjalizacji lekarskich
− dowiedzą się, na czym polega praca lekarzy różnych specjalizacji
− utrwalą prawidłowy sposób mycia rąk
− będą wykonywać ćwiczenia utrwalające poznane litery
− utrwalą wiedzę na temat praw i obowiązków dzieci
wysłuchają i nauczą się piosenki Domowe urządzenia
− poznają literę k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− rozwiążą zagadki o urządzeniach elektrycznych
− wyznaczą część wspólną zbiorów
− wypowiedzą się na temat domowych obowiązków
− porównają urządzenia z dawnych lat i współczesne
− poszerzą słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych
− będą rozwijać myślenie twórcze
− wykonają pracę plastyczną Urządzenia w przyszłości
− będą wykonywać ćwiczenia utrwalające znajomość poznanych liter
− zdobędą informacje na temat nowoczesnych technologii
 

Piosenka "GRUBY MISIO", sł. Tomasz Klaman

 Jestem sobie gruby misio,

a na imię to mam Krzysio.

Siedze sobie, nic nie robie,

tylko klaszczę, tylko klaszczę sobie tak....

 

Jestem sobie gruby misio,

a na imię to mam Krzysio.

Siedze sobie, nic nie robie,

tylko gram na kolankach tak... 

 

Jestem sobie gruby misio,

a na imię to mam Krzysio.

Siedze sobie, nic nie robie,

tylko tupię, tylko tupię sobie tak...

 

Jestem sobie gruby misio,

a na imię to mam Krzysio.

Siedze sobie, nic nie robie,

tylko kląskam, tylko kląskam sobie tak...

V.

Jestem sobie gruby misio,

a na imię to mam Krzysio.

Siedze sobie, nic nie robie,

tylko śpiewam, tylko śpiewam sobie tak: la,la,la....

 
Hymn Polski: "Mazurek Dąbrowskiego"
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz, Dąbrowski...

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.

Marsz, marsz, Dąbrowski...

 
 
 
 
Plan pracy dydaktyczno - wychowawczej Pażdziernik
TEMATY:
Tydzień 1: Jesień w sadzie, w ogrodzie
Tydzień 2: Zwierzęta jesienią
Tydzień 3: Moja rodzina i mój dom
Tydzień 4: Domowi ulubieńcy
 
W październiku dzieci:
- będą brać udział w ćwiczeniach słuchu fonematycznego
− poznają literę o, O: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają ciekawostek o osach
− wysłuchają piosenki Jesienna wycieczka i ją zaśpiewają
− dokonają syntezy głoskowej
− odkryją zapis cyfrowy liczb 1 i 2
- poznają literę a, A: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wzbogacą wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy
− odkryją zapis cyfrowy liczby 3
− rozwiną umiejętność pracy w grupie
− rozwiążą quiz o jeżu
− rozpoznają głoski w nagłosie 
− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Moja rodzina
− wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny
− wypowiedzą się na temat swoich rodzin
− poznają literę m – małą i wielką, drukowaną i pisaną
− utrwalą wiadomości o figurach geometrycznych
− poznają figurę geometryczną − trójkąt
− dowiedzą się, czym są prawa, a czym obowiązki
wzbogacą słownictwo podczas zabaw językowych
− poznają literę e, E: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Mój kochany pies
− wzbogacą swoją wiedzę na temat wyglądu, zwyczajów i życia zwierząt domowych
− poznają cyfrę 4
− poznają sposoby właściwej opieki nad zwierzętami
− dowiedzą się, w jaki sposób bronić się przed atakiem psa
− dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt
− wykonają pracę plastyczną Mój pupil
− rozwiążą zagadki o zwierzętach

Piosenka: Jesienna wycieczka

Zabrał dziadek na wycieczkę
Tomka, Jasia i Haneczkę.
Idą sobie leśną dróżką,
a wiatr szepcze im na uszko:


Ref.: Tak, tak, tak, tak
tak jesień wita nas.
Tak, tak, tak, tak,
jesieni nadszedł czas.


Nagle kasztan z drzewa skoczył,
w złote liście się potoczył.
Za nim leci drugi, trzeci
wprost pod nogi naszych dzieci.


Ref.: Pac, pac, pac, pac,
tak jesień wita nas.
Pac, pac, pac, pac,
jesieni nadszedł czas.


Woła Tomek: – Mam jednego!
Już znalazłem następnego!
Do kieszonki schowam sobie
i ludzika w domu zrobię.


Ref.: Pac, pac, pac, pac,
tak jesień wita nas.
Pac, pac, pac, pac,
jesieni nadszedł czas.

 
 
Plan pracy dydaktyczno - wychowawczej Wrzesień
TEMATY:
Tydzień 1: W przedszkolu
Tydzień 2: Oto ja
Tydzień 3: Moja droga do przedszkola
Tydzień 4: Jesień w parku, w lesie
 
We wrześniu dzieci:
− określą swój nastrój
− poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym
powietrzu
− zapoznają się ze znaczkami rozpoznawczymi
− zapoznają się z kodeksem przedszkolaka
− utrwalą umiejętność posługiwania się zwrotami grzecznościowymi
− będą rozpoznawać kolegów i koleżanki po opisie ich wyglądu
− poznają kąciki znajdujące się w przedszkolu i szkole
− poznają pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu i szkole
− nazwą osoby pracujące w przedszkolu
− wykonają pracę plastyczną 
− będą rozwijać świadomość, że każdy człowiek jest inny
− będą wyróżniać głoski w nagłosie
− będą rozwijać słuch fonematyczny
− poznają pojęcie głoska
− dokonają syntezy głoskowej
− będą doskonalić poczucie rytmu
− utrwalą orientację w schemacie własnego ciała
− utrwalą nazwy części ciała
− utrwalą zwroty powitalne
− wskażą swoje mocne strony
− opowiedzą o zainteresowaniach kolegów i koleżanek
− poznają zmysły
− poznają figurę geometryczną − koło
− utrwalą wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych
− utrwalą numery alarmowe
− poznają oznaki jesieni
− pójdą na wycieczkę do parku
− urządzą kącik przyrody
− poznają figurę geometryczną – kwadrat
− ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego
− wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni
− dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące
− dowiedzą się, dlaczego liście zmieniają kolor
− poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny
− wezmą udział w zabawach parateatralnych
− wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego
 
Piosenka "Mam 6 lat"
Ref: Ja mam sześć lat, ty masz sześć lat,
 a wokół nas niezwykły świat.
 I tyle różnych przygód co dzień,
 ile tylko wymarzę sobie.
1. Pojadę w podróż dookoła świata,
 by zwiedzić inne kraje i poznać innych ludzi,
 przepłynąć wszystkie oceany
 i wspiąć się na najwyższe góry.
Ref.: Ja mam sześć lat…
2. Mateusz mówi, że ciągle się nudzi,
 Ola się o coś gniewa i płacze, i marudzi.
 Ja pływam w morzu z delfinami,
 buduję wigwam z Indianami.
Ref.: Ja mam sześć lat…
3. Statek zabierze mnie na piękne wyspy,
 samolot gdzieś daleko, gdzieś na nieznane lądy.
 Ja się nie martwię i nie smucę,
 ja wciąż wyruszam po przygody.
Ref.: Ja mam sześć lat…