PSZCZÓŁKI
ROK SZKOLNY 2023/2024
Pszczółki grupa VIII
wychowawca: Magdalena Wiśniewska
Nasze Pszczółki to grupa wspaniała,
z nami codziennie jest dobra zabawa.
Pszczółki - od samego rana mnóstwo energii mają,
całe przedszkole radością zarażają.
Chętnie się bawią, uczą, rysują i malują
... z uśmiechem do Tęczowego Zakątka co dzień maszerują!
Wiersz - "Pracowite pszczółki"
Olga Adamowicz
Pszczoła to jest owad mały, ale za to doskonały.
Ona w ulu dom swój ma i pracuje tam co dnia.
Zapyla kwiaty, ciężko pracuje, ludzi miodkiem obdarowuje.
W lesie, w powietrzu czy też na łące,
możemy spotkać pszczółek tysiące.
Ciągle latają, nektar zbierają i wiele siły do pracy mają.
Z zebranym nektarem, z zachwytu wielkiego,
wracają pszczółki do domu swojego.
Każda ta pszczółka jest pracowita, żadna nie próżnuje,
produkuje dla nas miodek i ciężko pracuje.
A my miodek ten lubimy, szybko go zjadamy,
przez co zdrowsi się czujemy i dobre humory mamy!
Piosenka - "Pracowite pszczółki"
muzyka i słowa: J. Bernat
1. My jesteśmy małe pszczółki,
tu na głowach mamy czułki,
a tu modne sukieneczki,
czarno-żółte i w paseczki.
Ref: Bzy, bzy, bzy!
Już skrzydełka brzęczą nam wesoło!
Bzy, bzy, bzy!
Tę piosenkę słychać wszędzie wkoło! 2x
2. Pszczółki wstają już o świcie
i pracuję należycie,
każdy kwiatek z każej strony
- musi zostać zapylony!
Ref: Bzy, bzy, bzy!
Już skrzydełka brzęczą nam wesoło!
Bzy, bzy, bzy!
Tę piosenkę słychać wszędzie wkoło! 2x
PLAN DNIA
8:00 - 8:30
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne. Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowania do śniadania.
8:30 - 9:00
Śniadanie i czynności higieniczno-porządkowe.
9:00-10:00
Zajęcia dydaktyczne z zachowaniem zasad przemienności we wszystkich sferach aktywności.
10:00-12:00
Zabawy dowolne w sali, zabawy na placu zabaw, spacery, gry sportowe, czynności higieniczne.
12:00-13:30
Obiad, relaksacja, praca indywidualna, zabawy stolikowe, zadania dydaktyczne.
13:30-15:00
Podwieczorek i zabiegi higieniczne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, dodatkowe, specjalistyczne.
KWIECIEŃ
I - MAMY RÓŻNE CHARAKTERY
W pierwszym tygodniu dzieci:
- poznają wiersz Agaty Widzowskiej: "Uczucia",
- wykonają plakat przedstawiający piramidę dobrych uczynków,
- stworzą drzewo wartości,
- poznają wartości: dłuższy, krótszy,
- odkryją zapis litery ł, Ł,
- odróżnią zachowania negatywne i pozytywne,
- wypowiedzą się na temat przyjaźni,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Ja jestem inny i inny jesteś Ty” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
II - WIOSNA NA WSI
W drugim tygodniu dzieci:
- poznają literę f, F
- będą nazywać pomieszczenia znajdujące się na gospodarstwie wiejskim,
- dowiedzą się na czym polega praca rolnika,
- ułożą historyjkę obrazkową,
- będą układać zdania z określonymi wyrazami,
- wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych,
- dowiedzą się jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt,
- będą szacować wagę przedmiotów,
- rozwiążą zagadki,
- poznają emocję: zazdrość,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Na wiejskim podwórku” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
III - DBAMY O PRZYRODĘ
W trzecim tygodniu dzieci:
- dowiedzą się jak wygląda litera ż, Ż,
- dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemii,
- powiedzą, dlaczego nie wolno niszczyć przyrody,
- wykonają pracę plastyczną: Dzień Ziemii,
- określą, czym jest dług ekologiczny,
- powiedzą, jak można dbać o planetę Ziemię,
- utrwalą układanie rytmów,
- utrwala zasady segregacji śmieci,
- utrwalą umiejętności kodowania,
- wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Dzieci mogą wszystko” (sł. i muz. Krystyna Gowik)
IV- POLSKA - MOJA OJCZYZNA
W czwartym tygodniu dzieci :
- poznają legendę o powstaniu Warszawy,
- poznają literę h, H,
- zbudują pociąg z literami,
- będą rozwijać słownictwo,
- dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe,
- poznają narzędzia do pomiaru płynów,
- wysłuchają hymnu Polski,
- wezmą udział w quizie o Polsce,
- poznają flagi różnych państw,
- wykonają pacę plastyczną Flaga Rzeczpospolitej Polskiej, stworzą kotyliony,
- dowiedzą się, kiedy obchodzone jest Święto Flagi,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Jest taki kraj” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
M A R Z E C
I – W DZIECIĘCYM LABORATORIUM
W pierwszym tygodniu marca dzieci:
- wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej: „Niezwykłe miejsce”,
- wezmą udział w zabawach logorytmicznych,
- stworzą plakat dot. Laboratorium,
- wykonają liczne eksperymenty wraz z Nauczycielem:
1) Magiczne kolory (mleko w spodku, kolorowe cukierki)
2) Niewidzialna wiadomość (mleko w spodku, biała kartka formatu A4, pędzelek, świeczki)
3) Jak nadmuchać balon? (ocet, soda oczyszczona, mała szklana butelka, lejek, balon)
4) Lampa lawa (olej, barwnik spożywczy, pipeta, tabletki musujące -np. multiwitamina, słoik, woda, zakraplacz)
5) Naelektryzowane balony (balony, kawałki papieru)
6) Wirujące balony (sześć balonów, taśma dwustronna, suszarka)
7) Dwa bieguny, Labirynt (magnesy, kartki A4 bloku technicznego, kredki, spinacze, wycinanka)
- zakodują drogę naukowca do laboratorium,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Chmura w słoiku” (sł. i muz. Krystyna Gowik).
II – POGODA MARCOWA
W drugim tygodniu marca dzieci:
- wezmą udział w zabawie dźwiękonaśladowczej,
- wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego: „Marcowy dzień”, „Mieszanie kolorów”,
- dowiedzą się, kiedy używa się powiedzenia: W marcu jak w garncu,
- uzupełnią kalendarz pogody,
- poznają literę u, U,
- poznają oznaki wiosny,
- wykonają masażyki,
- przygotują przedszkolny ogródek,
- dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina,
- wykonają wiosenny kącik przyrodniczy w Sali,
- dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a niektóre nie,
- dowiedzą się, jak „ubierać się na cebulkę”,
- wykonają pracę plastyczną: „Marcowe ubrania”,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Wołanie wiosny” (sł. i muz. Krystyna Gowik).
III – WIOSNO, ACH TO TY!
W trzecim tygodniu marca dzieci:
- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby: „Ptaki”,
- wykonają pracę plastyczną: „Kolory Wiosny”,
- poznają literę c, C,
- poznają liczbę 10,
- utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę,
- poznają ciekawostki na temat wybranych odmian ptaków,
- dowiedzą się, jak zbudowane są ptasie pióra,
- ułożą z figur geometrycznych dowolne ptaki,
- dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika,
- utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych,
- powiedzą, jakie prace należy wykonać wiosną w ogrodzie,
- powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków,
- będą dzielić wyrazy na sylaby, i wyodrębniać w nich pierwsze głoski,
- dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie,
- utrwalą nazwy kwiatów wiosennych,
- PIOSENKA TYGODNIA: - "Kolorowa Pani Wiosna” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
IV – WIELKANOC
W czwartym tygodniu marca dzieci:
- wezmą udział w licznych zabawach orientacyjno-porządkowych,
- będą rozwijać wyobraźnię oraz kreatywność,
- zapoznają się z opowiadaniem Stanisława Karaszewskiego: „Wielkanocny koszyczek”,
- poznają wygląd koszyczka wielkanocnego,
- będą utrwalać poznane litery,
- poznają literę j, J,
- zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi,
- będą farbować jaja wielkanocne, posieją rzeżuchę,
- będą rozwiązywać zadania tekstowe,
- dowiedzą się, co robi się w „śmigus-dyngus”,
- wezmą udział w improwizacji,
-wykonają pracę plastyczną „Śmigus- dyngus”,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Koszyczek dobrych życzeń” (sł. i muz. Krystyna Gowik).
L U T Y
I – BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI
W pierwszym tygodniu lutego dzieci:
- zapoznają się z opowiadaniem Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby: „Stare baśnie”,
- będą wzbogacać słownictwo,
- rozwiążą zagadki słuchowe,
- będą oglądać liczne książeczki i baśnie,
- dowiedzą się jak wygląda litera g, G,
- poznają liczbę 8,
- będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie,
- będą rozwiązywać zagadki ruchowe,
- dowiedzą się, kto zajmuje się tworzeniem książki,
- stworzą własne książeczki oraz zakładki do książek,
- będą rozwiązywać rebusy fonetyczne,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Bajkowe marzenia" (sł. i muz. Krystyna Gowik).
F E R I E Z I M O W E (12.02-23.02.2024 r.)
IV – ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT
W czwartym tygodniu lutego dzieci:
-będą rozwijać wyobraźnię,
- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby: „Wegetozaur”,
- poznają etymologię słowa dinozaur,
- poznają literę z, Z, p, P,
- będą utrwalać poznane dotychczas litery,
- poznają różne rodzaje dinozaurów,
- będą utrwalać umiejętności językowe,
- poznają liczbę 9,
- zapoznają się z odejmowaniem na konkretach,
- dowiedzą się, czym zajmuje się paleontolog,
- będą rozwijać słownictwo,
- wezmą udział w grze podłogowej,
- wykonają pracę plastyczną: „ Wizyta w lesie jurajskim”,
- będą obserwowały eksperyment – wulkan,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Jaki to dinozaur?" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
S T Y C Z E Ń
I – TAK MIJA NAM CZAS
W pierwszym tygodniu stycznia dzieci:
- wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej: „Zegarek Eee tam”, wiersza Agnieszki Galicy: „Tydzień ma siedem dni”,
- poznają nazwy pór roku,
- dowiedzą się, ile dni ma tydzień,
- poznają różne rodzaje kalendarzy,
- poznają zawód zegarmistrza,
- dowiedzą się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu,
- będą improwizowały do muzyki klasycznej,
- wykonają pracę plastyczną: „Kapsuła czasu”,
PIOSENKA TYGODNIA - "Nie chcę być dorosły" (sł. i muz. Krystyna Gowik).
II – ZWIERZĘTA ZIMĄ
W drugim tygodniu stycznia dzieci:
- wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego: „Dokarmianie ptaków”,
- będą tworzyć zdrobnienia od nazw ptaków,
- dowiedzą się, jak się troszczyć o ptaki zimą,
- poznają literę n, N,
- rozwiążą zagadki,
- dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem,
- wzbogacą wiedzę na temat pracy leśniczego,
- poznają tropy wybranych zwierząt,
- wzbogacą widzę na temat drzew iglastych i liściastych,
- dowiedzą się, w jaki sposób można wyrażać smutek,
PIOSENKA TYGODNIA - "Rozmowy ptaków" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
III – KIM SĄ RODZICE MOICH RODZICÓW?
W trzecim tygodniu stycznia dzieci:
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej: „Broda”,
- wysłuchają wiersza Martyny Marzec: „Czas z dziadkami”,
- wykonają prace plastyczne dla babci i dziadka,
- zorganizują występ z okazji Dnia Babci i Dziadka,
- poznają literę b, B,
- określą, dlaczego należy pomagać osobom starszym,
- utrwalą umiejętność przeliczania w zakresie 7.,
- użyją pojęć: mniej, więcej, tyle samo,
- powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem,
- usprawnią syntezę wzrokową,
- rozwiną motorykę małą,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Niezwykli dziadkowie" (sł. i muz. Krystyna Gowik).
IV – FRYZJER, WETERYNARZ CZY LEKARZ?
W czwartym tygodniu stycznia dzieci:
- będą nazywać wymarzone zawody,
- wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych,
- wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej: „Zapracowani rodzice”,
- wykonają księgę zawodów,
- dowiedzą się, kim z zawodu są ich bliscy,
- będą rozwijać percepcję słuchową i wzrokową,
- będą poznawać dawne zawody oraz te współczesne,
- poznają akcesoria potrzebne do wykonywania określonych zawodów,
- narysują wymarzony zawód,
- wypowiedzą się na temat, kim chcą zostać w przyszłości,
PIOSENKA TYGODNIA: - "Mogę wszystko" (sł. i muz. Krystyna Gowik).
G R U D Z I E Ń
I – ODWIEDZINY MIKOŁAJA
W pierwszym tygodniu grudnia dzieci:
- wykonają czapkę Mikołaja,
- zapoznają się z powiedzeniem: Kłamstwo ma krótkie nogi,
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej: "Prawda czy kłamstwo?",
- narysują portret Mikołaja,
- wspólnie ubiorą choinkę,
- wezmą udział w spotkaniu z Mikołajem,
- poznają literę l, L w toku zabaw,
- wezmą udział w zabawie z kodowaniem,
- będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych,
- będą porównywać liczebności zbiorów,
- wezmą udział w zabawie dramowej,
- dowiedzą się informacji na temat wolontariatu,
- będą odwzorowywać rytmy,
- zapoznają się z tradycjami mikołajkowymi w wybranych krajach,
- wykonają pracę plastyczną: "Prezent dla innych",
- zapoznają się z ideą oraz formami pomocy potrzebującym,
- przekażą przyniesione przez siebie zabawki dla potrzebujących dzieci,
PIOSENKA TYGODNIA - "Mikołajowa piosenka" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
II – ZIMA CORAZ BLIŻEJ
W drugim tygodniu grudnia dzieci:
- wysłuchają wiersza Anny Banaś: "Zima biała",
- podadzą przeciwieństwa do wybranych wyrazów,
- wymienią oznaki zimy,
- poznają literę y, Y,
- rozwiną umiejętność zadawania pytań,
- poznają cyfrę 0,
- rozwiną umiejętność tworzenia opisów,
- wykonają pracę plastyczną: "Bałwanki" oraz "Biała zima",
- wykonają eksperymenty ze śniegiem,
- dowiedzą się, w jaki sposób czerpać radość,
- rozwiną umiejętność tworzenia kodu,
PIOSENKA TYGODNIA - "Zima" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
III – ZABAWKI
W trzecim tygodniu grudnia dzieci:
- wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej: "Kapsuła czasu",
- rozwiążą liczne zagadki logiczne,
- będą opowiadać o swoich ulubionych zabawkach,
- dowiedzą się, jak ważne jestt dbanie o własne oraz cudze rzeczy,
- utrwalą orientację w przestrzeni,
- dowiedzą się, jak powstaje pluszowy miś,
- dowiedzą się, jakimi zabawkami bawiono się w przeszłości,
- będą ćwiczyć umiejętność tworzenia rymów,
- wcielą się w aktora,
- będą rozwijać myślenie logiczne podczas zabaw z kodowaniem,
- powiedzą, czym jest przyszłość,
- wykonają pracę plastyczną: "Zabawki z przyszłości",
PIOSENKA TYGODNIA - "Moje zabawki" (sł. i muz. Krystyna Gowik).
IV - MAGIA ŚWIĄT
W czwartym tygodniu grudnia dzieci:
- dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia,
- poznają literę r, R,
- poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia,
- dowiedzą się, w jaki sposób ludzie przesyłają sobie życzenia,
- będą wspólnie kolędowały,
- zaprojektują kartki świąteczne,
- odkryją zapis cyfry 7,
- poznają potrawy wigilijne,
- ułożą życzenia świąteczne,
- będą uczestniczyły w wigilii przedszkolnej,
- wykonają pracę plastyczną: "Wigilijny dzień",
PIOSENKA TYGODNIA - "Świąteczne życzenia" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
L I S T O P A D
Bloki tematyczne w miesiącu - Listopad 2023 r.
I – A DESZCZ PADA I PADA…
W pierwszym tygodniu listopada dzieci:
- utrwalą nazwy meisięcy,
- zapoznają się z etymologią nazwy listopad,
- będą interpretować wiersz za pomocą muzyki,
- poznają literę i, I,
- rozwiążą rebusy,
-odkryją zapis cyfry 5,
-dowiedzą się, czym jest zjawisko krążenia wody w przyrodzie,
- wykonają pracę plastyczną: "Deszczowe kompozycje",
- będą brać udział w grze matematycznej,
PIOSENKA TYGODNIA - "Kłótnia kaloszy" (sł. i muz. Krystyna Gowik).
II – CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?
W drugim tygodniu listopada dzieci:
-wysłuchają legendy o smoku wawelskim,
- poznają literę t, T,
- rozwijają słownictwo,
- zapoznają się z potrawami regionalnymi,
- odkryją zapis cyfry 6,
- nauczą się podstawawowego kroku Poloneza i go zatańczą,
- będą rozwijać wyobraźnię,
- ustalą menu na bal ludowy,
- zapoznają się z wyglądem strojów ludowych,
- będą mówić o znanych Polkach i Polakach,
- narysują swój własny wynalazek,
- wykonają kotyliony, pracę plastyczną: "Narodowe Święto Niepodległości",
PIOSENKA TYGODNIA - "To jest Polska" (sł. i muz. Krystyna Gowik)
III – ZDROWIE NASZYM SKARBEM
W trzecim tygodniu listopada dzieci:
- wysłuchają wiersz Anny Banaś: "Ruch to zdrowie",
- wykonają zbiorową pracę plastyczną z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka,
- dowiedzą się jak wygląda litera d, D,
- poznają figurę geometryczną - prostokąt,
- będą klasyfikować przedmioty,
- nauczą się rymowanki Martyny Marzec,
- będą przeliczać w zakresie 6,
- wezmą udział w zabawach badawczych,
- utrwalą wiedzę na temat praw i obowiązków dziecka,
- będą brały udział w zabawach integrujących grupę,
- wykonają zdrowy koktajl owocowy,
PIOSENKA TYGODNIA - "W poszukiwaniu witamin" (sł. i muz. Krystyna Gowik)
IV – CO UŁATWIA PRACĘ W DOMU?
W czwartym tygodniu listopada dzieci:
- wykonają pracę plastyczną: "Urządzenia przyszłości",
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej: " Elektryczny sen",
- poznają literę k, K,
- utrwalą wiadomości na temat zbiorów,
- rozwiążą zagadki dotyczące urządzeń elektrycznych,
- wypowiedzą się na temat obowiązków domowych,
- poznają urządzenia używane dawniej,
- poznają wskazówki na temat korzystania z urządzeń elektrycznych,
- poznają różne źródła energii,
- rozwiną wiedzę na tetmat nowoczesnych technologii,
- będą brać udział w zabawach muzyczno-ruchowych,
PIOSENKA TYGODNIA - "Domowe sprzęty elektryczne" (sł. i muz. Agnieszka Jędrzejewska-Stachura)
W R Z E S I E Ń
P A Ź D Z I E R N I K
TEMATY KOMPLEKSOWE (wrzesień, październik):
Wrzesień, tydzień 1: W przedszkolu.
*Wspomnienia z wakacji.
*Ja i moi koledzy.
*Nasze kąciki.
*Przedszkolne zakamarki.
*Plac zabaw.
Wrzesień, tydzień 2: Oto ja.
*O sobie samym.
*Moje ciało.
*Czym się interesujemy?
*Zmysły.
*Kolorowe emocje.
Wrzesień, tydzień 3: Moja droga do przedszkola.
*Ruch uliczny.
*Wszędzie są koła.
*Znaki drogowe.
*Numery alarmowe.
*Pierwsza pomoc.
Wrzesień, tydzień 4: Jesień w parku, lesie.
*Oznaki jesieni.
*Liczymy grzyby.
*Jesienny czas.
*Drzewa i ich owoce.
*Jesienna garderoba.
Październik, tydzień 1: Jesień w sadzie, w ogrodzie.
*W sadzie jesienią.
*Liczymy owoce.
*W jesiennym ogrodzie.
*Przetwory z warzyw i owoców.
*Jesienny koszyk.
Październik, tydzień 2: Zwierzęta jesienią.
*Przygotowania zwierząt do zimy.
*W dziupli rudej wiewiórki.
*Kolczasty zwierz-jeż.
*Ptaki.
*Jesienne zwierzęta.
Październik, tydzień 3: Moja rodzina i mój dom.
*Kochamy swoich najbliższych.
*Kim dla siebie jesteśmy?
*Mój dom.
*Spędzamy ze sobą czas.
*Portret mojej rodziny.
Październik, tydzień 4: Domowi ulubieńcy.
*Co cieszy zwierzęta?
*Cztery pieski.
*Kocie zwyczaje.
*Zwierzęta ze schroniska.
*Mój pupil.
Przewidywane umiejętności dziecka:
- bawi się zgodnie z innymi dziećmi,
-bierze czynny udział w zabawach integrujących grupę,
-współdziała z innymi,
- potrafi się przedstawić,
-nazywa emocje,
- jest aktywne w czasie zajęć,
- zna bohaterów naszych podręczników,
- buduje dłuższe wypowiedzi,
-zna zasady zachowania,
- pamięta o zasadach bezpieczeństwa,
- tańczy i śpiewa razem z innymi,
- wspólnie z innymi tworzy kodeks zasad,
- przestrzega zasad ustalonego kodeksu,
- zna zasady panujące na placu zabaw,
- jest sprawne ruchowo,
- poprawnie wykonuje skoki,
- pokonuje przeszkody skacząc obunóż,
- orientuje się w schemacie własnego ciała,
- doskonali poczucie rytmu,
- odtwarza usłyszany rytm,
- dokonuje syntezy sylabowej,
- słucha uważnie opowiadania,
- odpowiada na pytania,
- określa prawidłowe zachowania dzieci,
- wie jak narysować portret,
- rysuje na określony temat,
- prawidłowo posługuje się kredkami,
- ogląda z uwagą i zainteresowaniem film,
- wypowiada się na forum grupy nt. treści filmu,
- samodzielnie wykonuje pracę plastyczną dbając o jej estetykę,
- rozpoznaje i nazywa znaki drogowe, klasyfikuje je według określonej cechy,
- wycina po śladzie podstawowe figury,
- wie jak wygląda sygnalizator świetlny,
- zna numery alarmowe na policję, straż pożarną oraz pogotowie,
- wie jak prawidłowo udzielać pierwszej pomocy,
- zna i wymienia cechy charakterystyczne dla jesieni,
- rozpoznaje i nazywa gatunki drzew iglastych i liściastych,
- wymienia nazwy dni tygodnia według kolejności,
- określa: jaki jest dzisiaj dzień tygodnia,
- maluje farbami na określony temat,
- posługuje się pojęciami duży-mały,
- prawidłowo przelicza elementy zbiorów,
- nazywa poszczególne owoce,
- lepi z plasteliny okazy warzyw,
- zna zwyczaje zwierząt w czasie jesienno- zimowego okresu,
- wie, czym jest schronisko dla zwierząt i jak dbać o zwierzęta,
- potrafi wymienić członków rodziny,
- zna figury geometryczne tj.: koło, kwadrat, trójkąt,
- poznaje literę o,O, a, A, m, M, e, E, w toku zabaw,
- odkywa zapis cyfrowy liczb : 1, 2, 3, 4,
- doskonali umiejętność tworzenia kodów.
Pszczółki w tym roku wezmą udział w Projektach:
- Projekt WITAMINKI. Projekt Edukacyjny promujący zdrowe nawyki żywieniowe.
- Akcja Przyjaciel (Nie) Potrzebnej Książki. Projekt czytelniczy.