MOTYLE
MOTYLE
WYCHOWAWCA : ANNA ĆWKLIŃSKA
MAŁGORZATA SAMCIK
Wrzesień
PIOSENKA
MOTYLE
My jesteśmy motylkami Kolorowe skrzydła mamy I fruwamy tu i tam Gdzie słoneczko świeci nam
I na dół i w górę z kwiatka na kwiatek Tu z przodu stokrotka a z tyłu bławatek Więc lecę radośnie to tu i tam Bo skrzydełka przecież mam
My motylki tak już mamy Że latamy nad łąkami Możesz z nami lecieć też Jeśli tylko tego chcesz
I na dół i w górę z kwiatka na kwiatek Tu z przodu stokrotka a z tyłu bławatek Więc lecę radośnie to tu i tam Bo skrzydełka przecież mam
BLOKI TEMATYCZNE:
I W PRZEDSZKOLU
II OTO JA
III MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
IV JESIEŃ W PARKU , W LESIE
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy,
- rozmowa na temat wakacyjnych wspomnień,
- zachęcanie do nawiązywania kontaktów,
- doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie,
- tworzenie kodeksu grupowego,
- kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- nauka melodii i tekstu piosenki,
- zapoznanie się z kącikami tematycznymi w przedszkolu,
- kształtowanie umiejętności liczenia.
- rozwijanie umiejętności plastycznych,
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
- rozwijanie koncentracji i uwagi,
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- poszerzanie wiadomości o sobie,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
- przypomnienie nazw części ciała,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
- ćwiczenie umiejętności poprawnego operowania głosem podczas śpiewu,
- doskonalenie poczucia rytmu,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozpoznawanie podstawowych zmysłów,
- rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
- rozwijanie umiejętności poruszania się po drodze,
- rozpoznanie sygnalizacji świetlnej,
- rozwijanie aparatu głosu,
- kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej,
- zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi,
- poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny,
- integracja z grupą rówieśniczą.
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku,
- rozpoznawanie drzew po liściach i owocach.
Październik
BLOKI TEMATYCZNEI
JESIEŃ W SADZIE, W ORODZIE
-W sadzie jesienią
-Liczymy owoce
-W jesiennym ogrodzie
-Przetwory z warzyw i owoców
-Jesienny koszyk
II ZWIERZĘTA JESIENIĄ
-Przygotowania zwierząt do zimy
-W dziupli rudej wiewiórki
-Kolczasty zwierz-jeż
-Ptaki
-Jesienne zwierzęta
III MOJA RODZINA I MÓJ DOM
-Kochamy swoich najbliższych
-Kim dla siebie jesteśmy?
-Mój dom
-Spędzamy ze sobą czas
-Portret mojej rodziny
IV DOMOWI ULUBIEŃCY
-Co cieszy zwierzęta?
-Cztery pieski
-Kocie zwyczaje
-Zwierzęta ze schroniska
-Mój pupil
Przewidywane umiejętności dziecka:
- bawi się zgodnie z innymi dziećmi,
-bierze czynny udział w zabawach integrujących grupę,
-współdziała z innymi,
- potrafi się przedstawić,
-nazywa emocje,
- jest aktywne w czasie zajęć,
- zna bohaterów naszych podręczników,
- buduje dłuższe wypowiedzi,
-zna zasady zachowania,
- pamięta o zasadach bezpieczeństwa,
- tańczy i śpiewa razem z innymi,
- wspólnie z innymi tworzy kodeks zasad,
- przestrzega zasad ustalonego kodeksu,
- zna zasady panujące na placu zabaw,
- jest sprawne ruchowo,
- poprawnie wykonuje skoki,
- pokonuje przeszkody skacząc obunóż,
- orientuje się w schemacie własnego ciała,
- doskonali poczucie rytmu,
- odtwarza usłyszany rytm,
- dokonuje syntezy sylabowej,
- słucha uważnie opowiadania,
- odpowiada na pytania,
- określa prawidłowe zachowania dzieci,
- wie jak narysować portret,
- rysuje na określony temat,
- prawidłowo posługuje się kredkami,
- ogląda z uwagą i zainteresowaniem film,
- wypowiada się na forum grupy nt. treści filmu,
- samodzielnie wykonuje pracę plastyczną dbając o jej estetykę,
- rozpoznaje i nazywa znaki drogowe, klasyfikuje je według określonej cechy,
- wycina po śladzie podstawowe figury,
- wie jak wygląda sygnalizator świetlny,
- zna numery alarmowe na policję, straż pożarną oraz pogotowie,
- wie jak prawidłowo udzielać pierwszej pomocy,
- zna i wymienia cechy charakterystyczne dla jesieni,
- rozpoznaje i nazywa gatunki drzew iglastych i liściastych,
- wymienia nazwy dni tygodnia według kolejności,
- określa: jaki jest dzisiaj dzień tygodnia,
- maluje farbami na określony temat,
- posługuje się pojęciami duży-mały,
- prawidłowo przelicza elementy zbiorów,
- nazywa poszczególne owoce,
- lepi z plasteliny okazy warzyw,
- zna zwyczaje zwierząt w czasie jesienno- zimowego okresu,
- wie, czym jest schronisko dla zwierząt i jak dbać o zwierzęta,
- potrafi wymienić członków rodziny,
- zna figury geometryczne tj.: koło, kwadrat, trójkąt,
- poznaje literę o,O, a, A, m, M, e, E, w toku zabaw,
- odkywa zapis cyfrowy liczb : 1, 2, 3, 4,
- doskonali umiejętność tworzenia kodów.
Na straganie
Jan Brzechwa
Na straganie w dzień targowy
Takie słyszy się rozmowy:
„Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze”.
„Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”
Rzecze na to kalarepka:
„Spójrz na rzepę - ta jest krzepka!”
Groch po brzuszku rzepę klepie:
„Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”
„Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.
Lecz pietruszka - z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może”.
„A to feler” -
Westchnął seler.
Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:
„Mój buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”
Burak tylko nos zatyka:
„Niech no pani prędzej zmyka,
Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy pani wszyscy płaczą”.
„A to feler” -
Westchnął seler.
Naraz słychać głos fasoli:
„Gdzie się pani tu gramoli?!”
„Nie bądź dla mnie taka wielka” -
Odpowiada jej brukselka.
„Widzieliście, jaka krewka!” -
Zaperzyła się marchewka.
„Niech rozsądzi nas kapusta!”
„Co, kapusta?! Głowa pusta?!”
A kapusta rzecze smutnie:
„Moi drodzy, po co kłótnie,
Po co wasze swary głupie,
Wnet i tak zginiemy w zupie!”
„A to feler” -
Westchnął seler.
Listopad
BLOKI TEMATYCZNE :
I A DESZCZPADA I PADA
II CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE
III ZDROWIE NASZYM SKARBEM
IV CO UŁATWIA PRACE W DOMU
6 LISTOPADA
GRUDZIEŃ
BLOKI TEMATYCZNE :
I ZIMA JEST CORAZ BLIŻEJ
II ODWIEZINY MIKOŁAJA
III ZABAWKI
IV MAGIA ŚWIĄT
JUŻ BLISKO KOLĘDA
Gdy w pokoju wyrośnie choinka Łańcuszkami bombkami zaświeci
To znaczy że już Święta Że już blisko kolęda Że Mikołaj przyjedzie do dzieci Hej kolęda kolęda
Gdy opłatek już leży na stole Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie
To znaczy że już Święta Że już blisko kolęda Że Mikołaj przyjedzie do Ciebie Hej kolęda kolęda
Gdy upieką się słodkie makowce I głos dzwonka z daleka zawoła
To znaczy że już Święta Że już blisko kolęda I za drzwiami już stoi Mikołaj Hej kolęda kolęda
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
rozwijanie mowy,
usprawnianie motoryki małej,
rozwijanie umiejętności przeliczania,
rozwijanie umiejętności określania wielkości,
ilustrowanie piosenki ruchem,
rozwijanie reakcji na ustalone sygnały,
kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
rozwijanie sprawności fizycznej,
zapoznanie z oznakami zimy,
rozwijanie umiejętności liczenia,
rozwijanie umiejętności matematycznych,
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
zapoznanie z tradycjami świątecznymi,
zapoznanie z zabawkami z przeszłości,
integrowanie grupy.
Styczeń 2024!
Witamy Nowy Rok !
„Dziś dla babci słońce mamy” – wiersz
Dziś dla babci słońce mamy
I całuski dla dziadziusia
Dziś życzenia wnuczek składa
I piosenki śpiewa wnusia
Aby babcia i dziadziuś
W zdrowiu długo żyli,
Aby uśmiech dla nas mieli
W każdej wolnej chwili.
Piosenka „Babcia i dziadek”
1. Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki, chude rączki, i lubiła jeść cukierki oraz pączki.
Ref:I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co , i co , to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.
2. A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!
Ref. I co , i co , że dziadek urósł trochę ,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.
I co , i co , to ważne że mam dziadka ,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!
3.Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.
Ref. I co , i co , że trochę nam urośli , że nie są dzieciakami ,
że ważni z nich dorośli.
I co , i co , to ważne że są z nami , niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.
L U T Y
I – BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI
W pierwszym tygodniu lutego dzieci:
- zapoznają się z opowiadaniem Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby: „Stare baśnie”,
- będą wzbogacać słownictwo,
- rozwiążą zagadki słuchowe,
- będą oglądać liczne książeczki i baśnie,
- dowiedzą się jak wygląda litera g, G,
- poznają liczbę 8,
- będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie,
- będą rozwiązywać zagadki ruchowe,
- dowiedzą się, kto zajmuje się tworzeniem książki,
- stworzą własne książeczki oraz zakładki do książek,
- będą rozwiązywać rebusy fonetyczne,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Bajkowe marzenia" (sł. i muz. Krystyna Gowik).
F E R I E Z I M O W E (12.02-23.02.2024 r.)
IV – ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT
W czwartym tygodniu lutego dzieci:
-będą rozwijać wyobraźnię,
- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby: „Wegetozaur”,
- poznają etymologię słowa dinozaur,
- poznają literę z, Z, p, P,
- będą utrwalać poznane dotychczas litery,
- poznają różne rodzaje dinozaurów,
- będą utrwalać umiejętności językowe,
- poznają liczbę 9,
- zapoznają się z odejmowaniem na konkretach,
- dowiedzą się, czym zajmuje się paleontolog,
- będą rozwijać słownictwo,
- wezmą udział w grze podłogowej,
- wykonają pracę plastyczną: „ Wizyta w lesie jurajskim”,
- będą obserwowały eksperyment – wulkan,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Jaki to dinozaur?" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
M A R Z E C
I – W DZIECIĘCYM LABORATORIUM
W pierwszym tygodniu marca dzieci:
- wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej: „Niezwykłe miejsce”,
- wezmą udział w zabawach logorytmicznych,
- stworzą plakat dot. Laboratorium,
- wykonają liczne eksperymenty wraz z Nauczycielem:
1) Magiczne kolory (mleko w spodku, kolorowe cukierki)
2) Niewidzialna wiadomość (mleko w spodku, biała kartka formatu A4, pędzelek, świeczki)
3) Jak nadmuchać balon? (ocet, soda oczyszczona, mała szklana butelka, lejek, balon)
4) Lampa lawa (olej, barwnik spożywczy, pipeta, tabletki musujące -np. multiwitamina, słoik, woda, zakraplacz)
5) Naelektryzowane balony (balony, kawałki papieru)
6) Wirujące balony (sześć balonów, taśma dwustronna, suszarka)
7) Dwa bieguny, Labirynt (magnesy, kartki A4 bloku technicznego, kredki, spinacze, wycinanka)
- zakodują drogę naukowca do laboratorium,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Chmura w słoiku” (sł. i muz. Krystyna Gowik).
II – POGODA MARCOWA
W drugim tygodniu marca dzieci:
- wezmą udział w zabawie dźwiękonaśladowczej,
- wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego: „Marcowy dzień”, „Mieszanie kolorów”,
- dowiedzą się, kiedy używa się powiedzenia: W marcu jak w garncu,
- uzupełnią kalendarz pogody,
- poznają literę u, U,
- poznają oznaki wiosny,
- wykonają masażyki,
- przygotują przedszkolny ogródek,
- dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina,
- wykonają wiosenny kącik przyrodniczy w Sali,
- dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a niektóre nie,
- dowiedzą się, jak „ubierać się na cebulkę”,
- wykonają pracę plastyczną: „Marcowe ubrania”,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Wołanie wiosny” (sł. i muz. Krystyna Gowik).
III – WIOSNO, ACH TO TY!
W trzecim tygodniu marca dzieci:
- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby: „Ptaki”,
- wykonają pracę plastyczną: „Kolory Wiosny”,
- poznają literę c, C,
- poznają liczbę 10,
- utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę,
- poznają ciekawostki na temat wybranych odmian ptaków,
- dowiedzą się, jak zbudowane są ptasie pióra,
- ułożą z figur geometrycznych dowolne ptaki,
- dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika,
- utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych,
- powiedzą, jakie prace należy wykonać wiosną w ogrodzie,
- powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków,
- będą dzielić wyrazy na sylaby, i wyodrębniać w nich pierwsze głoski,
- dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie,
- utrwalą nazwy kwiatów wiosennych,
- PIOSENKA TYGODNIA: - "Kolorowa Pani Wiosna” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
IV – WIELKANOC
W czwartym tygodniu marca dzieci:
- wezmą udział w licznych zabawach orientacyjno-porządkowych,
- będą rozwijać wyobraźnię oraz kreatywność,
- zapoznają się z opowiadaniem Stanisława Karaszewskiego: „Wielkanocny koszyczek”,
- poznają wygląd koszyczka wielkanocnego,
- będą utrwalać poznane litery,
- poznają literę j, J,
- zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi,
- będą farbować jaja wielkanocne, posieją rzeżuchę,
- będą rozwiązywać zadania tekstowe,
- dowiedzą się, co robi się w „śmigus-dyngus”,
- wezmą udział w improwizacji,
-wykonają pracę plastyczną „Śmigus- dyngus”,PIOSENKA TYGODNIA: - "Koszyczek dobrych życzeń” (sł. i muz. Krys
tyna Gowik).
KWIECIEŃ
I - MAMY RÓŻNE CHARAKTERY
W pierwszym tygodniu dzieci:
- poznają wiersz Agaty Widzowskiej: "Uczucia",
- wykonają plakat przedstawiający piramidę dobrych uczynków,
- stworzą drzewo wartości,
- poznają wartości: dłuższy, krótszy,
- odkryją zapis litery ł, Ł,
- odróżnią zachowania negatywne i pozytywne,
- wypowiedzą się na temat przyjaźni,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Ja jestem inny i inny jesteś Ty” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
II - WIOSNA NA WSI
W drugim tygodniu dzieci:
- poznają literę f, F
- będą nazywać pomieszczenia znajdujące się na gospodarstwie wiejskim,
- dowiedzą się na czym polega praca rolnika,
- ułożą historyjkę obrazkową,
- będą układać zdania z określonymi wyrazami,
- wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych,
- dowiedzą się jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt,
- będą szacować wagę przedmiotów,
- rozwiążą zagadki,
- poznają emocję: zazdrość,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Na wiejskim podwórku” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
III - DBAMY O PRZYRODĘ
W trzecim tygodniu dzieci:
- dowiedzą się jak wygląda litera ż, Ż,
- dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemii,
- powiedzą, dlaczego nie wolno niszczyć przyrody,
- wykonają pracę plastyczną: Dzień Ziemii,
- określą, czym jest dług ekologiczny,
- powiedzą, jak można dbać o planetę Ziemię,
- utrwalą układanie rytmów,
- utrwala zasady segregacji śmieci,
- utrwalą umiejętności kodowania,
- wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Dzieci mogą wszystko” (sł. i muz. Krystyna Gowik)
IV- POLSKA - MOJA OJCZYZNA
W czwartym tygodniu dzieci :
- poznają legendę o powstaniu Warszawy,
- poznają literę h, H,
- zbudują pociąg z literami,
- będą rozwijać słownictwo,
- dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe,
- poznają narzędzia do pomiaru płynów,
- wysłuchają hymnu Polski,
- wezmą udział w quizie o Polsce,
- poznają flagi różnych państw,
- wykonają pacę plastyczną Flaga Rzeczpospolitej Polskiej, stworzą kotyliony,
- dowiedzą się, kiedy obchodzone jest Święto Flagi,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Jest taki kraj” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
MAJ
I- PUK, PUK TO JA SZTUKA
W TYM TYGODNIU DZIECI:
- wezmą udział w zabawach orientacyjno-porzadkowych
- będą rozwijać percepcję słuchową
- wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej " Koncert"
- grupowo wykonają instrument
- wysłuchają i nauczą się piosenki" Gdzie mieszka sztuka?"
- będą zachowywać się jak aktorzy
- dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym
- będą wypoiadać się na temat zawodów
- wezmą udział w zabawie rozwijającej logiczne myślenie
- wykonają mozaiki
- zagrają dwa warianty gry z kapslami
wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki
II-W ŚWIECIE ZWIERZĄT
Dzieci w tym tygodniu:
- dowiedzą się , czym jest sawanna i jakie zwierzęta ją zamieszkują
- rozwiążą zagadki
- dowiedzą się, kto to jest nurek
- będą rozwiązywać zagadki
- będą rozwiązywać zadania tekstowe
- poznają emocje, jaką jest wstyd
- utworzą nazwy miast i ulic od nazw zwierząt
- wykonają prace plastyczną lornetki
- określą charakterystyczne cechy zwierząt
- dowiedzą się jakie zwierzęt zamieszkują morza i oceany
- będą składać w całość obrazki
III- CO PISZCZY W TRAWIE?
W tym tygodniu dzieci:
- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strekowskiej- Zaremby " Barwy ochronne"
- wysłuchaja wiersza i rymowanki Martyny Marzec
- wysłuchają i nauczą się piosenki " Karuzela na łące"
- wykonaja prace plastyczną
- poznają nazwy roślin i zwierząt
- będą rozrózniać zioła na łące
- usprawnią koordynację wzrokowo- ruchową
- będą naśladować odgłosy zwierząt
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- utrwalą zasady układania rytmu
- dowiedzą się czym jest zielnik
- utrwalą umiejętność kodowania
IV- MOJA MAMA I MÓJ TATA
W tym tygodniu dzieci:
- określą swój nastrój
- dowiedzą się, jakie daty w kalendarzu oznaczaja Dzien Matki i Ojca
- nauczą się piosenki " Kochamy mamę i tatę "
- wykonają upominek dla rodziców
- poszerzą wiedzę o rodzicach
- wezmą udział w zabawach logopedycznych
- będą uczestniczyły w zabawach konstrukcyjnych
- będą przeliczały w dostępnym dla siebie zakresie
- obejrzą rodzinne fotografie
- będą kolorowały kredą
- rozwiążą zagadki pantomimiczne
- dowiedzą się, jaką rolę w życiu dziecka pełni mama i tata
CZERWIEC
I- CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA?
W pierwszym tygodniu czerwca dzieci:
-określają swój nastrój
- wezmą udział w zabawach orientacyjno porządkowych
-wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej " Sposób na dobry dzień"
- wysłuchają i nauczą się piosenki Dzieci z całego świata
- wezmą udział w zabawach integracyjnych
- będą doskonalić umiejętność przeliczania
- nauczą się tolerancji
- wykonają eksperyment
- zaznaczą w kalendarzu kiedy obchodzi się Dzień Dziecka
- wykonają pracę plastyczną Prezent dla przyjaciela
II- LATO, LATO, LATO CZEKA
W drugim tygodniu dzieci:
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej " Lato czy Zima" oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego " Burzliwe popołudnie"
- wymyślą hasło na powitanie lata
- wykonają postac Pani Lato
- będą układać zdania
- będą degustowac owoce lata
- wysłuchaja i nauczą się piosenki " Bilet od Pani Lato"
- będą rozwijac umiejętność odejmowania i dodawania
- będą rozwijać logiczne myślenie
- wykonają kolaż wymarzone podwórko
- będą uczyć się współpracy w grupie
- wykonają prace plastyczną Sposób na ochłodę- pawie wachlarze, Moda letnia
- dowiedzą się, jak należy chronić się przed słońcem
III- WKRÓTCE WAKACJE
W tym tygodniu dzieci:
- określą swój nastrój
- wysłuchają i nauczą się piosenki Wakacyjne porady
- wykonają pracę plastyczną Nadszedł czas pożegnania
- określą, co kojarzy im się z latem
- określą, gdzie poruszają się wskazane pojazdy
- zapoznaja się z różnymi nakryciami głowy
- wezmą udział w zabawach badawczych
- określą stosunki przestrzenne
-powiedzą coś miłego o koleżance, koledze z grupy
- utworzą historyjkę na temat wakacji
IV- ZWIEDZAMY ŚWIAT
W tym tygodniu dzieci :
- wysłuchają i nauczą się piosenki " Zwiedzamy świat"
- wykonają pracę plastyczną " Wymarzona podróż"
- dowiedzą się, z jakimi sąsiadami graniczy Polska
- dowiedzą się, co oznacza podróżować
- zapoznają się z globusem
- poznają bliżej wybrane kraje
- będą uczestniczyły w doświadczeniach
- obejrzą książki przyrodnicze
- poznają kilka słów w języku obcym
- dowiedzą się, jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać na wakacjach
- wspólnie ułożą mapę myśli
- będą liczyć w dostępnym dla siebie zakresie
- dowiedzą się , jakie są tańce narodowe