MOTYLE
MOTYLE
Wychowawca Anna Franczyk - Pakmur
WRZESIEŃ
Tematyka tygodniowa:
- WITAJ PRZEDSZKOLE
- RAZEM JEST WESELEJ
- NASZE EMOCJE I UCZUCIA
- POWITANIE JESIENI
W tym miesiącu dziecko:
-pozna swoją nową salę, koleżanki i kolegów,
- dowie się jak korzystać z kącików zainteresowań,
- pozna zasady zgodnej zabawy,
- utrwali, pozna imiona koleżanek i kolegów,
- wzbogaci słownik czynny (nazwy zabawek),
- zbuduje wieżę z klocków wg wzoru oraz wg własnego pomysłu,
- utrwali umiejętność samodzielnego jedzenia,
- pozna pląs ze śpiewem „Krasnoludki”
- nawiązuje pozytywne relacje w grupie,
- rozpozna swój znaczek rozpoznawczy spośród wielu innych,
- wyróżni i policzy części ciała,
- odłoży zabawki na miejsce po skończonej zabawie,
- opowie co się dzieje na obrazku,
- używa form grzecznościowych,
- poczyni próby nazywania swoich uczuć,
- zaniesie zabawki na wskazane miejsce,
- wyrazi w zabawie swoje emocje,
- usprawni narządy mowy podczas naśladowania odgłosów zwierząt,
- połączy zdjęcia dzieci z właściwymi Emotkami,
- szanuje zabawki,
-współdziała w zabawie z innymi,
- zbierze „skarby jesieni” do kącika przyrody,
- wzbogaci słownik czynny i bierny przez nazywanie darów jesieni,
- dokona klasyfikacji listków i figur geometrycznych ze względu na wielkość, kształt, kolor,
- poczyni próby celowania szyszką do obręczy
WIERSZ
Mały motylek po łące lata
Chce policzyć kwiatki
Dla swojego brata
Ale nie mógł tego zrobić
Bo był za malutki
Policz z nim więc Ty
Jeden, dwa, trzy
PIOSENKA
Jesteśmy Motylki, cały dzień fruwamy
Cały dzień fruwamy
Najładniejszych kwiatów na łące szukamy x2
Skrzydełko, skrzydełko, nóżki i wąsiki
Fruwają Motylki po łące w takt muzyki.
PAŹDZIERNIK
Tematyka tygodniowa:
- W SADZIE I W OGRODZIE
- ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS
- DBAMY O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO
- WAŻNE WYNALAZKI
- SPOSÓB NA JESIENNĄ SZARUGĘ
W tym miesiącu dziecko:
- pozna nazwy owoców i warzyw,
- porówna liczebność zbiorów,
- porządkuje salę po skończonej zabawie,
- utrwali nazwy owoców i warzyw,
- pozna walory zdrowotne owoców i warzyw,
- weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych,
- nazwie kolory jesiennych liści,
- zagra na instrumentach: kołatce i marakasach,
- dobierze do liści ich cienie,
- pozna/utrwali figurę geometryczną – koło,
- pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego,
- pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię,
- pozna znaczenie kilku znaków drogowych,
- pozna numer alarmowy 112,
- odtworzy dźwięk pojazdów uprzywilejowanych,
- rozwinie umiejętność różnicowania pojęć: dużo, mało, tyle samo,
- wzbogaci słownictwo o nazwy pojazdów wodnych, lądowych, powietrznych,
- pozna nazwy urządzeń technicznych,
- pogrupuje śrubki i nakrętki,
- zatańczy przy muzyce wg instrukcji nauczyciela
WIERSZ „Ulubiony owoc”
Dzisiaj chce powiedzieć Wam:
ulubiony owoc mam!
W sadzie wisi na jabłoni,
później trafia do mej dłoni.
Lubię soki, lubię dżem,
w cieście jabłko także zjem.
W poniedziałek albo wtorek
jabłko mam na podwieczorek.
WIERSZ „Jesienne skarby”
Kolorowe liście mam,
piękny bukiet zrobię sam.
Widzę też kasztany wszędzie,
z nich to zaraz ludzik będzie.
Z jarzębiny sznur korali
podaruję lalce Ali.
PIOSENKA "Kolorowe listki"
1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
kolorowe listki na wietrze szumiały.
Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło
szu, szu , szu wirowały w koło. / bis
2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis
3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.
Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,
cicho, sza, oczka zamykają. / bis