Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

MRÓWKI

GRUPA MRÓWKI

Wychowawca: Paulina Kobusińska

 

 

 

Michał Mrówka | Fabryka bajek

 

 

Serdecznie zapraszam na Zebranie Rodziców, które odbędzie się 01.09.2022r.

o godzinie 15.00 w sali na I piętrze. 

 

 

WRZESIEŃ

 

Prognoza pogody na wrzesień 2019. Czy będzie ciepło? Sprawdź długoterminową  prognozę pogody na wrzesień | Dziennik Polski

 

 

Tematyka kompleksowa w miesiącu wrześniu:

I „Co słychać w przedszkolu”

II „Jak być bezpiecznym?”

III „Jakie są moje supermoce?”

IV „Co się zmienia jesienią?”

V „Jak jesienią dbać o zdrowie?”

 

 

W tym miesiącu dzieci dowiedzą się:

− jakie imiona noszą ich rówieśnicy,

− jak ich rówieśnicy spędzili wakacje,

 − jakie zasady obowiązują w przedszkolu ,

− jakie zabawki są w sali przedszkolnej,

- jak wyglądają ich znaczki rozpoznawcze,

 − jak nazywają się instrumenty perkusyjne i jakie dźwięki wydają, 

 − kto pracuje w przedszkolu,

 − jakie pomieszczenia są w przedszkolu ,

− jakie dźwięki można usłyszeć w przedszkolu ,

− jak nazywają się wybrane części ciała człowieka ,

− co to znaczy grupa przedszkolna,

− czym ludzie różnią się między sobą,

- dlaczego ważna jest znajomość swojego nazwiska i adresu zamieszkania,

 − jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują w domu, w drodze do przedszkola i w sali przedszkolnej ,

− jakie służby udzielają pomocy w razie wypadku ,

− jak wyglądają pojazdy uprzywilejowane,

− jak w bezpieczny sposób należy przechodzić przez pasy,

− jak wezwać pomoc ,

− na jakim świetle przechodzimy na pasach, a na jakim stoimy,

- co to są czyjeś mocne strony ,

− jakie one same mają mocne strony,

 − jak rozwijać swoje zainteresowania i talenty,

− dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia,

 − jak można odprężyć się i zrelaksować ,

− jaki zmysłami poznajemy świat i jakie są ich nazwy ,

− jak nazywają się podstawowe emocje,

− dlaczego należy mówić o swoich uczuciach,

 − jak radzić sobie ze złością,

− na co zwracać uwagę podczas jesiennego spaceru,

− jakie są oznaki jesieni w parku, w lesie, a jakie w sadzie i ogrodzie ,

− jak wyglądają liście klonu i kasztanowca ,

− które grzyby są jadalne, a które trujące,

− jak wyglądają i jak smakują wybrane owoce i warzywa,

- co oznacza słowo zdrowie ,

− jak myć ręce i dlaczego do mycia rąk należy używać mydła,

− jak należy dbać o zdrowie ,

− dlaczego należy pić wodę,

− co należy jeść, aby być zdrowym,

− jakie znaczenie ma ruch dla zdrowia,

− co to znaczy spiżarnia ,

− jakie przetwory przygotowują ludzie na zimę.

 

 

MASZERUJĄ MRÓWKI- piosenka


1. Maszerują mrówki- raz i dwa,
Krok mają równiutki- razi dwa,
Choć droga daleka,
Żadna nie ucieka idą, idą, idą- raz i dwa!


Ref. Marsz, marsz raz i dwa,
Każda mrówka rade sobie da! (x2)


2. Mrówka za mróweczką- raz i dwa,
Idą wąską ścieżką- raz i dwa,
A że mrówki małe
Bardzo są wytrwałe idą, idą, idą- raz i dwa!


Ref. Marsz, marsz raz i dwa…

 

 

PAŹDZIERNIK

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa w miesiącu październiku:

I „Kto pracuje w przedszkolu”

II „Co mogę robić jesienią?”

III „Jakie plany na jesień mają zwierzęta?”

IV „Jakie są moje obowiązki?”

 

 

W tym miesiącu dzieci dowiedzą się:

- jakie zadania wykonuje nauczyciel,

− jak wygląda nauczyciel ,

− kto może być nauczycielem,

 − co lubi nauczyciel z przedszkola ,

− kto jeszcze pracuje w przedszkolu,

− czyim świętem jest Dzień Edukacji Narodowej oraz komu i jak składamy wtedy życzenia ,

− jaki prezent można ofiarować nauczycielowi w dniu jego święta,

- jakie zabawy są charakterystyczne dla jesieni

− jakie cechy ma jesienna pogoda,

 − jak należy ubierać się jesienią ,

− jakie czynności sprzyjają zdrowiu,

 − co to jest wiatr i jak go można wywołać,

− jakie przedmioty unosi wiatr,

− czy rośliny lubią wiatr ,

− jakie znaczenie ma wiatr,

 − w jakie zabawy można się bawić z jesiennym wiatrem,

- jak wyglądają i jakie zwyczaje jesienią mają wybrane zwierzęta, m.in. wiewiórki, niedźwiedzie, ptaki, zające i jeże,

− które ptaki przylatują na zimę do Polski, a które odlatują z Polski do ciepłych krajów,

 − jakie są głosy różnych ptaków ,

− jakie są jesienne przysmaki wiewiórek, zajęcy, jeży i ptaków,

− jak jesienią zmieniają się futra wiewiórki i zająca,

 − które zwierzęta zasypiają na zimę, a które nie zasypiają ,

− jakie dźwięki i odgłosy można usłyszeć jesienią w lesie,

− co to znaczy rodzina,

− jak nazywają się członkowie rodziny,

− co to są obowiązki i dlaczego należy się z nich wywiązywać,

− jakie czynności najczęściej wchodzą w zakres obowiązków,

− co to jest drzewo genealogiczne,

 − jakie prawa i obowiązki mają dzieci,

− czym się różnią lub w czym są podobne obowiązki mieszkańców miasta i mieszkańców wsi,

− jakie są charakterystyczne cechy miejscowości, w której mieszkają dzieci.

 

 

 

 

 

Piosenka

„Małe czerwone jabłuszko”

 

Małe czerwone jabłuszko

Tańczy pod drzewem i gruszką.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają.

Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.

Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką.

Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła

 

 

LISTOPAD

 

 

 

Tematyka kompleksowa w miesiącu listopad:

I „Manipulujemy i konstruujemy”

II „Co powinienem wiedzieć o Polsce?”

III „Jaki jest mój kraj?”

IV „Gdzie można zobaczyć Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?”

 

W tym miesiącu dzieci dowiedzą się:

− poznają pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni i ich używa: na, pod, za, przed,

- zna podstawowe figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt,

- klasyfikuje przedmioty według kształtu,

- potrafi kontynuować rozpoczęty rytm: koło, kwadrat, koło, itd. ,

- układa płaskie kompozycje według własnego pomysłu z różnorodnego materiału (kasztanów, żołędzi),

- jakiej są narodowości i jak się nazywa kraj, w którym mieszkają,

− jakie symbole narodowe ma Rzeczpospolita Polska ,

− jak wygląda flaga Polski i co symbolizują kolory na fladze – biały i czerwony ,

− jak wygląda godło Polski,

− jak brzmi hymn narodowy Polski ,

− dlaczego obowiązkiem każdego Polaka jest otaczanie symboli narodowych szacunkiem i czcią ,

- co to jest legenda ,

− czy wszystkie smoki wyglądają tak samo ,

− z jakich potraw słyną wybrane regiony Polski,

- jaki jest kosmos ,

− jak wygląda Układ Słoneczny,

− jak nazywają się planety krążące wokół Słońca,

 − jak wyglądają Słońce i gwiazdozbiór Wielka Niedźwiedzica ,

− jak wygląda Księżyc,

− jak nazywa się planeta, na której mieszkamy,

− co to jest planetarium i co w nim można zobaczyć ,

− jak wygląda rakieta i czym zajmuje się kosmonauta.

 

 

Wiersz

"Pada deszczyk".

Pada deszczyk, pada

od samego rana.

Pada deszczyk, pada,

zmoczył nam ubrania.

 

Przestań wreszcie płakać

chmurko nadąsana,

baw się razem z nami

- hopsa, hopsa, dana.

 

 

Piosenka

Kolorowe listki”

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.

Kolorowe listki na wietrze szumiały.

Szu, szu, szu, szumiały wesoło.

Szu, szu, szu, wirowały wkoło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.

Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Hop, hop, hop, tak sobie skakały.

Hop, hop, hop, wkoło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.

Kolorowe listki skończyły zabawę.

Cicho, sza, listki zasypiają.

Cicho, sza, oczka zamykają.

 

 

Kalosze damskie ? na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Fashion blog  eobuwie.com.pl

 

 

Piosenka

 

„Tańczące kalosze”


1. Tańczą, tańczą dwa kalosze
w błocie i w kałuży.
Słonko zerka obrażone-
chyba się zachmurzy


Ref: Oj, dana chlap, chlapu chlap/ x4


2. I już deszczyk leci z chmurek,
tańczy z kloszami.
Krople deszczu podśpiewują:
bal jesienny mamy.


Ref: Oj, dana kap, kapu kap/ x4