Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

MOTYLE

 

                                                

 

MOTYLE 

Wychowawca Anna Franczyk - Pakmur

 

 

WRZESIEŃ 

 

Tematyka tygodniowa: 

  1. WITAJ PRZEDSZKOLE
  2. RAZEM JEST WESELEJ
  3. NASZE EMOCJE I UCZUCIA
  4. POWITANIE JESIENI

W tym miesiącu dziecko:

-pozna swoją nową salę, koleżanki i kolegów,

- dowie się jak korzystać z kącików zainteresowań,

- pozna zasady zgodnej zabawy,

- utrwali, pozna  imiona koleżanek i kolegów,

- wzbogaci słownik czynny (nazwy zabawek),

- zbuduje wieżę z klocków wg wzoru oraz wg własnego pomysłu,

- utrwali umiejętność samodzielnego jedzenia,

- pozna pląs ze śpiewem „Krasnoludki”

- nawiązuje pozytywne relacje w grupie,

- rozpozna swój znaczek rozpoznawczy spośród wielu innych,

- wyróżni i policzy części ciała,

- odłoży zabawki na miejsce po skończonej zabawie,

- opowie co się dzieje na obrazku,

- używa  form grzecznościowych,

- poczyni próby nazywania swoich uczuć,

- zaniesie zabawki na wskazane miejsce,

- wyrazi w zabawie swoje emocje,

- usprawni narządy mowy podczas naśladowania odgłosów zwierząt,

- połączy zdjęcia dzieci z właściwymi Emotkami,

- szanuje zabawki,

-współdziała w zabawie z innymi,

- zbierze „skarby jesieni” do kącika przyrody,

- wzbogaci słownik czynny i bierny przez nazywanie darów jesieni,

- dokona klasyfikacji listków i figur geometrycznych ze względu na wielkość, kształt, kolor,

- poczyni próby celowania szyszką do obręczy

 

WIERSZ 

Mały motylek po łące lata

Chce policzyć kwiatki

Dla swojego brata

Ale nie mógł tego zrobić 

Bo był za malutki 

Policz z nim więc Ty 

Jeden, dwa, trzy 

 

PIOSENKA 

Jesteśmy Motylki, cały dzień fruwamy

Cały dzień fruwamy

Najładniejszych  kwiatów na łące szukamy x2

Skrzydełko, skrzydełko, nóżki i wąsiki

Fruwają Motylki po łące w takt muzyki.

 

PAŹDZIERNIK 

Tematyka tygodniowa: 

  1. W SADZIE I W OGRODZIE
  2. ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS
  3. DBAMY O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO
  4. WAŻNE WYNALAZKI
  5. SPOSÓB NA JESIENNĄ SZARUGĘ

 

W tym miesiącu dziecko:

- pozna nazwy owoców i warzyw,

- porówna liczebność zbiorów,

- porządkuje salę po skończonej zabawie,

- utrwali nazwy owoców i warzyw,

- pozna walory zdrowotne owoców i warzyw,

- weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych,

- nazwie kolory jesiennych liści,

- zagra na instrumentach: kołatce i marakasach,

- dobierze do liści ich cienie,

- pozna/utrwali figurę geometryczną – koło,

- pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego,

- pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię,

- pozna znaczenie kilku znaków drogowych,

- pozna numer alarmowy 112,

- odtworzy dźwięk pojazdów uprzywilejowanych,

- rozwinie umiejętność różnicowania pojęć: dużo, mało, tyle samo,

- wzbogaci słownictwo o nazwy pojazdów wodnych, lądowych, powietrznych,

- pozna nazwy urządzeń technicznych,

- pogrupuje śrubki i nakrętki,

- zatańczy przy muzyce wg instrukcji nauczyciela

 

WIERSZ  „Ulubiony owoc”

Dzisiaj chce powiedzieć Wam:

ulubiony owoc mam!

W sadzie wisi na  jabłoni,

później trafia do mej dłoni.

Lubię soki, lubię dżem,

w cieście jabłko także zjem.

W poniedziałek albo wtorek

jabłko mam na podwieczorek.

 

WIERSZ  „Jesienne skarby”

Kolorowe liście mam,

piękny bukiet zrobię sam.

Widzę też kasztany wszędzie,

 z nich to zaraz ludzik będzie.

Z jarzębiny sznur korali

podaruję lalce Ali.

PIOSENKA "Kolorowe listki"

        1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

            kolorowe listki na wietrze szumiały.

            Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło

                   szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

         2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

             kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

             Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

                    hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis

         3. Kolorowe listki spadły już na trawę,

             kolorowe listki skończyły zabawę.

             Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,

                    cicho, sza, oczka zamykają. / bis