Kontakt
Miejskie Przedszkole Tęczowy Zakątek w Chełmnie

ŚLIMAKI

 

 

WITAJCIE KOCHANE ŚLIMACZKI!

 

Wychowawca grupy: 

Agnieszka Struska

Karolina Michalska-Glaubert

 

 


 

 

 

 Dzieci z naszej grupy bardzo chętnie przychodzą do przedszkola, uczestniczą w różnych zajęciach i zabawach. 

Bardzo lubią śpiewać i tańczyć, wykonywać prace plastyczne różnymi technikami,

budować przeróżne budowle podczas zabaw konstrukcyjnych. Wiele radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym oraz spacery po najbliższej okolicy.

Dzieci starają się być dla siebie miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. 

Zawsze dbamy o naszą salę sprzątając zabawki oraz pomagając w jej upiększaniu i dekorowaniu.

Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej oraz bajek. 

 

 

 

                 

 

 

 

CZERWIEC

Tematyka tygodniowa: 

1. ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE

2 EKOLOGIA

3. DOKĄD NA WAKACJE?

4. ZABAWY NA LATO

 

W tym miesiącu dziecko:

 

- obejrzy atlas ze zdjęciami zwierząt egzotycznych

- pozna nową wyliczankę – rymowankę

- rozwiąże zagadki n/t zwierząt egzotycznych

- wykona z papierowego talerzyka lwa

- utworzy zdrobnienia od podanych wyrazów

- wzbogoca słownictwo o nowe wyrazy,

- wie, jak należy dbać o planete,

- podejmie próby podawanie piłki w rzędzie

- zbuduje z piasku dowolną budowlę

- podejmie próby łowienia papierowych rybek za pomocą wędki z magnesem

- weźmie udział w zabawie integracyjnej

- wskaże kierunek, z którego dochodzi dźwięk dzwonka

- wykona określoną liczbę ćwiczeń ruchowych, narysuje określoną liczbę przedmiotów,

Piosenka "Niech żyją wakacje!"

 

Niech żyją wakacje

     Niech żyje pole, las

     I niebo i słońce

     Wolny swobodny czas.

 

     Gorące złote słońce

     na czarno nas opali

     w przejrzystej czystej rzece

     będziemy się kąpali

 

     Niech żyją wakacje

     Niech żyje pole, las

     I niebo i słońce

     Wolny swobodny czas

 

     Pojedzie z nami piłka

     i pajac i skakanka,

     będziemy się bawili

     od samiutkiego ranka

 

    Niech żyją wakacje

    Niech żyje pole, las

    I niebo i słońce

    Wolny swobodny czas!

Wiersz "Lato"

Wczesnym rankiem po cichutku

lato przyszło pomalutku.

Ciepłe dzionki zamówiło,

świeżą zieleń rozrzuciło.

Lato, lato zostań z nami,

pokryj wkoło świat kwiatami.

Poproś słonko, by przybyło,

mocno wszystkim zaświeciło.

By nam ziemię ogrzewało,

swe promyki przysyłało.

MAJ

Tematyka tygodniowa: 

1. KSIĄŻKI - NASI PRZYJACIELE

2. MOJA RODZINA 

3. MAJOWA ŁĄKA 

4. NIESPODZIANKI DLA DZIECI 

 

W tym miesiącu dziecko:

- weźmie udział w wycieczce do księgarni,

- rozwiąże zagadki n/t bajek,

- bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami,

- zapamięta i odtworzy gestodźwięki,

- pokoloruje sylwetę zamku wg podanego kodu,

- połączy obrazek z jego brakującym fragmentem,

- utrwali znajomość liczebników porządkowych,

- zilustruje ruchem opowieść nauczyciela,

- dorysuje biedronkom kropki tak, aby po obu stronach miały ich tyle samo,

- pozna cykl rozwojowy motyla,

- odgadnie kto ukrył się w „kokonie”,

- wykona „taniec motyli” z chusteczkami,

- policzy i porówna liczbę elementów zbioru,

- policzy, z ilu osób składają się rodziny na obrazkach,

- wysłucha opowiadania z cyklu „Ach, te emocje!”,

- pozna sposoby radzenia,

- wykona laurkę dla mamy,

- poda kilka informacji n/t swojej mamy,

- rozpozna własne imię mówione sylabami,

- podejmie próby rzucania i łapania piłek na otwartej przestrzeni,

- weźmie udział w zabawach z balonami,

- utrwali znajomość figur geometrycznych,

- ustali stałość liczby elementów w zbiorze,

- weźmie udział w pościgach i ucieczkach na powietrzu.

 

Wiersz "Życzenia"
Dziś słoneczko jasno świeci,
ptaszek pięknie śpiewa.
A w przedszkolu przedszkolaki
składają życzenia.

Wszystkim Mamom, 
wszystkim Tatom.
Zdrowia, pomyślności,
uśmiechów na co dzień
i duuużo radości,

Piosenka "Kocham Cię Tato!"

O jak ja się cieszę,
kiedy już od rana
weźmie mnie mój tato
na swoje kolana.

Ref:
Czy to jesień, zima,
wiosna albo lato,
bardzo Ciebie kocham, tato. (x2)

Dużo od tatusia
ja się znowu dowiem
i jak on ciekawie
wszystko mi opowie.

Ref:
Czy to jesień, zima,
wiosna albo lato,
bardzo Ciebie kocham, tato. (x2)

KWIECIEŃ

Tematyka tygodniowa: 

1. DBAMY O ZDROWIE

2. WIOSENNY OGRÓD

3. NADCHODZI WIELKANOC

4. W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE

5. MÓJ KRAJ POLSKA

 

W tym miesiącu dziecko:

- dowie się co oznacza termin „zdrowe odżywianie”,

- wymieni swoje ulubione desery,

- wybierze spośród wielu zdrowe produkty,

- jest kreatywne podczas zabawy,

- wybierze strój odpowiedni do pogody,

- pokona tor przeszkód,

- ustali kolejność obrazków,

- pozna narzędzia ogrodnicze,,

- pozna układ taneczny do muzyki z wykorzystaniem chustek,

- narysuje kwiatek wg instrukcji,

- policzy papierowe kwiatki na rabatkach,

- ułoży rytmy z kwiatków,

- obejrzy przez lupę okazy przyrodnicze,

- narysuje w koszu wskazaną liczbę pisanek,

- dowie się, co powinien zawierać wielkanocny koszyczek,

- wysłucha opowiadania nauczyciela „Wielka kłótnia pisanek”,

- przejdzie wskazaną trasę z jajkiem na łyżce,

- narysuje wzory na jajkach w układzie rytmicznym,

- podejmie próby układania i kontynuowania rytmów,

- ustali, jakie zwierzę można spotkać na wsi, a jakiego spotkać nie można,

- wymieni wyrazy związane z wsią,

- dokona klasyfikacji zwierząt ze względu na wspólną cechę,

- pozna legendę o powstaniu państwa polskiego,

- pozna symbole narodowe,

- dopasuje zdjęcia i widokówki do Morza Bałtyckiego lub do Tatr.

 

Wiersz "Kto Ty Jesteś?"

- Kto ty jesteś?
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swymi.
- W jakim kraju?
- W polskiej ziemi.
- Czym ta ziemia?
- Mą ojczyzną.
- Czym zdobyta?
- Krwią i blizną.
- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.
- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę.
- Coś ty dla niej?
- Wdzięczne dziecię.
- Coś jej winien?
- Oddać życie.

Piosenka "Święta Wielkanocne"

Gdy przychodzi do nas wosna,

ciepła, uśmiechnięta,

to przychodzi razem z wiosną

Wielkanocne święta.

Ref: Święta, święta, wielkanocne święta,
Święta, święta, wielkanocne święta.

Barwne palmy wielkanocne
pysznią się w wazonie,
jajka w różne piękne wzorki
są przyozdobione.

MARZEC

 

 

Tematyka tygodniowa: 

1. ROBIMY ZAKUPY W SKLEPIE

2. DOMOWI ULUBIEŃCY

3. GDZIE JESTEŚ WIOSNO

4. KOLORY WIOSNY

W tym miesiącu dziecko:

- nazwie przeciwieństwa w muzyce: szybko – wolno, cicho – głośno,

- wzbogaci wiedzę n/t sposobów dbania o narządy zmysłów,

- nazwie produkty spożywcze i artykuły przemysłowe,

- rozwiąże dźwiękowe zagadki,

- poszerzy słownictwo dotyczące zakupów i rodzajów sklepów,

 - dowie się na czym polega tresura piesków,

- wymyśli imię dla pieska,

- odtworzy ruchem i mimiką zachowanie kotka wesołego i smutnego,

- usprawni narządy artykulacyjne podczas naśladowania głosu zwierząt,

- wymyśli kocie mruczanki,

- podejmie próby rzucania piłką w dwójkach do siebie,

- policzy części ciała pieska,

- nazwie figury geometryczne,

- opisze, jak wyobraża sobie Wiosnę,

- podejmie próby rysowania po śladzie,

- weźmie udział w uroczystości Powitania Wiosny,

- pozna piosenkę o wiośnie,

- poszuka na spacerze pierwszych oznak wiosny,

- połączy elementy zbioru wg instrukcji,

- rozwiąże zagadki tematyczne,

- odróżni zdania prawdziwe od fałszywych

 

WIERSZ  "Wiosna idzie"

Wiosna idzie, co to będzie?
Jeszcze tyle śniegu wszędzie.
I na dachu i na płotku,
w polu, w lesie i w ogródku.

Wiosna idzie nie ma strachu!
Zaraz zniknie śnieżek z dachu.
Już na pola i na łąki
lecą gońce jej, skowronki.
Lecą do nas wiosny gońce,
ciepły wietrzy, ptaki, słońce!

 

 

PIOSENKA  "Kundel Bury"

Gdy był mały, to znalazłem go w ogródku

I wyglądał jak czterdzieści dziewięć smutków:

Taki mały, taki chudy, nie miał domu ani budy,

Więc go wzięłam, przygarnęłam, no i jest...

 

Razem ze mną kundel bury

penetruje wszystkie dziury.

Kundel bury, kundel bury,

kundel bury fajny pies.

 

Gdy jest obiad, to o kundlu najpierw myślę,

Gdy jest brudny, to go latem kąpię w Wiśle.

Ma numerek, ma obrożę i wygląda nie najgorzej,

Chociaż czasem ktoś zapyta: "co to jest?"

 

Razem ze mną kundel bury

penetruje wszystkie dziury.

Kundel bury, kundel bury,

kundel bury fajny pies.

 

Ludzie mają różne pudle i jamniki,

Ale ja bym nie zamieniła się z nikim,

Tylko mam troszeczkę żalu, że nie dadzą mu medalu,

Bo mój kundel to na medal przecież pies.

 

Razem ze mną kundel bury

penetruje wszystkie dziury.

Kundel bury, kundel bury,

kundel bury fajny pies.

LUTY

Tematyka tygodniowa: 

  1. ZIMA LUBI DZIECI
  2. DZECI LUBIĄ ZIMĘ
  3. NASZE ZMYSŁY
  4. CO ŁĄCZY SMOKI Z DINOZAURAMI 

W tym miesiącu dziecko:

 - wzbogaci słownictwo o nazwy zabaw zimowych,

- ustali kolejność wydarzeń w historyjce,

- posegreguje elementy zbioru wg kształtu,

- sprząta zabawki po skończonej zabawie,

- rozwiąże zimowe zagadki,

- posegreguje elementy zbioru wg przeznaczenia,

- podejmie próby rzucania woreczkiem do celu,

- pozna tradycje związane z Walentynkami, 

- pozna nazwy ptaków: sikorka, gil, wróbel,

- przeliczy elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie,

- rozwinie umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi,

- pozna rymowankę „Pięć zmysłów mam”,

- nazwie przeciwieństwa w muzyce: szybko – wolno, cicho – głośno,

- wzbogaci wiedzę n/t sposobów dbania o narządy zmysłów

 

 

PIOSENKA   "Przyszła zima biała"

Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem

Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka.

Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka.

Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.

Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka.

Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka.

Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.

Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka.

Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka.

 

 

WIERSZ "5 zmysłów"

Każdy z nas 5 zmysłów ma!

Masz je Ty, mam i Ja!

Dwoje oczu mam- 

Patrzę nimi tu i tam.

Dwoje uszu mam- 

Wszystko dobrze słyszę sam.

Nos mi służy do wąchania, 

Dłonie zaś do dotykania.

Język jest do smakowania, 

Różnych potraw próbowania. 

STYCZEŃ

Tematyka tygodniowa:

W karnawale czas na bale

Moja Babcia i mój dziadek

W tym miesiącu dziecko:

-zaznajomi się z pojęciem "Karnawał"

-rozwijanie słuchu wysokościowego,

-rozwinie koordynacje wzrokowo - ruchowo - słuchową,

-nazwie przedmioty kojarzące się z babcią i dziadkiem,-

- wykona upominiki dla babci i dziadka,

-odaża szacunkiem dorosłych.

 

 

 

GRUDZIEŃ

Tematyka tygodniowa:

Imieniny Mikołaja

Kuchenne laboratorium

Czekamy na święta

 

W tym miesiącu dziecko:

-wypowie się na temat tgo czy lubi zimę i za co ją lubi,

-pozna legędę o św. Mikołaju,

-rozwnie kompetencje matematyczne,

-rozwinie umiejętności indentyfikacji źródła i kierunku dźwięku,

-rownie koncentracje,

-rozwinie myślenie analityczne,

-rozwiąże zagadki słowne,

- rozwinie sprawność fizyczną,

-wzbogaci słownictwo,

-wzbogaci doświadczenia zmysłowe,

-pozna tradycje Świąt Bożego Narodzenia

 

Piosenka 

 

Mikołaju. chodź,

Mikołaju, chodź,

Mikołaju, chodź!

Puk, puk, puk, nasz Mikołaj Święty, bardzo jest zajęty.

Dzwoni dzwonkiem dzyń, dzyń, dzyń!

Już prezenty w saniach z nim.

    ref: Woła głośno ho, ho, ho

    Wesołych Świąt, Wesołych Świat!

Mikołaju. chodź,

Mikołaju, chodź,

Mikołaju, chodź!

Tup, tup, tup już Mikołaj idzie,

Tup, tup, tup, kiedy do nas przyjdzie?

Nie wie, nie wie, nie wie nikt,

Wpadł kominem, szybko znikł. 

 

 Wiersz

Mikołaju drogi, Mikołaju święty.

Dzisiaj chyba każdy chodzi uśmiechnięty.

Za prezenty dziękujemy, bardzo się cieszymy.

A Tobie dużo zdrowia i radości życzymy.

 

 

-

 

 

LISTOPAD

Tematyka tygodniowa:

Mamy różne domy

Leśne śpiochy i nieśpiochy

Odkrywamy kosmos

Zabawy w teatr

W tym miesiacu dziecko:

-wzbogacenie słownictwa

-przygotowanie do definiowania

-rozwijanie logicznego myślenia

-rozwijanie umiejętności współpracy w parze

-nauczy się posługiwać pojęciami mały -duży,

-utrwali symbole narodowe

-z uwagą będzię słuchać akademi,

- pozna świat zwierząt leśnych

- dowie się jakie zwierzęta zasypiają na zimę,

- odkryją jakie zapasy robią zwierzęta na zmię,

wzbogaci swoją wiedzę o kosmosie,

-ułoży rytm: dzień – noc

- wymieni czynności, które wykonuje rano, w dzień, wieczorem, w nocy

- wykona pracę plastyczną „Noc”,

-rozwinie umiejętność odwzorowywania liczebności zbioru w zakresie 4,

- połączy postać bajkową z pasującym do niej rekwizytem

-jest kreatywne podczas zabawy,

- podejmie próby wyrażania uczuć poprzez muzykę (grę na instrumentach),

-weźmie udział w zabawie teatralnej na podstawie bajki „Czerwony Kapturek”,

    PAŹDZIERNIK     

 

Tematyka tygodniowa: 

W SADZIE I W OGRODZIE

ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS

DBAMY O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO

WAŻNE WYNALAZKI

SPOSÓB NA JESIENNĄ SZARUGĘ

 

W tym miesiącu dziecko:

- pozna nazwy owoców i warzyw,

- porówna liczebność zbiorów,

- porządkuje salę po skończonej zabawie,

- utrwali nazwy owoców i warzyw,

- pozna walory zdrowotne owoców i warzyw,

- weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych,

- nazwie kolory jesiennych liści,

- zagra na instrumentach: kołatce i marakasach,

- dobierze do liści ich cienie,

- pozna/utrwali figurę geometryczną – koło,

- pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego,

- pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię,

- pozna znaczenie kilku znaków drogowych,

- pozna numer alarmowy 112,

- odtworzy dźwięk pojazdów uprzywilejowanych,

- rozwinie umiejętność różnicowania pojęć: dużo, mało, tyle samo,

- wzbogaci słownictwo o nazwy pojazdów wodnych, lądowych, powietrznych,

- pozna nazwy urządzeń technicznych,

- pogrupuje śrubki i nakrętki,

- zatańczy przy muzyce wg instrukcji nauczyciela

 

Piosnka :Jesień kolorowa"

1.Jesień się zaczyna,

lecą liście z dzrewa.

Kasztany spadają,

A ptak już nie śpiewa.

ref. Jesień kolorowa,

żółta i brązowa.

Troszę też czerwona

i pomarańczowa.

2. Lubie zbierać liście,

liście kolorowe.

Żołędzie, kasztnay 

na ludziki nowe.

ref. 

Jesień kolorowa,

żółta i brązowa.

Troszę też czerwona

i pomarańczowa.

 

 

WIERSZ  „Jesienne skarby”

Kolorowe liście mam,

piękny bukiet zrobię sam.

Widzę też kasztany wszędzie,

 z nich to zaraz ludzik będzie.

Z jarzębiny sznur korali

podaruję lalce Ali.

 

 

WRZESIEŃ

 

Tematyka kompleksowa w miesiącu wrzesień:

I „Witaj przedszkole”

II „Razem jest weselej”

III „Nasze emocje i uczucia”

IV „Powitanie jesieni”

 

 

W tym miesiącu dzieci dowiedzą się:

-pozna swoją nową salę, koleżanki i kolegów

- dowie się jak korzystać z kącików zainteresowań

- utrwali znajomość imion koleżanek i kolegów,

- wzbogaci słownik czynny (nazwy zabawek)

- utrwali zasady zgodnej zabawy,

-  utrwali pląs ze śpiewem „Krasnoludki”

- nauczy się piosenki "Dzielne Ślimaki",

- powtórzy dźwięki zaprezentowane przez nauczyciela,

- opowie co się dzieje na obrazku,

-nabyje poczucie przynależności do grupy przedszkolnej,

-rozwijanie pamięci dowolnej

-nabywanie zwyczaju używania zwrotów grzecznościowych

-rozwijanie orientacji przestrzennej

-rozumienie konsekwencji niewłaściwego użytkowania zabawek

-wywołanie pozytywnego nastroju

-rozwijanie małej i dużej motoryki

-rozwijanie pamięci dowolnej

-nabywanie zwyczaju używania zwrotów grzecznościowych

- spostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie

- rozróżnia cechy charakterystyczne "Jesieni"

 

   Piosenka

„Dzielne ślimaki”

 

Idą ślimaki
Rogi pokazują
Ślimakowym tempem
W lesie spacerują

Z muszelek domki
Na grzbietach dźwigają
Powolutku idą
Radę sobie dają

Dzielne ślimaki
Drogą się zmęczyły
W domkach się schowały
I spacer skończyły